Gå til innhold

Fra LAT til FIT! (Lillekattepus)


lillekattepus

Anbefalte innlegg

Nå har jeg latt være å trene og spise sunt i et helt år. Jeg var 50 kg, godt trent, hadde litt muskler, kunne ta knebøy i evigheter uten å dø sakte, men sikkert og tok fanden meg armhevinger også. Jeg kan ikke ta EN eneste armheving nå lenger. Kjenner jeg spyr litt bare av å tenke på det.

Nok er nok. Jeg har lagt på meg 7-8 unødvendige kilo, slipper jeg ut magen ser det ut som jeg er 7 måneder på vei, jeg blir sliten av å gå opp en trapp!! Det er VIRKELIG på tide å komme i form igjen. Jeg har god selvtillit og det der, men jeg vet innerst inne at det ikke er sunt å leve på pizza og kneip med ost. Jepp, det er hovedsakelig det jeg spiser. Alt er blitt et ork. I tillegg rører jeg ikke på kroppen. REN latskap. 

I morgen skal jeg begynne. Hvis jeg ikke oppdaterer vet dere hvorfor. Og noen må sparke meg i ræva. 

1. Må spise sunnere mat. Har havregrøt, bananer, egg og litt mer som jeg KAN spise, men som jeg "glemmer av" til vanlig. På tide å få ræva i gir. I tillegg må jeg handle på mandag. Frukt, grønt, fisk, kylling, mandler, mer egg, melk, kesam... Hm noe mer? 

2. Må røre på meg. Hva som helst - en gåtur (kan ikke jogge pga tidligere skade, trodde jeg bare kunne jogge på ren asfalt uten ordentlige sko, og fikk varige skader i begge leggene. Var 17 år og kunne ikke en dritt om jogging), kanskje en kjapp treningsøkt på stuegulvet. Har masse treningsvideoer som jeg ikke har orket å se på en gang, på ett år. Ops. 

Noen der ute som har tips og kanskje en dose motivasjon? :laugh: 

Endret av lillekattepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt meg ellipsemaskin.  Den er skånsom mot knær, hofter og alle andre ledd forøvrig.  Trener hele kroppen gjør den også. Kan det være noe for deg? Ellers så er gåturer i skog og mark kjempe bra for kroppen din. Spise sunt , som du gjorde den tiden du var i mest form så skal du nok komme deg fort i form igjen. Jeg selv skal også bli i bedre form og stramme inn litt. Ønsker deg lykke til, dette klarer du fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, willma skrev:

Så flott, man må bare starte et sted :) vil gjerne følge med her :jepp: 

Ja dere kan bare glede dere, for det her kommer til å bli litt av en treningsdagbok! :laugh: Vi har nemlig bestilt pizza i dag, vi. Så SUNN vi er begynt å bli!!! :fnise: Sånn seriøst, vi har bare noen egg og to tørre brødskiver. Må jo ha næring. 

(Det er samvittigheten som snakker).

3 timer siden, wintergirl skrev:

Jeg har kjøpt meg ellipsemaskin.  Den er skånsom mot knær, hofter og alle andre ledd forøvrig.  Trener hele kroppen gjør den også. Kan det være noe for deg? Ellers så er gåturer i skog og mark kjempe bra for kroppen din. Spise sunt , som du gjorde den tiden du var i mest form så skal du nok komme deg fort i form igjen. Jeg selv skal også bli i bedre form og stramme inn litt. Ønsker deg lykke til, dette klarer du fint :) 

Kanskje det!! Hva kostet den...? Hehe! :) Ja vi har jo mye natur rundt oss og alt jeg trenger å gjøre er jo å gå ut døra
Tror jeg trenger å bli piska hardt, for det ser dårlig ut allerede. Men jeg er bestemt.. Langt inni meg er jeg egentlig det! Det MÅ skje noe i 2016.... Etter pizzaen er fordøyd.... 

 

Herregud jeg skjemmes. Er ærlig i alle fall. Creds til meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lillekattepus skrev:

Ja dere kan bare glede dere, for det her kommer til å bli litt av en treningsdagbok! :laugh: Vi har nemlig bestilt pizza i dag, vi. Så SUNN vi er begynt å bli!!! :fnise: Sånn seriøst, vi har bare noen egg og to tørre brødskiver. Må jo ha næring. 

(Det er samvittigheten som snakker).

Kanskje det!! Hva kostet den...? Hehe! :) Ja vi har jo mye natur rundt oss og alt jeg trenger å gjøre er jo å gå ut døra
Tror jeg trenger å bli piska hardt, for det ser dårlig ut allerede. Men jeg er bestemt.. Langt inni meg er jeg egentlig det! Det MÅ skje noe i 2016.... Etter pizzaen er fordøyd.... 

 

Herregud jeg skjemmes. Er ærlig i alle fall. Creds til meg selv. 

De koster mellom 4-6000,- De hadde bare modellen igjen da jeg skulle kjøpe den, så jeg fikk den for 2200,-

Den er kjempefin å bruke og du merker at kroppen blir brukt ;) 

Alle kan falle ut litt innimellom,  men du er jo kjempeflink som tar tak før det blir mye. De få kiloene du skal ha av er jo så lite :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, willma skrev:

Hehe, ja dørstokkmila kan være den lengste, av og til :fnise: Men det kommer en dag i morgen også, ikke gi opp ;) 

Haha, så sant så sant... :) I dag kan vi heldigvis handle. Eller, satser på at samboer gjør det.

