AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #1 Skrevet 30. januar 2016 Det er snart jenter og teknologi-dag på skolen min snart. De kaster masse penger på dette, jenter blir flydd inn, får gratis mat og flere får også hotellopphold. Jeg lurte bare på hva guttene gjør på denne dagen? Skolen min har nesten 70% kvinnelige studenter, mye færre på realfagene såklart, men det blir visst ikke besøk fra gutter til sykepleier, barnehage eller andre kvinnedominerte linjer på skolen denne dagen. Så hva i all verden gjør de? sitter de bare igjen på skolen? Anonymkode: 88be5...14f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #3 Skrevet 30. januar 2016 Hva har det med saken å gjøre? Alle de store utdanningsinstitusjonene i Norge har denne dagen, jeg går ikke på NTNU. er absolutt for å få flere kvinner inn i realfag, og har ingenting imot dagen. Men det burde vært en tilsvarende dag for guttene på andre linjer, selv er jeg snart ferdig utdannet ingeniør og skulle gjerne hatt flere kvinner å jobbe med. Anonymkode: 88be5...14f
Fredsmegleren Skrevet 30. januar 2016 #4 Skrevet 30. januar 2016 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har det med saken å gjøre? Alle de store utdanningsinstitusjonene i Norge har denne dagen, jeg går ikke på NTNU. er absolutt for å få flere kvinner inn i realfag, og har ingenting imot dagen. Men det burde vært en tilsvarende dag for guttene på andre linjer, selv er jeg snart ferdig utdannet ingeniør og skulle gjerne hatt flere kvinner å jobbe med. Anonymkode: 88be5...14f Har selv fått brev i regi av skolen om åpen dag for jenter (jenter og teknologi) på NTNU, men søkte ikke pga det virket urettferdig for guttene som ikke fikk den samme muligheten. Synes åpen dag burde være for begge kjønn, ikke rene jentegrupper som besøker universiteter. Dersom gutter klarer å velge relfagsstudiet uten åpen dag klarer vel jenter det og. Endret 30. januar 2016 av Fredsmegleren 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #5 Skrevet 30. januar 2016 Liker holdningen din, du burde bli teknolog Men hva gjør guttene på den dagen jentene reiser på universiteter? har de vanlig undervisning eller får du noen for form reklame for de studiene som nå er kvinnedominerte? Anonymkode: 88be5...14f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #6 Skrevet 30. januar 2016 om en må søke for å delta på disse dagene, så er det nok begrenset med plasser. Vil tippe guttene er sammen med jentene som ikke deltar på teknologidagene og har normal undervisning. Anonymkode: 699b3...b53
Fredsmegleren Skrevet 30. januar 2016 #7 Skrevet 30. januar 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liker holdningen din, du burde bli teknolog Men hva gjør guttene på den dagen jentene reiser på universiteter? har de vanlig undervisning eller får du noen for form reklame for de studiene som nå er kvinnedominerte? Anonymkode: 88be5...14f Tenker mer Bygg og miljøteknologi eller petroleum dersom jeg våger å begå meg ut på det Vi er totalt 4 jenter i f.eks. min fysikklasse, og dersom alle vi fire jentene dro ut på åpen dag ville nok resten av klassen ha normal undervisning. Her på skolen er det dårlig med studieveiledning så vi har måtte søke oss frem selv om de ulike studieretningene. Vet at det er noen realfagstudium som er mannsdominerte, men siden prosentandelen av kvinner øker vil kjønnskvotepoengene gå vekk ved semesterstart 2017. Vi har ikke fått vite noe om kvinnedominerte studier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå