Gå til innhold

Behandling ocd team

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fått innkalling til vurderingsamtale hos ocd team for utredning av tvangslidelse. Er veldig spent på hvordan dette foregår. Noen som har fått behandling i ocd team, og kan fortelle litt? Hvordan synes du behandlingen var? Og ble du bedre? 

Anonymkode: 5f221...d5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Håper noen kan svare

Anonymkode: 91f48...299

Skrevet

Det er 12 (?) uker med intens behandling. Der man får informasjon om ocd. Også er det eksponering der man eksponerer seg for ting man har angst for uten å gjøre tvangshandlinger. Dårlig forklart. Men er en del som det har fungert på. I Bergen har de masse gode resultater, også har flere tatt i bruk denne behandlingen flere steder i landet.

Anonymkode: 41305...c9b

Skrevet

De utsetter deg for alt du er livredd for, får deg til å gjøre alt som er "feil" ifølge deg selv. Om du er redd for bakterier så tar du henda nedi do og gnir hendene i ansiktet og utover klærne dine etterpå, er du redd for å skade noen så kan de få deg til å sitte med f.eks en kniv mot strupen mot en person mens du tenker på alt du er redd for skal skje og de skremmer deg ennå mer, er du redd for at det skal begynne brenne så får de deg til å slå av kaffetraktere,komfyrer,blåse ut lys, som vanlige folk før du må gå vekk derfra å ikke får sjekke før dagen etter, samtidig som de sier "sikker på at du skrudde av alt? tenk om det har brent ned? jeg tror jeg hørte brannvesenet istad" osv. Det er JÆVLIG der og da, men etterpå så er du glad du har vært med på hele greia.

Anonymkode: 0ecb4...cff

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

De utsetter deg for alt du er livredd for, får deg til å gjøre alt som er "feil" ifølge deg selv. Om du er redd for bakterier så tar du henda nedi do og gnir hendene i ansiktet og utover klærne dine etterpå, er du redd for å skade noen så kan de få deg til å sitte med f.eks en kniv mot strupen mot en person mens du tenker på alt du er redd for skal skje og de skremmer deg ennå mer, er du redd for at det skal begynne brenne så får de deg til å slå av kaffetraktere,komfyrer,blåse ut lys, som vanlige folk før du må gå vekk derfra å ikke får sjekke før dagen etter, samtidig som de sier "sikker på at du skrudde av alt? tenk om det har brent ned? jeg tror jeg hørte brannvesenet istad" osv. Det er JÆVLIG der og da, men etterpå så er du glad du har vært med på hele greia.

Anonymkode: 0ecb4...cff

Dette stemmer nok selvom det høres for jævlig ut. Jeg fikk beskjed om og gni henda på offentlig do ring og gni hendene på der man trekker opp på doen ,og uten og vaske henda skulle vi gå på cafe og spise..... 

Men , et viktig men her. Man blir ikke tvunget til noe. Man velger selv. Mange som har blitt kvitt ocd på denne måten. Intensiv terapi er ofte mer effektiv enn og gå i terapi over mange år.

Skrevet

Var dere (delvis) sykemeldt under behandlingen, og fortalte dere arbeidsgiver om behandlingen?  

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var dere (delvis) sykemeldt under behandlingen, og fortalte dere arbeidsgiver om behandlingen?  

Var ikke i jobb PgA sykdommen. Fikk fri fra annnen behandling jeg gikk i, i de ukene jeg var i ocd teamet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...