Gå til innhold

Slutt å si "God morgen"

Fremhevede innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet
Den 30.1.2016 at 19.07, AnonymBruker skrev:

Kan folk vennligst slutte å si "God morgen", "God dag" osv? Noen har faktisk en helt jævlig morgen eller en helt jævlig dag. Da er det ikke så gøy at folk sier "God morgen" og forventer at du sier det samme tilbake. Noen har mistet jobben eller noen de er glad i. Noen har fått kreftdiagnose eller blitt hjemløse som følge av brann. 

Si "Hei", det holder. Skal du absolutt si noe mer, så spør heller hvordan det går i stedet for å bare slå fast at morgenen er god!

Anonymkode: 03b9a...8fc

Jeg ønsker at andre mennesker skal ha en god morgen eller en fin dag osv.... Det handler om hva jeg ønsker for den personen jeg sier det til, ikke om hvordan du har det. 

Etter å ha lest dette innlegget så ønsker jeg deg "god morgen", god dag, god ettermiddag, god kveld og en riktig god natt. 

Du trenger det, 

Btw, forventer ikke noe i retur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 30.1.2016 at 19.12, Klaveret skrev:

Jeg ser på "god morgen" som et ønske om at mottaker skal få en god morgen. Men jeg skjønner hvor du vil ... det verste synes jeg er alle de som sier "ha en fortsatt fin dag". De vet jo som regel ingenting om hvordan dagen din har vært.

Vi sier mye iditotisk!

Jo men det blir jo noe av det samme. Jeg ønsker deg at dagen din skal fortsette bra, er det jeg sier. Ikke at : du har en bra dag så klart, fortsett med det. ;)

Verre med hvordan går det ? Men vet det er godt ment..

Anonymkode: 93250...b3a

Skrevet

Skjønner ikke problemet. Hvis noen sier "god morgen" til meg og jeg føler at det er en helt forferdelig morgen, svarer jeg bare "nja er den nå det da?", med et lite smil og så ler vi litt anstrengt sammen før vi går videre med dagen vår. Fungerer helt utmerket for alle parter.

Skrevet

Jeg blir helt oppgitt av alt folk blir fornærmet av i dag. Du har helt rett i at noen har en helt jævlig dag, alle opplever det fra tid til annen, men hvorfor skal det bety at man ikke skal få ønske andre en god morgen, eller en god dag? For det er det et "God morgen" er, ikke en konstatering av at det ER en god morgen. Du trenger heller ikke ønske det for den personen som ønsker deg en god morgen, du MÅ faktisk ikke svare i det hele tatt hvis du ikke vil det. 

I forhold til mange andre land er nordmenn svært lite høflige, og jeg skulle mye heller sett fler av de som sier "God morgen" enn alle de gretne folkene man treffer over alt. Jeg jobber i servicebransjen og treffer uendelig mange sure mennesker i løpet av en dag, og jeg skal love deg at det tærer på humøret. Men jeg smiler og er hyggelig likevel, i håp om at mitt smil og mitt humør gjør ihvertfall en persons dag bedre. For jeg vet at når det i løpet av min arbeidsdag plutselig dukker opp ei hyggelig gammel dame, eller en blid gutt som ønsker meg en fin dag, så gjør det min dag mye bedre. Og det er på grunn av slike mennesker at jeg gleder meg til å dra på jobb. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, lostpenguin skrev:

J Jeg jobber i servicebransjen og treffer uendelig mange sure mennesker i løpet av en dag, og jeg skal love deg at det tærer på humøret. Men jeg smiler og er hyggelig likevel, i håp om at mitt smil og mitt humør gjør ihvertfall en persons dag bedre. For jeg vet at når det i løpet av min arbeidsdag plutselig dukker opp ei hyggelig gammel dame, eller en blid gutt som ønsker meg en fin dag, så gjør det min dag mye bedre. Og det er på grunn av slike mennesker at jeg gleder meg til å dra på jobb. 

:tommelopp:

Så enig. Humør smitter. Utrolig hva et smil og noen vennlige ord rettet mot en betyr. Det betyr mye.

• Liker 1
Skrevet

Er altfor morgengretten til å si god morgen uten at det blir sarkastisk, så jeg sier hei. God kveld går fint.

Anonymkode: 3f16b...643

Skrevet
Den Tuesday, February 02, 2016 at 14.38, AnonymBruker skrev:

Tenk at et voksent menneske kan ha slike holdninger. La meg bare ha det sagt, jeg er ikke enig med TS i at man ikke burde si "god morgen", men å håpe at du ødela dagen til noen? Alle sliter med sitt, noen mer enn andre, så å håpe at du ødela dagen til noen er drøyt.

Anonymkode: 362e0...a82

Forstod du virkelig ikke at det var en spøk?

Anonymkode: d9511...1eb

Gjest Spiderman
Skrevet

Hvis jeg står opp på feil side av sengen og noen sier " God morgen" så sier jeg " God morgen".  Rart at folk legger så mye i noe så harmøst som at noen ønsker deg en god morgen.  

Skrevet

Vil ikke du at din kjæreste heller skal si god morgen til deg, og vekke deg med et god morgen kyss?

Skrevet
4 minutter siden, Berit skrev:

Vil ikke du at din kjæreste heller skal si god morgen til deg, og vekke deg med et god morgen kyss?

Klem ja, kyss nei... morgenånde :spy:

Anonymkode: d9511...1eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...