Gjest Rose11 Skrevet 1. februar 2016 #21 Skrevet 1. februar 2016 Bare be folk om å slutte med å si god morgen til deg da.
Violetta Skrevet 1. februar 2016 #22 Skrevet 1. februar 2016 Jeg hadde aldri trodd at et ønske om en god morgen kunne bli så negativt. Du må jammen ha mange utfordringer! 1
Gjest Belle âme Skrevet 1. februar 2016 #23 Skrevet 1. februar 2016 Har det og bli gale no?! Neste gang skal eg seie:"Ha ein heilt forjævlig dag."
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 1. februar 2016 #25 Skrevet 1. februar 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 1. februar 2016 #26 Skrevet 1. februar 2016 Hvorfor skal jeg slutte med noe jeg aldri har gjort ?
Gjest Tigress Skrevet 2. februar 2016 #27 Skrevet 2. februar 2016 I dag har eg sagt "god morgon" med eit strålande smil til alle eg har truffe. Eg håpar eg øydela dagen for somme av dei, det kan vere til pass for dei når dei er så jævla surmaga.
JC9 Skrevet 2. februar 2016 #28 Skrevet 2. februar 2016 Er det noe som gjør meg kvalm, så er det god morgen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #29 Skrevet 2. februar 2016 2 minutter siden, Tigress skrev: I dag har eg sagt "god morgon" med eit strålande smil til alle eg har truffe. Eg håpar eg øydela dagen for somme av dei, det kan vere til pass for dei når dei er så jævla surmaga. Tenk at et voksent menneske kan ha slike holdninger. La meg bare ha det sagt, jeg er ikke enig med TS i at man ikke burde si "god morgen", men å håpe at du ødela dagen til noen? Alle sliter med sitt, noen mer enn andre, så å håpe at du ødela dagen til noen er drøyt. Anonymkode: 362e0...a82 2
isbjørnungen Skrevet 2. februar 2016 #30 Skrevet 2. februar 2016 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Her-lonner-det-seg-a-si-god-morgen-nar-du-kjoper-kaffe-3535010.html God morgen :D 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #31 Skrevet 2. februar 2016 8 minutter siden, Tigress skrev: I dag har eg sagt "god morgon" med eit strålande smil til alle eg har truffe. Eg håpar eg øydela dagen for somme av dei, det kan vere til pass for dei når dei er så jævla surmaga. Herregud Anonymkode: 3e07b...30e 1
Gjest Tigress Skrevet 2. februar 2016 #32 Skrevet 2. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk at et voksent menneske kan ha slike holdninger. La meg bare ha det sagt, jeg er ikke enig med TS i at man ikke burde si "god morgen", men å håpe at du ødela dagen til noen? Alle sliter med sitt, noen mer enn andre, så å håpe at du ødela dagen til noen er drøyt. Anonymkode: 362e0...a82 Og du er sjølvsagt heilt ukjent med omgrepet sarkasme, sant. Jaja, då fekk du vel opp pulsen då i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #33 Skrevet 2. februar 2016 Den Saturday, January 30, 2016 at 19.07, AnonymBruker skrev: Kan folk vennligst slutte å si "God morgen", "God dag" osv? Noen har faktisk en helt jævlig morgen eller en helt jævlig dag. Da er det ikke så gøy at folk sier "God morgen" og forventer at du sier det samme tilbake. Noen har mistet jobben eller noen de er glad i. Noen har fått kreftdiagnose eller blitt hjemløse som følge av brann. Si "Hei", det holder. Skal du absolutt si noe mer, så spør heller hvordan det går i stedet for å bare slå fast at morgenen er god! Anonymkode: 03b9a...8fc Å si god morgen, god dag, god middag, god ettermiddag eller god kveld er vanlige høflighetsfraser. At du ikke liker dette eller finner det passende for deg selv betyr ikke at alle andre skal endre på innarbeidede høflighetsfraser og gå over til til et upersonlig, kaldt og (ufordragelig) hei. Hva jeg og andre sier når vi hilser bestemmer vi selv. Vi borni Norge og har takk og lov ingen diktator som bestemmer hvordan vi hilser på andre. Anonymkode: 8ae17...682 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #34 Skrevet 2. februar 2016 Jeg kan forstå hvordan det kjennes ts, om man befinner seg i en plass hvor det er alt annet enn en god morgen selv om de kanskje mener en god morgen til deg. Anonymkode: 3e07b...30e
Gjest Tigress Skrevet 2. februar 2016 #35 Skrevet 2. februar 2016 9 minutter siden, isbjørnungen skrev: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Her-lonner-det-seg-a-si-god-morgen-nar-du-kjoper-kaffe-3535010.html God morgen :D Den der er heilt herleg!
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #36 Skrevet 2. februar 2016 Når jeg har en helt forferdelig morgen eller er usedvanlig trøtt og blir møtt på jobb med 'god morgen', svarer jeg av og til 'jeg kan være enig i at det er morgen ja'. Heldigvis tar kollegene mine både humoren og hintet og jeg får 5 minutter og en kaffekopp på å hente meg inn før jeg forventes å være normal Anonymkode: ea4bf...5d5
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 2. februar 2016 #37 Skrevet 2. februar 2016 "Hei" passer kanskje enda bedre enn du tror, TS: Sitat hey (interj.) c. 1200 as a call implying challenge, rebuttal, anger, derision; variously spelled in Middle English hei, hai, ai, he, heh. Later in Middle English expressing sorrow, or concern; also a shout of encouragement to hunting dogs. Possibly a natural expression (compare Roman eho, Greek eia, German hei, Old Frenchhay, French eh). In modern use often weakened, expressing pleasure, surprise. Þa onswerede þe an swiðe prudeliche, `Hei! hwuch wis read of se icudd keiser!' ["St. Katherine of Alexandria," c. 1200] In Latin, hei was a cry of grief or fear; but heia, eia was an interjection denoting joy. For øvrig stemmer det som noen her sier, at "god morgen" ikke er en påstand om at morgenen er god, men heller uttrykk for et ønske om at den skal være det.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #38 Skrevet 2. februar 2016 Fortsetter å si god morgen jeg. For alt du vet er det den siste du opplever, så jeg håper den er god. Anonymkode: 625d1...e3e
Cashbah Skrevet 2. februar 2016 #39 Skrevet 2. februar 2016 Folk skal være så sære og henge seg opp i alt mulig
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #40 Skrevet 2. februar 2016 Vær glad dere ikke bor i USA. Der møter man hverandre med Hvordan har du det? Og alle (nesten) svarer. Jeg har det fint..... Anonymkode: 8ae17...682 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå