Gå til innhold

Oldemor i en alder av 48 år


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

Hvis en person får barn som 16 - åring, og barnet der igjen får barn som 16 - åring og barnet der igjen får barn som 16 - åring så vil førstnevnte bli oldemor i en alder av 48 år (og bestemor i en alder av 32 år).

Er det noen som kjenner 48 år gamle oldemødre? Det må være spesielt? Eller 32 år gamle bestemødre... føler man seg gammel da, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kusina mi ble bestemor som 32 åring, tanta mi var i 40 årene da hun ble oldemor 😊

Anonymkode: 6c617...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er ikke noe å trakte etter, å ha barn som selv får barn når de egentlig er barn selv.

 

Jeg kjenner et par stk som fikk barn når de var 16 år, men kjenner ikke til andre i disse familiene som fikk barn da de var like unge.

Anonymkode: 06a5b...a36

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i Hjemmet for mange år siden om ei som var i tidlig femtiårene og oldemor. Da hadde de fått barn som 17-18-åringer alle sammen.

Anonymkode: 7c4e4...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oldemor ble oldemor da hun var 60. Ganske ungt det og. Alle var 20 da de fikk førstemann. 

Anonymkode: d5d88...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, det er ikke noe å trakte etter, å ha barn som selv får barn når de egentlig er barn selv.

 

Jeg kjenner et par stk som fikk barn når de var 16 år, men kjenner ikke til andre i disse familiene som fikk barn da de var like unge.

Anonymkode: 06a5b...a36

Den seksuelle lavalderen er 16 år. Så politikere mener tydeligvis at 16 - åringer er egnede foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oldemor ble oldemor da hun var 60. Ganske ungt det og. Alle var 20 da de fikk førstemann. 

Anonymkode: d5d88...7c9

Ja, kan rekke å bli tippoldemor da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oldemor hadde super helse og døde dessverre av en ulykke tre år før jeg fikk barn. Ellers hadde hun vært 79 år og tippoldemor :) 

Anonymkode: 7f523...c6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde värt tvungen abort for de som er under 18 år når de blir gravide. Barn skal ikke få barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som ble bestemor som 32 åring og ei som er bestemor til 2 som 40 åring. :) 

Anonymkode: d285a...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Badebuksa skrev:

Den seksuelle lavalderen er 16 år. Så politikere mener tydeligvis at 16 - åringer er egnede foreldre.

Nei, det betyr det ikke. Den seksuelle lavalderen er satt som en grense for når en person legalt sett er i stand til å vurdere samtykke til sex, den angir absolutt ingen annen vurdering. 

Skulle den angitt noen aldersgrense for å bli foreldre , måtte den vært 24 år :-)

folk må slutte å fantasere om at lavalder representerer en aldersgrense for sex; det er hverken slik mennesker som art fungerer, eller sånn lovsystemet virker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38 år og kjenner ei som fikk barn når hun var 17. Hun er nå i tjueårene og påpeke nylig at jeg snart er 40 og begynner å bli gammel. Da påpekte jeg at hun mest sannsynlig er bestemor når hun er på min alder, det hadde hun faktisk ikke tenkt over og ble litt stressa ;)

Anonymkode: c6f5c...6dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
11 minutter siden, Druid skrev:

Nei, det betyr det ikke. Den seksuelle lavalderen er satt som en grense for når en person legalt sett er i stand til å vurdere samtykke til sex, den angir absolutt ingen annen vurdering. 

Skulle den angitt noen aldersgrense for å bli foreldre , måtte den vært 24 år :-)

folk må slutte å fantasere om at lavalder representerer en aldersgrense for sex; det er hverken slik mennesker som art fungerer, eller sånn lovsystemet virker.

Jo, for i det sekundet man frivillig velger å ha sex med en av det motsatte kjønn, sier man ja til å bli forelder.  

