Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg går vg1 Helse og oppvekstfag og tenker å bli helsesekretær. 
Jeg syntes dette høres ut som en spennende og en variert yrke men lurer på noe..

Kan dere som er helsesekretærer her inne fortelle hva arbeidsoppgavene deres går ut på og hvor ligger lønnen deres rundt?
Hvor jobber dere og anbefaler dere dette yrke?

OG et viktig spm! Har noen av dere helsesekretærer tatt helseadminstrasjon etter endt utdanningsløp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helsesekretær og sliter med å få jobb. Hadde ikke valgt det hadde jeg vært deg. 

Anonymkode: dd40a...51e

• Liker 2
Skrevet

Jeg er utdannet helsesekretær.

Arbeidsoppgavene består av blodprøvetaking, EKG, sette vaksiner/injeksjoner, hb, INR, urinprøver, stelle sår, spriometri, håndtere sykmeldinger, ringe taxi for henting av pasienter, ta telefoner osv. :) Minstelønnen ligger på 316 000 kr. 

Det eneste negative er at det er vanskelig å få jobb.

Anonymkode: 9328d...3df

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helsesekretær og sliter med å få jobb. Hadde ikke valgt det hadde jeg vært deg. 

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener jeg ikke bør ta dette pga vanskelig å få jobb? Hvilken by bor du i :)?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utdannet helsesekretær.

Arbeidsoppgavene består av blodprøvetaking, EKG, sette vaksiner/injeksjoner, hb, INR, urinprøver, stelle sår, spriometri, håndtere sykmeldinger, ringe taxi for henting av pasienter, ta telefoner osv. :) Minstelønnen ligger på 316 000 kr. 

Det eneste negative er at det er vanskelig å få jobb.

Åå! Så gøy å lese en god tilbakemelding hehe! Trives du som helsesekretær? Ville du anbefalt det til andre?

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, m1ss skrev:

Åå! Så gøy å lese en god tilbakemelding hehe! Trives du som helsesekretær? Ville du anbefalt det til andre?

Jepp. I tillegg slipper man turnus-jobbing siden det som oftest bare er åpent på dagtid. Jeg ville anbefalt det til andre om man liker å gjøre forskjellige arbeidsoppgaver innen helse. Ingen dager er like og det synes jeg er morro:-) Eneste ulempen er som sagt at det er vanskelig å få jobb. Liker godt jobben med at man sitter på kontor, samtidig som man får utføre oppgaver.

Skrevet

De fleste helsesekretærer jobber vel i skrivetjenesten ved sykehusene, og ser knapt en eneste pasient? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor i Bergen,og her utlyses det helsesekretærstillinger hele tiden,særlig ved de største sykehusene.Det er mange søkere på hver stilling,men hvis dette er det du vil bli ts er det vel bare å satse :) Et alternativ er vg3 Apotekteknikk,om det skulle være veldig vanskelig å få jobb som helsesekretær der du bor.Du har jo fortsatt tid til å bestemme deg hva slags vg3 du vil ta.

Anonymkode: 1ffeb...5b3

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, reiseglad skrev:

De fleste helsesekretærer jobber vel i skrivetjenesten ved sykehusene, og ser knapt en eneste pasient? 

De tar imot pasienter også :)

Anonymkode: 02d14...14d

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tar imot pasienter også :)

Anonymkode: 02d14...14d

Ja, hvis du er på poliklinikk. Men sitter du og bare skriver, så kan du befinne deg i en kontorbygning langt fra sykehuset. Kjedelig hvis du egentlig ønsker å jobbe med mennesker. 

Hilsen tidligere helsesekretær, nå sykepleier :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i praksis på et privat legekontor. Elsker jobben. Hektisk, ikke mye dødtid. Mye tlf, PC, ta imot pasienter, spirometri, EKG, blodprøver, forefallende oppgaver i resepsjon, sårstell, fjerning av sting. Eksempler på arbeidsoppgaver.

Anonymkode: 6c9bd...58a

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i praksis på et privat legekontor. Elsker jobben. Hektisk, ikke mye dødtid. Mye tlf, PC, ta imot pasienter, spirometri, EKG, blodprøver, forefallende oppgaver i resepsjon, sårstell, fjerning av sting. Eksempler på arbeidsoppgaver.

Anonymkode: 6c9bd...58a

Tusen takk for svar! Det gjør valget mitt litt lettere :) 

Skrevet

De fleste stedene er det vanskelig å få jobb, de fleste stillingene som blir utlyst er på skrivestuer, da sitter man å skriver journaler etter legen har lest inn på tape. Ganske så kjedelig i lengden. Det er også en del stillinger i deltid. Og lønnen er elendig!

Jeg er utdannet helsesekretær, men utdannet meg etterhvert til sykepleier pga elendig lønn som helsesekretær. Her i byen har de begynt å ansette minst en sykepleier på legekontorene som tar seg av lab jobben. Så sekretærene sitter stort sett i telefonen og skranken. Da blir det fort kjedelig.

Anonymkode: 1ee38...819

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...