Jeg har en helt grusom fæl døgnrytme og jeg sliter med søvn. Kan trygt si at jeg absolutt IKKE sliter med søvn for øyeblikket. For å rette opp i denne grusomt fæle døgnrytmen prøver jeg meg på døgning. Har vært våken i... ja sikkert 24 timer. Føler meg rett og slett full, så trøtt jeg er. Og herregud så jeg gleder meg til å legge meg under dyna klokka 20 i kveld. Det skal jeg love dere. Og kanskje kommer en normal døgnrytme på plass. Det tror jeg også må til for å få en bedre livsstil. Mangel på søvn eller for mye søvn er fælt syns jeg. Nå drikker jeg en stor kopp kaffe i håp om å våkne litt, men jeg vet jo at jeg ikke får energi av det. Det er jo lov å håpe... :)

17 timer siden, wintergirl skrev:

De koster mellom 4-6000,- De hadde bare modellen igjen da jeg skulle kjøpe den, så jeg fikk den for 2200,-

Den er kjempefin å bruke og du merker at kroppen blir brukt ;) 

Alle kan falle ut litt innimellom,  men du er jo kjempeflink som tar tak før det blir mye. De få kiloene du skal ha av er jo så lite :) 

Okei! :) Ja det var nok litt dyrt for oss akkurat nå pga trang økonomi, men kanskje lurt å ha etterhvert da! Det kan jeg tro! Tror alt blir trening for meg akkurat nå for å være ærlig... Gå opp en trapp... Gå til bilen... Små-jogge til bussen... = Trening. :fnise: Eier ikke kondis lenger altså.

Det er sant. Nei er ikke mange kiloene. Da jeg veide 55 kg så jeg jo fortsatt ganske så bra ut, fordi jeg trente. Men skal ikke klage! Jeg ser jo fortsatt grei ut, har bare ikke så mye muskler igjen. Er egentlig det jeg savner. Litt styrke. Og det å kunne gå opp en trapp uten å være andpusten. 

 

Mamma og pappa fikk sin verst tenkelige julegave i fjor. Badevekt. Jeg bare: "Åå, men sånn vil jo jeg ha da" (:dry: eh ja), og mamma sa: "Mhm, bare gå på den hvis du vil. Jeg gjør ikke det..." Gikk på vekta, så tallet 60. Gikk av og sa ikke ett ord. Hahaha! Men det var etter middag. Likevel, det er nesten 10 kilo. Og de ligger på ræva og rundt hoftene kan jeg bare si med en gang. :ler: Er jo vant til å være en liten strek på 50 små kilo liksom. 

Endret av lillekattepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spist noe junkfood eller snacks etter pizzaen. I går lagde jeg wok med kylling, grønnsaker og noe slags asiatiske nudler. Nå spiser jeg restene til frokost... :) 

Tror jeg kanskje må begynne med kostholdet først. Hvis jeg ikke endres der gjør jeg jo mye trening til ingen nytte. Må jo ha et sunt utgangspunkt tror jeg. Og siden jeg er aller verst der er det kanskje lurt å ta det som steg nr 1! Husker at det ble veldig mye, en stor endring å begynne med både trening to-tre ganger i uka + spise masse sunn mat. Haha! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, snart begynner treninga folkens!!! :ohmy:

Jeg og svigersøster har vært og handlet inn badetøy + sjekket ut svømmehall! Så det blir svømming på oss framover, noe jeg tror kan bli morsom trening! :laugh:

Ellers... Kostholdet er litt ensformig, men har spist mer næringsrikmat enn vanlig. Og har laget middag også! :) Så det går framover her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, February 02, 2016 at 10.31, lillekattepus skrev:

Har ikke spist noe junkfood eller snacks etter pizzaen. I går lagde jeg wok med kylling, grønnsaker og noe slags asiatiske nudler. Nå spiser jeg restene til frokost... :) 

Tror jeg kanskje må begynne med kostholdet først. Hvis jeg ikke endres der gjør jeg jo mye trening til ingen nytte. Må jo ha et sunt utgangspunkt tror jeg. Og siden jeg er aller verst der er det kanskje lurt å ta det som steg nr 1! Husker at det ble veldig mye, en stor endring å begynne med både trening to-tre ganger i uka + spise masse sunn mat. Haha! :) 

Høres fornuftig ut! Mat er jo over halve treninga :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, willma skrev:

Åh så gøy da :hoppe: Svømming høres bra ut :) 

Wii ja! Jeg gleder meg faktisk litt! Og så trener man jo hele kroppen når man svømmer + det er bra for meg som sliter med leggene siden svømming ikke belaster kroppen så mye. :) Vinn vinn!

8 minutter siden, wintergirl skrev:

Høres fornuftig ut! Mat er jo over halve treninga :) 

Ja ikke sant! Har prøvd å trene mens jeg spiste dårlig mat og det var for ingen nytte. Ble sliten og tom ganske fort fordi det gir så lite energi og næring. :) Skal ta det litt forsiktig denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant, supert å finne en treningsform som passer for en! :) dumt å drive med trening som nesten ødelegger mer enn det gjør godt liksom.. Så lurt å finne sin egen greie ;)  

Endret av willma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

  • 2 måneder senere...
På 8/12/2016 den 16.10, kjøttkaker skrev:

Hva skjedde, lillekattepus?😆

Tja, ble for mye pizza og for lite mosjon til slutt! :fnise:

Nå har jeg...

:gravid:FOOD BABY!! hahaha. Neida, jeg ser helt likens ut. Men prøver å spise mer regelmessig nå, og prøver så godt jeg kan å holde meg unna godis, noe som kaan være vanskelig i flekkene. Har byttet bruker, så derfor ble det stilt her. Ble lei av navnet, men så kom jeg på etterhvert at man faktisk kan få endret det. Pytt pytt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...