Så seksuell lavalder og lavalder for å bli forelder er nøyaktig det samme. Men start gjerne en ny tråd om dette interesserer deg så ikke denne sporer av......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 38 år og kjenner ei som fikk barn når hun var 17. Hun er nå i tjueårene og påpeke nylig at jeg snart er 40 og begynner å bli gammel. Da påpekte jeg at hun mest sannsynlig er bestemor når hun er på min alder, det hadde hun faktisk ikke tenkt over og ble litt stressa ;)

Anonymkode: c6f5c...6dc

Det er kult da :)unge og spreke besteforeldre (teoretisk sett!), dersom de er gode mennesker som liker å finne på ting med barnebarna sine må det jo være supert for ungene.

Men jeg hadde ikke blitt glad dersom jeg hadde et avkom på 16 som skulle bli mor eller far ;) så synes det er for tidlig. Men for all del! Finnes sikkert foreldre i den aldersgruppen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 38 år og kjenner ei som fikk barn når hun var 17. Hun er nå i tjueårene og påpeke nylig at jeg snart er 40 og begynner å bli gammel. Da påpekte jeg at hun mest sannsynlig er bestemor når hun er på min alder, det hadde hun faktisk ikke tenkt over og ble litt stressa ;)

Anonymkode: c6f5c...6dc

Jeg har i utgangspunktet vært svært positiv til å bli ung bestemor (fikk barn som 19-åring) og tenkt at det må være flott å være sprek og orke aktiviteter. Men min mor nevnte faktisk at hun gledet seg til å bli bestemor "skikkelig" når mine søsken får barn, for da jeg fikk barn hadde hun selv små hjemmeboende barn i huset, og fikk ikke den pausen mellom egne barn og barnebarn som de fleste andre får. Det får nok heller ikke jeg siden jeg ønsker meg flere, og hvis min eldste får barn tidlig vil det overlappe med hjemmeboende barn. 

Anonymkode: 7f523...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt tidlig ja, men min svigermor ble mormor i en alder av 36 år og nå er ho oldemor i en alder av 65. Så det vipper i hytt og pine ettersom når neste generasjon får barn. Hun var kun 16 når ho fikk sin første gutt.

Endret av tussi680
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, Druid skrev:

Nei, det betyr det ikke. Den seksuelle lavalderen er satt som en grense for når en person legalt sett er i stand til å vurdere samtykke til sex, den angir absolutt ingen annen vurdering. 

Skulle den angitt noen aldersgrense for å bli foreldre , måtte den vært 24 år :-)

folk må slutte å fantasere om at lavalder representerer en aldersgrense for sex; det er hverken slik mennesker som art fungerer, eller sånn lovsystemet virker.

Jo, i det øyeblikket man lovlig kan ha sex, så må man også være forberedt på konsekvensene som følger med. Sex kan føre til barn, og da må man kunne ta vare på det barnet. Jeg mener er man gammel nok til å ha sex, så må man være gammel nok til å ta konsekvensene. 
Og de flest er vel enig om at 16 åringer er barn som ikke burde få barn. Jeg mener at seksuell lavalder er for lav, den burde heves til 18.

Anonymkode: 0d601...993

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste i Hjemmet for mange år siden om ei som var i tidlig femtiårene og oldemor. Da hadde de fått barn som 17-18-åringer alle sammen.

Anonymkode: 7c4e4...c78

Husker  de ukeblad-historiene,og synes det var litt flaut på deres vegne.Hva er det å skryte av liksom?Det eneste det koker ned til er jo mødre som ikke har lært sine døtre hvor viktig det er å bruke prevansjon.Det er bare å få unger,uten tanke på utdanning og jobb.Sosialen betaler uansett...Min mor fikk selv barn da hun var 17,og har alltid understreket hvor vanskelig det var,og at jeg ikke burde gjøre det samme.Så da gjorde jeg ikke det.Ganske enkelt å unngå er det jo,hvis man virkelig vil det.

Anonymkode: 24998...1ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kjøttdeig skrev:

Burde värt tvungen abort for de som er under 18 år når de blir gravide. Barn skal ikke få barn.

Tvungen abort hørtes voldsomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...