Gå til innhold

Angst/panikkanfall?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har siden høsten hatt merkelige "anfall". Det varer i 10 minutt ca. Har vært 4-5 ganger siden september-oktober. 

Det et er sånn at det kjennes ut som at hjernen skifter spor eller noe og så er alt veldig, veldig intenst. Det kjennes f.eks som at øynene mine sperrer seg opp, mens egentlig er jeg helt normalt avslappet. Hvis jeg snakker til meg selv inne i hodet eller tenker en tanke er alt 10 ganger mer intenst enn det det er. Det er nesten som at tankene roper inni meg.

utenpå, fysisk er jeg helt normal og snakker normalt og beveger meg normalt.

Jeg var så redd for at jeg har hjernesvulst eller noe sånt, men min mor sa det høres veldig ut som panikkanfall. Jeg er ikke stresset når det skjer, men har mye å gjøre generelt. Har studiet, innleveringer, jobb og litt vanskeligheter med noen i familien i tillegg til andre bekymringer.

Hva tror dere? 

Anonymkode: 408bb...220

Videoannonse
Annonse
Gjest Helicase
Skrevet

Det er nok ikke angst/ panikkanfall. Ville heller gått til legen og snakket om det enn å spørre på et forum. Lykke til :) 

Skrevet
7 minutter siden, Helicase skrev:

Det er nok ikke angst/ panikkanfall. Ville heller gått til legen og snakket om det enn å spørre på et forum. Lykke til :) 

Dette underforumet er for at man skal få lov til å spørre om ting man lurer på. Jeg får ikke dratt til legen på en god stund da jeg jobber mye.

Jeg tenker det må være en god sjanse for at det er psykisk siden jeg også ofte føler at jeg ikke får til å puste nok og må puste veldig tungt osv.

Gjest Helicase
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette underforumet er for at man skal få lov til å spørre om ting man lurer på. Jeg får ikke dratt til legen på en god stund da jeg jobber mye.

Jeg tenker det må være en god sjanse for at det er psykisk siden jeg også ofte føler at jeg ikke får til å puste nok og må puste veldig tungt osv.

Jeg får angst/panikkanfall selv.  Selvfølgelig skal man få spørre om ting, var heller ikke det jeg sa. Men sa at du burde uansett snakke med en lege. Uansett hva det er hjelper det ikke å få svar fra oss, du trenger en som har kompetanse til å eventuelt hjelpe deg videre. 

Skrevet
9 minutter siden, Helicase skrev:

Jeg får angst/panikkanfall selv.  Selvfølgelig skal man få spørre om ting, var heller ikke det jeg sa. Men sa at du burde uansett snakke med en lege. Uansett hva det er hjelper det ikke å få svar fra oss, du trenger en som har kompetanse til å eventuelt hjelpe deg videre. 

Jeg fant en tråd om dette http://www.medhelp.org/posts/Neurology/Surroundings-becoming-weird-and-fast-intense-loud/show/1097402

ser ut som at leger ikke kan hjelpe sånne som meg som opplever dette, men kunne gjerne tenke meg å ta MR av hjernen for å se om det er noe alvorlig.

Gjest Helicase
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant en tråd om dette http://www.medhelp.org/posts/Neurology/Surroundings-becoming-weird-and-fast-intense-loud/show/1097402

ser ut som at leger ikke kan hjelpe sånne som meg som opplever dette, men kunne gjerne tenke meg å ta MR av hjernen for å se om det er noe alvorlig.

Hehe ikke Google symptomer, da kan fort en vanlig forkjølelse bli til terminal kreft :)

Skrevet

For meg høres ikke det ut som et typisk panikk- eller angstanfall, men det kan nok utarte seg forskjellig fra person til person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...