Gå til innhold

Sortkledde hooligans angriper angivelig flyktninger i Stockholm

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sterkt kriminelle barn, gatebarn, som raner og antaster kvinner.  Svensk politi har innrømmet at de ikke har kontroll. Nå berettiger ikke det angrep av «borgervern» men det er ihvertfall bakgrunnen. At politiet sier mange av disse barna hånflirer politiet opp i ansiktet og,blir sluppet ut pga alder, gjør nok at en del heier på «borgervernet» anonymt. Og aldersbestemming i Sverige er et hett tema. Politiet sier noen av barna ser ut som 30~åringer. Ingen har id og ingen alderstestes.

• Liker 13
Skrevet

Jeg kan være enig i at dette er en broket forsamling og i motsetning til brunskjortene så svarer de ikke til partiledelsen i et spesifikt parti. På den måten skiller de seg absolutt fra hverandre.

jeg kan derimot ikke se at måten de rettferdigjør handlingene sine skiller seg nevneverdig fra brunskjortene. Det meste de gjorde var begrunnet med at jødene eller andre minoriteter var en slags trussel mot tysk kultur eller velferd. Krystallnatten bla blant annet begrunnet med at en polsk-fransk jøde drepte en tysk diplomat. Mange av disse hadde en del legitime bekymringer, men de angrep og skadet likevell mange mennesker som ikke hadde gjort dem noe annet enn at de tilhørte samme etnisitet som en morder. Akkurat som disse mennene angivelig har angrepet folk for å ligne på marokkanske gjengmedlemmer og straffet dem, uten lov og dom.

Anonymkode: 20637...a04

Sitat fjernet.

Phaedra,adm

• Liker 3
Gjest Stringfellow1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3423968/Mobs-hundreds-masked-men-rampage-Stockholm-central-station-beating-refugee-children.html

Kan vi trekke paralleller til 30-tallets brunskjorter og er dette noe vi kommer til å se mer av i Europa fremover?

denne saken kom i alle fall veldig raskt frem i nyhetene.

hvor lang tid tok det egentlig før alle overgrep og trakassering i flere europeiske byer på Nyttårsaften kom frem i lyset?

:P

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan være enig i at dette er en broket forsamling og i motsetning til brunskjortene så svarer de ikke til partiledelsen i et spesifikt parti. På den måten skiller de seg absolutt fra hverandre.

jeg kan derimot ikke se at måten de rettferdigjør handlingene sine skiller seg nevneverdig fra brunskjortene. Det meste de gjorde var begrunnet med at jødene eller andre minoriteter var en slags trussel mot tysk kultur eller velferd. Krystallnatten bla blant annet begrunnet med at en polsk-fransk jøde drepte en tysk diplomat. Mange av disse hadde en del legitime bekymringer, men de angrep og skadet likevell mange mennesker som ikke hadde gjort dem noe annet enn at de tilhørte samme etnisitet som en morder. Akkurat som disse mennene angivelig har angrepet folk for å ligne på marokkanske gjengmedlemmer og straffet dem, uten lov og dom.

Skal du trekke inn krystallnatten, så kan du like gjerne trekke inn tusenvis av gjengoppgjør og oppgjør mellom visse grupperinger av folkegrupper som skjer hver dag over hele verden. Jeg har aldri sett de som skriker om krystallnatten skrike om det i de tusenvis av tilfellene hvor ulike grupper går løs på visse personer i andre grupper i resten av verden som skjer hele tiden. Som regel får det ikke engang en notis i en avis. Kun når personer blir drept. Bare i India er det hver måned flere dusinvis opptøyer og vold mellom ulike grupper, som er langt mer alvorlig og rammer mer tilfeldig enn hva dette var. Det er sannsynligvis fordi skandinaver er så konfliktskye og lever så trygt at man tror folkemord og andre verdenskrig er rett rundt hjørnet om noen får seg noen nesestyvere. 

Anonymkode: e2cc8...dcb

• Liker 2
Skrevet

Når de ikke gjør noenting så gir de klarsignal om at de kan bare fortsette som før. Ikke rart folk i Stockholm er forbannet.

Sitat fjernet.

Phaedra,adm

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3423968/Mobs-hundreds-masked-men-rampage-Stockholm-central-station-beating-refugee-children.html

Kan vi trekke paralleller til 30-tallets brunskjorter og er dette noe vi kommer til å se mer av i Europa fremover?

Ja, 30-tallets mobber av uniformerte nazibøller er den nærmeste assosiasjon jeg kan tenke på. Brunskjortene ble opprettet nettopp for slike formål: Å banke opp folk på gaten, ødelegge butikker og bryte opp politiske møter. I 30-tallets Tyskland var det jøder og sosialister det gikk ut over, i dagens Sverige er det altså et hvert barn som har mørk hud. Og dersom det ikke slås knallhardt ned på så kommer det til å bli mer av det. Jeg håper SÄPO kjenner sin besøkelsestid og at disse feige stakkarene blir dradd for retten i hopetall, og det rimelig kjapt.

• Liker 6
Skrevet

Og la oss holde fokus på akkurat det: De angrep barn. Det er selvsagt ille når en mobb angriper folk ganske enkelt fordi de ser anderledes ut, men det er dobbelt galt når det er barn det går ut over.

Sitat fjernet.

Phaedra,adm

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, Mann 42 skrev:

Og la oss holde fokus på akkurat det: De angrep barn. Det er selvsagt ille når en mobb angriper folk ganske enkelt fordi de ser anderledes ut, men det er dobbelt galt når det er barn det går ut over.

Ekstreme grupperinger går ofte etter de svakeste. Den gruppen med 200 svenske menn gikk etter barn, mens den gruppen på 800 arabiske menn gikk etter kvinner. I begge tilfeller var motivet makt. Jeg har ingen tro på at svenske mennene nøt å pryle unger. Og jeg tror også at motivet til de arabiske mennene var å vise en slags makt over kvinner, den seksuelle delen var bare en måte å gjøre det på.

Anonymkode: 9bda9...a81

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekstreme grupperinger går ofte etter de svakeste. Den gruppen med 200 svenske menn gikk etter barn, mens den gruppen på 800 arabiske menn gikk etter kvinner. I begge tilfeller var motivet makt. Jeg har ingen tro på at svenske mennene nøt å pryle unger. Og jeg tror også at motivet til de arabiske mennene var å vise en slags makt over kvinner, den seksuelle delen var bare en måte å gjøre det på.

Anonymkode: 9bda9...a81

Beklager, men dette blir hakket for spekulativt for meg. Og motivene deres er egentlig ikke så viktige. Jeg vil tro at de var ganske mangfoldige. Det som er viktig er at vi setter foten ned og gjør det klart at vi ikke aksepterer sånt.

Og man skal iallfall ikke bifalle det, som jeg ser enkelte gjør i denne tråden. Det er ikke akkurat overraskende, md tanke på hvor ytringene kommer fra, men like forbanna kvalmende er det likevel.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Mann 42 skrev:

Beklager, men dette blir hakket for spekulativt for meg. Og motivene deres er egentlig ikke så viktige. Jeg vil tro at de var ganske mangfoldige. Det som er viktig er at vi setter foten ned og gjør det klart at vi ikke aksepterer sånt.

Ja, når arabiske barn på 30 år terroriserer forvarsløse jenter og politiet ikke gjør noenting og skjuler det for offentligheten så er det "mangfoldige" årsaker og "motivene er ikke så viktige". 

Du er jo bare ute etter å skape splid og hat. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror helt klart dette er ønskelig for den ekstreme venstresiden. De støtter opp om en ekstrem innvandringspolitikk, sensur i mediene og i politiet, et politi som ikke har sjanse i havet til å ta seg av den enorme tilstrømmingen noe som betyr fritt frem for kriminelle til å terrorisere befolkningen. Selvsagt fører dette til at samfunnskontrakten forvitrer og borgervern oppstår. Det er like forutsigbart som soloppgangen. Spørsmålet er hvorfor så mange ønsker systemkollaps. Selvsagt kan man igjen juble over at "nazistene" er i gatene våre", og den ekstreme venstresiden kjenner en eksistensberettigelse, men det er ikke hele bildet.

