Gå til innhold

Importert voldtektsrisiko

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rolness er et sjeldent lyspunkt i en avis med relativt forutsigbare kommentatorer. Og han har selvfølgelig rett i at å ta inn menn fra enkelte land får konsekvenser. Vi vet at prisen å betale bla. blir de utslagene vi ser på voldtektsstatistikken, men mange mener tilsynelatende at det er verdt det. 

• Liker 8
Skrevet

Normalt sett liker jeg Rolness, mye fordi han er flink til å spisse og formulere seg. 

I dette tilfellet er tilsvaret ikke bare tynt, det er til og med faglig tynt i det som er Kjetil sitt fagområde. Og det er totalt uakseptabelt. Kjetil Rolness har høyere utdannelse i akkurat disse mekanismene han tar for seg og han vet ekstremt godt hvilke mekanismer som spiller inn. Da er det ekstremt kritikkverdig å plassere seg på en imaginær politisk plattform når man skal kommentere. 

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, Druid skrev:

Normalt sett liker jeg Rolness, mye fordi han er flink til å spisse og formulere seg. 

I dette tilfellet er tilsvaret ikke bare tynt, det er til og med faglig tynt i det som er Kjetil sitt fagområde. Og det er totalt uakseptabelt. Kjetil Rolness har høyere utdannelse i akkurat disse mekanismene han tar for seg og han vet ekstremt godt hvilke mekanismer som spiller inn. Da er det ekstremt kritikkverdig å plassere seg på en imaginær politisk plattform når man skal kommentere. 

Her var det mye ullent språk. Kan du si direkte hva du mener? Er det rasistbeskyldninger du prøver å komme med?

Anonymkode: 31ffe...6bc

• Liker 6
Skrevet

Leste det istad og synes det er første gang jeg leser noe av så bra kvalitet på Db. Måtte dobbeltsjekke at jeg var på db sin nettside nemlig. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg leste bloggposten tjomlid skrev og jeg er enig med Rolness i at måten tjomlid brukte statistikken på, eller snarere trakk konklusjonen på, er ganske feil, men også Rolness gjør en feil: Vi vet at innvandringen i dag fra ikke-vestlige land består hovedsaklig av unge menn, noen kilder hevder ca 80% og at et overveldende flertall er under 40 år. Sammenligner man da denne gruppen mot norges befolkning som gruppe, som har en mye mer spredt alderssammensetning og ca 50/50 fordeling på kjønn så vil dette slå ekstra dårlig ut for innvandringsgruppen, uten å korrigere for kjønn og aldersgrupper så tar man da gruppen med nesten bare unge menn og sammenligner mot en gruppe som har både menn og kvinner og i alle aldre, selv om vi vet at voldtektspersoner ikke er like sterkt representert blant begge kjønnene og alle aldersgrupper. Man sier altså at det er like sannsynlig at en voldtektsperson er ung mann, som at en voldtektsperson er en kvinne på under 15 år eller over 70.

• Liker 1
Skrevet

En kronikk av en tyrkisk/svensk kvinne: http://www.svd.se/visst-handlar-kvinnosyn-om-olika-kulturer

Sitat

I länder där islam färgar de kulturella normerna, råder i mångt och mycket konsensus om att det är kvinnans skyldighet att skydda sig från sexuella övergrepp genom att göra sig själv osynlig på offentliga platser, både till klädsel och till sätt....... Därmed är det nonsens att debattera huruvida det finns kulturella särdrag som uppmuntrar till händelser som Köln och Kungsträdgården. Det är helt enkelt så, och vi måste vara uppriktiga om detta ifall vi ska kunna kväva problemet i dess linda. Att bara importera och i tysthet tolerera oönskade kulturella sedvänjor gynnar allra minst flickor och kvinnor i Sverige.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Druid skrev:

Kjetil er sosiolog, hvordan mener du han er faglig tynn her?

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye ullent språk. Kan du si direkte hva du mener? Er det rasistbeskyldninger du prøver å komme med?

Kjetil prøver å forsterke inntrykket av at dette til en politisk konflikt mellom høyre og venstresiden ang innvandring. Det er uredelig, for han VET det er knyttet til vår evne til å integrere mennesker inn i storsamfunnet, så man hindrer at de blir plassert i en slik posisjon der denne typen handlinger blir subkultur.  

