Gå til innhold

Tips til munnsår i munnvikene? Har hatt det lenge...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Et det noen som har gode tips til munnsår i munnvikene? Det starter med at jeg bare er tørr der og flaker. Så utvikler det seg og blir røde flekker, deretter får jeg sår... Vaselin prøvde jeg å sove med inatt og det ble bare verre! :-( Noen som har tips? Det svir og gjør veldig vondt... 

Anonymkode: 2ee7f...0bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er et tegn på at du trenger vitaminer, kjøp en diger krukke Spectro og en liten krukke med Carmex lipsyl og så går det seg nok til innen en måned. Husk Spectro skal takes innvortes og Carmex utvortes, ikke andre veien.

Skrevet

Det er tegn på vitamin eller mineralmangel, bl.a jern. Smør Daktacort (da det kan sette seg sopp og eksem i sprekkene) og ta vitamineral en stund.

Anonymkode: d36f3...b82

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er sprekker du mener, så har det visst lett for å oppstå ved b-vitaminmangel. 

Skrevet

Les boken Sunn tarm, klart hode. Alt sitter i tarmen, og om tarmen kommer i ubalanse, får vi alle slags mulige fysiske og psykiske problemer i kroppen vår. Ja, det er noe galt med kostholdet ditt. Det kan være ubalanse i tarmen pga noe du spiser eller du bruker medisiner eller har tatt for mye penicillin. Det kan også være at du har mangler, som også kommer av ubalanse i tarmen.

https://www.cappelendamm.no/_faktab%C3%B8ker/helse-/sunn-tarm---klart-hode-david-perlmutter-9788202493585

Anonymkode: e1032...55c

• Liker 1
Skrevet

Ofte skyldes det B12 (ikke "vanlig" b-vitamin), jern og folinsyre-mangel. Typiske trekk ved blodmangel. Jeg får ofte slike sår i forbindelse med menstruasjon. Det kan også være en soppinfeksjon og herpes. 

Skrevet

Spis appelsiner

Anonymkode: c0340...03f

Skrevet

Jeg lærte av min mor å ha litt tannkrem på. Det svir litt, men desinfiserer og såret forsvinner.

Skrevet

Mine forsvinner alltid når jeg tar b-vitamintilskudd, som noen over nevner. Pleier å ha herpes en sjelden gang, men vet at det ikke er det når jeg får det i munnvikene. Kjennes og ser helt forskjellig ut. 

Anonymkode: bdd2c...ee9

Skrevet

Zinksalve er det beste! Sliter med det samme i perioder. 

Anonymkode: e603d...469

• Liker 1
Skrevet

Kan det være sopp?

I så fall skal det påsmøres Daktacort og Bacymisin hver for seg, 4x pr dag i 2 uker.

Anonymkode: 6a766...661

Skrevet

Jeg smører med bacimicyn. Denne er ikke mot sopp, men hjelper om du har munnsår pga lavt immunfordsvar eller vitamin B12 mangel

Anonymkode: 71839...fe3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...