• Liker 3
Skrevet (endret)

For at et samfunn som det vestlige, det skandinaviske, skal fungere, så må bare politiet være de som har rett til å utøve makt lovlig.

Innbyggeren  må kunne stole på dette systemet, at politiet kommer når de blir tilkalt, at politiet etterforsker og anholder. Og at domstolene utøver den straff som er nedfelt i loven.

Dette systemet har fungert i ca. hundre år i vesten. Siden det har fungert så godt, har også de kriminelle fått rettigheter som er ukjente i andre land. Politiets makt har blitt innskrenket, rettsikkerheten for forbryteren har økt. Rehabilitering, ikke straff, har overtatt mer og mer. Soningsforholdene skal være "verdige".

Parallelt med dette, har barns beskyttelse økt i den grad at unge ikke kan straffes når de er under en viss alder. Og institusjoner for unge belastede, er enda mindre straffende og mer rehabiliterende enn institusjoner for voksne. Barn har krav på særlig beskyttelse.

I andre kulturer er dette ukjent og uhørt. Når da marokkanske gatebarn møter svensk politi, har politiet blitt fratatt sin makt. Ingen straff som samfunnet kan gi en marokkansk gutt som ikke kjenner noe annet liv enn det på gaten, kan ha noen som helst preventiv virkning. For denne ungdommen er godhet = svakhet. Når han kan se at han kan håne en politimann uten å få juling tilbake, er løpet kjørt for politiet. Han ser et svakt, fremmed samfunn som han ikke skjønner. Forakten vokser. Dette ligger klart for å utnyttes. Det sprer seg rykter om hvor enkelt det er å være gatebarn i Sverige. Nå er det lettere å migrere nordover. Grensene er åpne. De har levd av å stjele, og fortsetter med det etter som de vandrer. Å  sove i et kondemnert hus i Düsseldorf mens en stjeler nok til å reise noen mil lenger nord er ikke tøft for en som er oppvokst på gata i Tangier.

Denne unge gutten har levd i en voksen verden preget av vold, narkotika og mishandling. Selv når han blir prøvd rehabilitert ved å bli tatt inn på et svensk mottak, får varm mat, nye klær og stell av lege, så rømmer de fleste igjen. Det vestlige samfunnet står da altså uten midler til å endre situasjonen hverken gjennom godhet eller straff.

I dette vakuumet som oppstår når politiet ikke kan bruke sin makt, fordi de skyldige er A: mindreårige, og B: gir fullstendig faen i straff, så åpner det for mer vold og kriminalitet. Enkelte grupper som ikke skulle utøve makt, benytter seg av situasjonen og danner "borgervern" og som skal "beskytte" siden politiet "ikke gjør sin jobb". 

Siden innbyggerne er skremte over politiets manglende evne til å beskytte de mot de mindreårige kriminelle, så er muligheten åpen for at disse "borgerverngruppene" kan utnytte dette til sin fordel. Jeg tror dessverre ikke at alle disse er "rene og ranke, faste og sterke menn" selv om de kan verve mange som har dette som forbilde.

Skvist mellom kriminelle bander og "borgervernere" havner de uskyldige. Fortsetter dette, får vi nok høre om den adopterte ungdommen som aldri har begått noe kriminelt, som blir banket opp av en mobb. Kanskje drept. Salget av våpen, både legalt og illegalt, stiger. Skandinaviske ungdommer går med kniv, batonger og pepperspray for å beskytte seg.

Og verst av alt, de har rett i at politiet og samfunnet ikke straffer de kriminelle marokkanske ungdommene. De vestlige/skandinaviske lovene er rett og slett ikke skrevet med tanke på disse. De er ment å hjelpe vanskeligstilt ungdom inn på en bedre vei.

Jeg er redd for at en sterk innstramming i asylpolitikken er eneste utvei. Da må en hvis nødvendig, melde seg ut av EU (Sverige) ut av Schengen, kanskje endre lovene slik at mindreårige uten statsborgerskap får annen behandling enn andre. Innføre tvungen alderstesting av de som blir anholdt for forbrytelser. Overtale Marokkanske myndigheter til å ta flere ungdommer tilbake, gjerne med økonomisk støtte for Marokkos utgifter. Betale for å bygge fengsler i Marokko hvor dømte marokkanere kan sone sin straff. Innføre visumplikt for Marokkanere. Aldersteste flyktninger straks de melder seg. Lukkete asylmottak som er rømningssikre. Dette vil ikke kunne innføres så lenge venstre har politisk makt.

Jeg frykter ikke så mye terror, som at dette blir framtiden. Politisk styring av idealister, mens immigranter ser hvordan de kan livnære seg av samfunnet og politiet prøver frustrert å bekjempe ny importert kriminalitet med lover som ikke virker. Noe som legger scenen vidåpen for vold og motvold.

Som jeg forakter SV og deres nedsabling av Sylvi Listhaug, hun som kan bremse strømmen og forhindre denne utviklingen i Norge til nye lover er på plass.

Endret av ops2
  • Liker 6
Skrevet

Venstresiden legger samfunnet vidåpent for borgervernsgrupper og later som de er overrasket, oppgitte og forbannet. Det er et skuespill som er interessant å bevitne. 

• Liker 6
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andre kilder rapporterer at de angrep og jaget kriminelle utenlandske bander på flukt. Hvem skal man tro på? PK-media eller alternative medier? PK-media vil naturligvis vinkle det som om de bare gikk til angrep på uskyldige, men hva om de som ble angrepet faktisk var kriminelle som banket, ranet og mishandlet folk i området?

• Liker 6
Skrevet

En svært god og balansert artikkel. Men jeg frykter for at slike som Mann 42 ikke vil ta noe av den inn over seg. Heller ikke de som mener Sylvi Listhaug er en heks og Sverigedemokratene nazister. 

Sweden is a perfect example of how not to handle the Great Migration

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/sweden/12128598/Sweden-is-a-perfect-example-of-how-not-to-handle-the-Great-Migration.html

• Liker 6
Skrevet

Dersom 50 000 svensker hadde bosatt seg i Marokko og en betydelig gruppe hadde terrorisert marokkanske jenter i gatene, ranet og voldtatt, truet med terror og grusomheter og når talsmenn for "det svenske samfunnet i Marokko" avfeier det hele med enkelttilfeller og at marokkanerne må slutte å være så rasistiske, ja da kan jeg garantere at det svenske samfunnet i Marokko hadde blitt kjeppejaget ut av Marokko av hele den marokkanske befolkningen. Dette er rett og slett slik det er.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Mann 42 skrev:

Ja, 30-tallets mobber av uniformerte nazibøller er den nærmeste assosiasjon jeg kan tenke på. Brunskjortene ble opprettet nettopp for slike formål: Å banke opp folk på gaten, ødelegge butikker og bryte opp politiske møter. I 30-tallets Tyskland var det jøder og sosialister det gikk ut over, i dagens Sverige er det altså et hvert barn som har mørk hud. Og dersom det ikke slås knallhardt ned på så kommer det til å bli mer av det. Jeg håper SÄPO kjenner sin besøkelsestid og at disse feige stakkarene blir dradd for retten i hopetall, og det rimelig kjapt.

Men hvem var det som ble angrepet? I følge skrivet de delte ut var aksjonen rettet konkret mot kriminelle utenlandske bander. Hvor gamle er disse påståtte barna egentlig?

• Liker 5
Skrevet (endret)

I det minste kan folk som snufser over fæle "brunskjorter" være riktig stolt av seg selv, og det er det som virkelig betyr noe, ikke sant?

Endret av ops2
  • Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, jabx skrev:

Men hvem var det som ble angrepet? I følge skrivet de delte ut var aksjonen rettet konkret mot kriminelle utenlandske bander. Hvor gamle er disse påståtte barna egentlig?

Vel, i følge politiet ble en av dem arrestert etter å ha gått bort til en sivil politimann og slått ham i ansiktet, men det er jo mulig at politiet tok feil og at denne sivile politimannen egentlig var et utenlandsk gjengmedliem. 

Det dreier seg tydeligvis om AIK-hooligans. Ikke akkurat kjent for å være mors beste barn

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...