Det er enkelt å se årsaken : eneste løsningen vi kjenner til i dag, er knyttet til samfunnets villighet til å kaste penger og ressurser på integrasjon, og Kjetil er plassert på høyresiden i politikken og tilhører dem som i utgangspunktet mener dette er feil (Strengt tatt er jeg enig i det). Men VIRKELIGHETEN handler om mekanismer vi må forholde oss til, ikke politiske idealer. 

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt øker det risiko for voldtekt når vi importerer menn med et så radikalt syn på kvinner og vestlige mennesker generelt. Man må da være den komplette idiot om man ikke skjønner det. 

- Vent litt, våre myndigheter skjønner det jo ikke engang. Hva sier det om de? 

Anonymkode: 51af0...ac3

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Druid skrev:

Kjetil prøver å forsterke inntrykket av at dette til en politisk konflikt mellom høyre og venstresiden ang innvandring. Det er uredelig, for han VET det er knyttet til vår evne til å integrere mennesker inn i storsamfunnet, så man hindrer at de blir plassert i en slik posisjon der denne typen handlinger blir subkultur.  

Det er enkelt å se årsaken : eneste løsningen vi kjenner til i dag, er knyttet til samfunnets villighet til å kaste penger og ressurser på integrasjon, og Kjetil er plassert på høyresiden i politikken og tilhører dem som i utgangspunktet mener dette er feil (Strengt tatt er jeg enig i det). Men VIRKELIGHETEN handler om mekanismer vi må forholde oss til, ikke politiske idealer. 

Har venstresiden noe magemål når det kommer til innvandring? Jeg har ikke sett noe til det. Men du mener det er en grense altså, slik de forhatte danske politikerne har sagt? Hvor går grensa? Kom med et tall da. Den finske statsministeren nevnte et tall for noen måneder siden. Har du noe tall?

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt øker det risiko for voldtekt når vi importerer menn med et så radikalt syn på kvinner og vestlige mennesker generelt. Man må da være den komplette idiot om man ikke skjønner det. 

- Vent litt, våre myndigheter skjønner det jo ikke engang. Hva sier det om de? 

Anonymkode: 51af0...ac3

De skjønner det. Det er totalt naivt av deg å tro noe annet.

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/asyl-debatten/flest-mannlige-migranter-kan-skade-vaare-samfunn/a/23595903/

Sitat

Det kan ikke eksistere noen form for meningsfull likestilling i et samfunn der kvinner ikke kan bevege seg fritt i det offentlige rom, hvor kvinner får beskjed om at de må vurdere spesielle togstasjoner eller festivaler for å være «no go areas» for dem. For de av oss som trodde de nordiske landene var det levende beviset på at likestilling var mulig, er dette et tragisk, ikke målbart tap, sier Hudson om det som nå skjer.

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, O.G. skrev:

Kjetil er sosiolog, hvordan mener du han er faglig tynn her?

Du skjønte ikke hva du svarte på?

Kjetil er sosiolog, han har faglig kompetanse på hvilke mekanismer som skaper grobunn for overfallsvoldtekt, og lignende symptomer på samfunnsoppbrudd. Han sitter på og kjenner til all kunnskapen som forteller at stor innvandring er medvirkende og ikke drivende årsak til sånne utviklinger. I stedet skriver han ett innlegg som er like faglig vekter som Rosabloggere.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har venstresiden noe magemål når det kommer til innvandring? Jeg har ikke sett noe til det. Men du mener det er en grense altså, slik de forhatte danske politikerne har sagt? Hvor går grensa? Kom med et tall da. Den finske statsministeren nevnte et tall for noen måneder siden. Har du noe tall?

Det er en separat diskusjon som handler om noe helt annet. Legg merke til at selv om jeg ikke er tilhenger av venstresiden, eller forsvarer deres meninger, kjenner jeg til dem og retorikken og følgelig ser jeg ingen grunn til å kritisere dem fra ett politisk nivå. Det er nemlig tåpelig. 

Jeg savner at Kjetil kommer med en lettlest tekst som presenterer venstresidens reelle problemer med masseinnvandring. På det feltet kunne han avkledd hele venstresiden og vist hvor lite gjennomtenkt og lite forståelse de har for grunnleggende samfunnsutvikling.

Dette innlegget her kan en rosablogger i AUF demontere og disse.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...