AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #1 Skrevet 30. januar 2016 Kan folk vennligst slutte å si "God morgen", "God dag" osv? Noen har faktisk en helt jævlig morgen eller en helt jævlig dag. Da er det ikke så gøy at folk sier "God morgen" og forventer at du sier det samme tilbake. Noen har mistet jobben eller noen de er glad i. Noen har fått kreftdiagnose eller blitt hjemløse som følge av brann. Si "Hei", det holder. Skal du absolutt si noe mer, så spør heller hvordan det går i stedet for å bare slå fast at morgenen er god! Anonymkode: 03b9a...8fc
minister-mio Skrevet 30. januar 2016 #2 Skrevet 30. januar 2016 Det betyr kanskje at de ønsker den de sier det til god morgen. Det er subjektivt uansett da 21
Gjest supernova_87 Skrevet 30. januar 2016 #3 Skrevet 30. januar 2016 Når jeg sier "God morgen!" så betyr det ikke at "Hei, vet du? Jeg har en skikkelig god morgen." det betyr "Jeg ønsker deg en god morgen!". Jeg tror det er det det egentlig kommer av, men så har det blitt forkortet til "God morgen!".
FrittgåendeBurugle Skrevet 30. januar 2016 #4 Skrevet 30. januar 2016 God kveld, TS! Står det bra til? 12
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #6 Skrevet 30. januar 2016 Skal starte å si "håper du får en jævlig dag". Anonymkode: 4d491...7dd 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #7 Skrevet 30. januar 2016 Slutt å si bare hei. Jeg trenger en oppmuntring i hverdagen og vil gjerne høre noe mer enn bare et intetsigende hei. Jeg synes at verden skal tilpasse seg meg og ikke omvendt. Anonymkode: 604e0...e23 12
Gjest Klaveret Skrevet 30. januar 2016 #8 Skrevet 30. januar 2016 Jeg ser på "god morgen" som et ønske om at mottaker skal få en god morgen. Men jeg skjønner hvor du vil ... det verste synes jeg er alle de som sier "ha en fortsatt fin dag". De vet jo som regel ingenting om hvordan dagen din har vært. Vi sier mye iditotisk!
Gjest Spiderman Skrevet 30. januar 2016 #10 Skrevet 30. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan folk vennligst slutte å si "God morgen", "God dag" osv? Noen har faktisk en helt jævlig morgen eller en helt jævlig dag. Da er det ikke så gøy at folk sier "God morgen" og forventer at du sier det samme tilbake. Noen har mistet jobben eller noen de er glad i. Noen har fått kreftdiagnose eller blitt hjemløse som følge av brann. Si "Hei", det holder. Skal du absolutt si noe mer, så spør heller hvordan det går i stedet for å bare slå fast at morgenen er god! Anonymkode: 03b9a...8fc Livet suger når ikke verden lever opp til forventningene, eller hva? Du får si det til personene du omgås med. Tviler på at noe kommer til å endre seg for deg bare fordi du bitcher om det på et forum. Og som mange andre sier. Folk ønsker deg en god morgen når de sier det. De kan umulig vite at du er en dramaqueen som tar deg nær av dette fordi du har en dårlig morgen med mindre du sier det til dem.
melatonin Skrevet 30. januar 2016 #11 Skrevet 30. januar 2016 Jeg synes det er så hyggelig . Jeg sier det alltid til de som kommer på jobb når jeg har hatt nattevakt feks. Fersk kaffe, et smil og et god morgen forde jeg faktisk ønsker vedkommende en god arbeidsdag. Jeg synes så absolutt at vi skal fortsette med det!! God kveld! 6
AmandaVI Skrevet 30. januar 2016 #12 Skrevet 30. januar 2016 Slutt heller å si "Godt nyttår" etter 25. januar 6
Gjest Hummels Skrevet 31. januar 2016 #13 Skrevet 31. januar 2016 Jeg sier god morgen, god dag og god kveld hvis jeg vil. Spør ikke andre om det.
Gjest Kaffelattn Skrevet 31. januar 2016 #14 Skrevet 31. januar 2016 Den 30. januar 2016 at 19.07, AnonymBruker skrev: Kan folk vennligst slutte å si "God morgen", "God dag" osv? Noen har faktisk en helt jævlig morgen eller en helt jævlig dag. Da er det ikke så gøy at folk sier "God morgen" og forventer at du sier det samme tilbake. Noen har mistet jobben eller noen de er glad i. Noen har fått kreftdiagnose eller blitt hjemløse som følge av brann. Si "Hei", det holder. Skal du absolutt si noe mer, så spør heller hvordan det går i stedet for å bare slå fast at morgenen er god! Anonymkode: 03b9a...8fc Løsningen bør heller være at den som ikke føler at det er en god morgen isteden sier et nøytralt "hei". God morgen er en høflighetsfrase som man bør fortsette med. At folk faktisk ikke har en god morgen er en del av livet. Vi skrur ikke av knappen av den grunn.
The Kitten Skrevet 31. januar 2016 #15 Skrevet 31. januar 2016 Hvordan stiller du deg til "god natt" ts? 1
Kamikatze Skrevet 31. januar 2016 #16 Skrevet 31. januar 2016 Den 30.1.2016 at 20.43, AmandaVI skrev: Slutt heller å si "Godt nyttår" etter 25. januar Hvis "jula varer helt til påske", må jo nødvendigvis nyttår vare en uke lenger enn det... 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #17 Skrevet 31. januar 2016 Åh, alt man skal føle seg støtt av i dag... Anonymkode: af3c1...013 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #19 Skrevet 1. februar 2016 Man ønsker jo den andre n god morgen. Du kan jo bare svare "nei takk" Anonymkode: 95692...a02 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #20 Skrevet 1. februar 2016 Jævlig morgen folkens! Håper dagen deres blir fæl. Anonymkode: 4d491...7dd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå