AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Hei alle sammen Her er jeg våken midt på natta og tenker, gråter og tenker. Har begynt å date en nå (fra happn), men jeg føler det er no galt slik jeg alltid gjør når jeg dater. Jeg har hatt to forhold hvor begge forlot meg til fordel for en annen jente og det har gjort at jeg sliter mye med selvtilliten. Har datet en del etter det men jeg blir altfor "på" og folk trekker seg eller så finner jeg de som ikke er klar for forhold. Jeg er borderliner og har ganske kraftige humørsvingninger og tenker altfor mye på negative ting, jeg kan gå fra å elske noen til å hate personen innen noen minutter. Hører jeg ikke noe på en dag får jeg masse tanker i hodet og innbiller meg ting og da blir jeg ekstra masete. Jeg dater som sagt en nå. Vi snakket sammen i 3 uker hver dag før vi møttes. Vi hadde det kjempe koselig og hadde mye å snakke om når vi møttes. Han kontaktet meg igjen to timer etter vi dro fra hverandre og vi har tekstet sammen hver dag etter det. Siden jeg har vært så på og usikker med de jeg har tidligere datet så prøvde jeg å ta det her litt mer rolig, og det er han som har sendt første melding hver dag når han står opp (hender jeg sender snap først). De siste dagene har jeg nesten ikke hørt noe, han sender 1-2 melding og det er bare det. Kjenner jeg får masse tanker i hodet allerede nå, at han kanskje ikke liker meg allikavel eller at han har funnet noen andre som er bedre enn meg. Jeg får ikke sove og tenker mye. Først ringte han mye, mens nå er det bare et par meldinger. Får ikke sove, ligger her og tenker masse dårlige tanker. Frister å kontakte han men jeg tørr ikke å være masete eller virke som jeg maser (blir ekstra masete når jeg føler noen trekker seg eller aviser meg). Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har han mistet intressen? Anonymkode: ea5cd...a07 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Han sender deg 1-2 meldinger daglig. Da har han ikke mistet interessen. Gjør han det, blir det stille. Anonymkode: 8db56...f5b 6
Gjest 123Sol Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Hva står det på de meldingene? Og har du vært åpen mot han om at du har kraftige humørsvingninger? Spørsmålene henger ikke sammen, bare lurer siden jeg syns du burde være åpen mot han om sånt relativt kjapt
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 8 minutter siden, Mortem skrev: Hva står det på de meldingene? Og har du vært åpen mot han om at du har kraftige humørsvingninger? Spørsmålene henger ikke sammen, bare lurer siden jeg syns du burde være åpen mot han om sånt relativt kjapt Har tenkt å fortelle om at jeg har en psykisk lidelse men tørr ikke enda, er redd for at han trekker seg unna pga det (vet det er dumt av meg å ikke fortelle det men det er vanskelig for meg) og føler dette er en så personlig ting for meg og jeg vil ikke fortelle om det til han før jeg får tillit til han , Meldingene jeg får er type god morgen meld, og kanskje "hva gjør du/hva skjer?" utover dagen og noen snaps. Men før det tekstet vi mye og hadde lange samtaler på meld og tlf. Føles rart at det plutselig er så lite. Anonymkode: ea5cd...a07
Gjest 123Sol Skrevet 31. januar 2016 #5 Skrevet 31. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt å fortelle om at jeg har en psykisk lidelse men tørr ikke enda, er redd for at han trekker seg unna pga det (vet det er dumt av meg å ikke fortelle det men det er vanskelig for meg) og føler dette er en så personlig ting for meg og jeg vil ikke fortelle om det til han før jeg får tillit til han , Meldingene jeg får er type god morgen meld, og kanskje "hva gjør du/hva skjer?" utover dagen og noen snaps. Men før det tekstet vi mye og hadde lange samtaler på meld og tlf. Føles rart at det plutselig er så lite. Anonymkode: ea5cd...a07 Hmm. okei. Det jeg tenker er at 1: dere pratet ganske mye i starten og nå er det ikke så mye å prate om/vanskeligere å finne emner. (been there, done that) Eller nr 2: meldingene han sender der er av typiske "prioritetsmeldinger" han føler han må sende bare for å sende. Prøver du å legge opp meldingene sånn at han har noe å svare på/kommentere? Eller er det bare sånn at han sender deg melding først, du svarer på det han skriver om og så blir det stille fra han?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #6 Skrevet 31. januar 2016 6 minutter siden, Mortem skrev: Hmm. okei. Det jeg tenker er at 1: dere pratet ganske mye i starten og nå er det ikke så mye å prate om/vanskeligere å finne emner. (been there, done that) Eller nr 2: meldingene han sender der er av typiske "prioritetsmeldinger" han føler han må sende bare for å sende. Prøver du å legge opp meldingene sånn at han har noe å svare på/kommentere? Eller er det bare sånn at han sender deg melding først, du svarer på det han skriver om og så blir det stille fra han? Du har nok rett i at det er vanskelig å finne noe å snakke om også, jeg svarer på meldingene så spør jeg det samme tilbake så svarer han, så sier jeg noe tilbake på det han svarer så blir det stille. sånn har det vært siden fredag (kan hende han har vært opptatt siden det er helg), men han tok jo mye kontakt på starten. Vet ikke om jeg bare skal trekke meg unna eller fortsette. er veldig redd for å bli såret og jeg blir såret ganske fort i og med at jeg er så sensitiv. Anonymkode: ea5cd...a07
Gjest 123Sol Skrevet 31. januar 2016 #7 Skrevet 31. januar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har nok rett i at det er vanskelig å finne noe å snakke om også, jeg svarer på meldingene så spør jeg det samme tilbake så svarer han, så sier jeg noe tilbake på det han svarer så blir det stille. sånn har det vært siden fredag (kan hende han har vært opptatt siden det er helg), men han tok jo mye kontakt på starten. Vet ikke om jeg bare skal trekke meg unna eller fortsette. er veldig redd for å bli såret og jeg blir såret ganske fort i og med at jeg er så sensitiv. Anonymkode: ea5cd...a07 Jepp, det kan også hende han har vært opptatt. Og det har jo bare gått noen få dager.. Jeg ville sett an de neste par dagene, jeg. Bare oppfør deg som du pleier og skriv det du pleier. Er han sånn etter f.eks en uke så kan du jo spørre han om noe er galt.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #8 Skrevet 31. januar 2016 7 minutter siden, Mortem skrev: Jepp, det kan også hende han har vært opptatt. Og det har jo bare gått noen få dager.. Jeg ville sett an de neste par dagene, jeg. Bare oppfør deg som du pleier og skriv det du pleier. Er han sånn etter f.eks en uke så kan du jo spørre han om noe er galt. Ja, det høres ut som en bra ide. Jeg får sånne ekle tanker om at jeg ikke er bra nok og føler meg avist. Får tanker om at jeg kanskje ikke var bra nok/ pen nok når han møtte meg irl, eller at han ble skuffet. Får bare se hvordan det går de neste dagene tusen takk for praten. Anonymkode: ea5cd...a07
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #10 Skrevet 31. januar 2016 Borderline er en vanskelig psykisk lidelse for partneren å forholde seg til. Det viktigste du kan gjøre er å bli bevisst på hvordan du oppfører deg og gjør partneren bevisst på hva han burde forvente. Har selv psykiske lidelser som har resultert i ødelagte forhold og dating. Jeg er schizofren og skjønner i etterkant hvorfor damene løp. Har fokusert på å bedre livet mitt, få bedre kontroll på følelser og blitt bedre på å forholde meg til mennesker. Så mitt beste råd til deg er å slutte tenke så mye. Ta ting som de kommer. Jo mer du presser deg selv jo verre oppfører du det mot han. Sov, spis, tren, slapp av og ikke minst ikke forvent for mye av motparten. Lykke til Anonymkode: 95ccb...1d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå