Gå til innhold

Hmm


Gjest Alenemor87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her ville jeg skrevet "far ukjent" ved fødsel, og kost meg med barnet og levd lykkelig alle våre dager. Skrevet et brev om hvem som er faren, som ungen kan få en gang i tiden som voksen om det skulle være av interesse. 

Drit i denne mannen, han har ikke vist noe interesse for verken deg eller barnet, her ville jeg bare latt det fare.

Med mindre du trenger barnebidraget. Da må du oppgi fars navn.

Anonymkode: 30040...2d0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når far ikke er interessert, får du automatisk hovedansvar (dersom det ikke har skjedd noe store forandringer de siste årene) og kan ta de avgjørelsene du vil ang. helse, åpne bankkonto til barnet, bestemme at barnet skal døpes, uten at far har noe særlig å si, selv om man kan høre på ham. En som er så opptatt av å ikke ta ansvar får heller ikke ansvar. Du kan altså ta deg av alt du måtte ønske.

Barnet har rett til å se faren, men i dette tilfellet ville jeg sluttet med å gjøre andre fremstøt enn å gi ham beskjed når barnet er født og sende bilde et og annet år fremover, om han ikke viser seg verdig. Er det bittelitt tak i fyren, så kommer han til å søke kontakt på eget initiativ.  Barnet skal uansett ha samvær der mor er med og bare litt i gangen, en lang stund fremover.  I ditt tilfelle tror jeg du har stått mer på en noen burde for å få kontakt med far, kanskje det bedrer seg om du gir ham rom for å tenke.

Det er greit å ha mannlige forbilder om barnet ikke skulle få noe særlig kontakt med faren, men det kan likså godt være en onkel eller en bestefar, eventuelt en bra stefar om det skulle bli aktuelt.

 

ps. Jeg hadde sendt bilde av barnet til besteforeldrene og informert dem, når det har kommet. Det blir for ille om en idiot skal ta fra barnet sitt sjanse til å ha kontakt med besteforeldrene om de vil det. .

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skrevet et brev til de kommende besteforeldrene og fortalt dem at de hadde et barnebarn på vei. De vil nok vite om barnebarnet selv om sønnen deres er en drittsekk. 

Anonymkode: 19431...69d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan faktisk hende at han kan bli en god far. Når barnet er født og ting fallerpå plass vil ting endre seg. Ikke bygg opp forventninger ingen kan innfri, ikke tillegg ham farsegenskaper han har/ikke har. 

Ta det med ro og ikke utelukk noe. Det som skjer nå definerer ikke ham som far, men hvordan du forholder deg blir faktisk definerende for deg. Uansett hvordan ting blir, så vil barnet være en del av dere begge. Du eier ikke barnet. 

Legg ting til rette så godt du kan, det er å være en god mor. Du kan dessverre ikke skjerme barnet for skuffelser, faren er den han er,  på godt og vondt. 

 

Jeg vet. Jeg har vært i samme situasjon. 

Anonymkode: abe0d...609

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan faktisk hende at han kan bli en god far. Når barnet er født og ting fallerpå plass vil ting endre seg. Ikke bygg opp forventninger ingen kan innfri, ikke tillegg ham farsegenskaper han har/ikke har. 

Ta det med ro og ikke utelukk noe. Det som skjer nå definerer ikke ham som far, men hvordan du forholder deg blir faktisk definerende for deg. Uansett hvordan ting blir, så vil barnet være en del av dere begge. Du eier ikke barnet. 

Legg ting til rette så godt du kan, det er å være en god mor. Du kan dessverre ikke skjerme barnet for skuffelser, faren er den han er,  på godt og vondt. 

 

Jeg vet. Jeg har vært i samme situasjon. 

Anonymkode: abe0d...609

Nå står det faktisk svart på hvitt FLERE ganger, at hu har prøvd å gjøre det rette for ungen og hu vet at ungen har krav på samvær med far. Men når "far" ikke engang svarer etter ett bilde av ungen sin og da slutter å svare hu så sier det MYE om han og hvordan han er som person! Ser heller ikke at hu prøver å si hu eier ungen, hu spørr jo for UNGENS del. 

Hu skreiv sjøl " Jeg vil ikke gi han foreldreansvar, men hvis han kommer når lillegutt er født å sier han vil ha samvær så er det helt greit for meg. (Skulle gjerne nektet HAN å se sønnen sin, men for sønnen min sin del så hadde jeg blitt glad at han kunne ha den pappaen hans faktisk trenger og vil heller ikke nekte han noe)"
Skal a hive ungen etter han for å vise at det er begges? tattovere det på han? Syns det vises mer enn nok. "Hu vil jo ikke nekte ungen noe" 

Ser også ut som a legger godt til rette for ting når hu har prøvd alt og likevel velger å ikke si noe til foreldrene hans når han tydeligvis ikke vil det selv (siden han blir sur og vil tydeligvis ikke la familie få vite om sin eget avkom) Vet du hvor foreldrene bor? Hadde det vært meg hadde jeg dratt til dem å fortalt det. 

Hva med å legge igjen ett anonymt brev i postkassa dems hvor du forteller om at de skal bli bestforeldre. Han kan ikke la det gå utover deg da ;)  Hvis far ikke er interessert i samvær så kan du ikke true han. 

Anonymkode: 43072...e22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

Ungen er jo ikke født ennå, så hvilket samvær er det dere snakker om? Samværet med moren? Hun er jo ikke kjæresten hans heller. Syns dere er litt vel kjappe med å avskrive farens rolle i forhold til ungen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
Den Friday, January 29, 2016 at 22.20, Alenemor87 skrev:

 

 

Endret av Blomsterert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får ikke tvunget noen til samvær.vil han ikke og ikke stiller opp får du ikke tvunget han til noe som helst.

uten og betale bidrag da.hvis han har en arbeidsgiver

.er han selvstendig kan han snike seg unna det også.men han opparbeider seg gjeld hvis du krever han gjennom nav.

Meld han opp til nav med en gang barnet er født så bidrag går gjenom dem.betaler han ikke går det etter ganske kort tid gjennom innkrevningsentralen.Ryddig og greit.

Prøv og senk skuldrene litt og ikke tenk så mye på samvær. blir det aktuellt så ta det gjennom familievernkontoret.

der får du gjort ting på en mest mulig ryddig måte.og dem gir råd og veileder dere hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ts.

Barnet er ikke født enda. Jeg skjønner din fortvilelse. Men mannen er ikke far før barnet er født. Du kan ikke påtvinge samvær. Far kan kreve samvær om det en normal mann uten rus og vold.

Du har oppgitt han til jordmor eller helsepersonell. Dette blir meldt videre til NAV om du oppgir ukjent far. Jordmor helsestasjon plikter dette.

Det er NAVS oppgave og fastsette farskap. Du kan prøve oppgi ukjent far men trolig innkalt til møte,og  trolig konfrontert med dette. Du kan si du tviler på farskap. Ingen kan fraskrive seg farskap om far er kjent. 

NAV vil trolig innkalle mannen til møte ,og be han ta DNA test på farskapet om  han ikke godtar. Nå burde alle ta  DNA ved  farskap.   Dette kan ikke nektes I lengden, da det blir politisak til slutt om han nekter lenge nok.

Mannen kan komme tilbake som far når som helst selvom barn og far ikke har kontakt på mange år.  Barnet arver etter arveloven når far er kjent selv om de ikke har kontakt. Far kan søke foreldre ansvar når som helst om mor ikke vil dette. Mor avgjør ikke dette, men en rettslig avgjørelse. Erfaringer sier at alle menn med samvær får foreldre ansvar om de vil.

 Du trenger ikke ha noen  underskrifter fra far  da NAV ordner opp I farskap om det ikke blir ukjent far. Dette meldes Skatteetaten /folkeregisteret. Alle offentlige  organer med  tilgang henter opplysninger detfra.

Likeledes melder  sykehuset farskap videre  om  han signeter ved fødselen. Oppgir du ukjent far på sykehuset melder sykehus dette. Men som nevnt lenger oppe kan NAV  ta opp ukjent far etter fødselen. 

Du bestemmer selv om du vil gi beskjed til hans foreldre. Det kan tenkes de vil oppfordre sønnen til å delta I barnets liv, eller det motsatte. 

Du må snarest glemme dette med hans forhold til andre damer. Du skal ivareta barnet og legge følelser fra tiden du følte deg lurt til siden.

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når barn får barn...

TS_ Du får starte med å sortere litt. Mye løses automatisk over tid. 

Ang slike bagateller som dåp så ser du vel ikke for deg at far skal protestere, gjør du?

Han skal heller ikke "si fra seg ansvaret" ettersom han ER far og navnet hans skal stå på de rette papirer.

En ting om gangen her.....Ikke gjør det verre for deg selv enn nødvendig. Alt skal ikke avgjøres nå.

Anonymkode: 41068...347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...