Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er denne sunn og slankende for voksne?

1.2.2.10_godnatt-fullkorngrot-8-manader.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalorier inn vs kalorier ut er en grei tommefirngerregel. Kjøp deg en vanlig pakke med havregryn og kok deg grøt.

Anonymkode: 25bbc...85d

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kalorier inn vs kalorier ut er en grei tommefirngerregel. Kjøp deg en vanlig pakke med havregryn og kok deg grøt.

Anonymkode: 25bbc...85d

Eh? Jeg synes denne er veldig god, er helt avhengig rett og slett. Men vil ikke spise den om den er "fetende" eller lignende.

Skrevet

Hvorfor leser du ikke på næringsinnholdet selv? 

• Liker 7
Skrevet

Tja. Du må si litt om hva du definerer som "sunn" og "slankende". Babygrøt er laget for små barn som skal vokse. Men grøt er grøt, hva skiller den egentlig fra "voksengrøt"? Jeg spiser ofte grøt, gjorde det også mens jeg gikk ned i vekt, virket ikke som det påvirker vekta mer enn annen mat. Det største problemet jeg kan se, er at kiloprisen sannsynligvis er altfor høy sammenlignet med hva du kunne sluppet unna med ved å kjøpe korn, gryn eller mel uten bamsemotiv på pakka.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, nelipot skrev:

Hvorfor leser du ikke på næringsinnholdet selv? 

Det er ikke så enkelt å si om den er slankende utifra det næringsinnholdet

Skrevet
2 minutter siden, Pringle skrev:

Tja. Du må si litt om hva du definerer som "sunn" og "slankende". Babygrøt er laget for små barn som skal vokse. Men grøt er grøt, hva skiller den egentlig fra "voksengrøt"? Jeg spiser ofte grøt, gjorde det også mens jeg gikk ned i vekt, virket ikke som det påvirker vekta mer enn annen mat. Det største problemet jeg kan se, er at kiloprisen sannsynligvis er altfor høy sammenlignet med hva du kunne sluppet unna med ved å kjøpe korn, gryn eller mel uten bamsemotiv på pakka.

Vanlig grøt er jo absolutt ikke sunt, mens havregrøt skal jo være noe av det sunnest. Derfor jeg synes det er vanskelig med denne. Den er i hvertfall utrolig god!!

Skrevet

Nestlé er noe dritt.

Anonymkode: 7b70b...bb7

• Liker 9
Skrevet

Babygrøt (den på bildet) er faktisk ganske energitett sammenlignet med f.eks havregrøt. Og hvis du tenker over det så er babyer ofte ganske aktive, samtidig som de vokser og legger på seg hele tiden.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Eli0102 skrev:

Vanlig grøt er jo absolutt ikke sunt, mens havregrøt skal jo være noe av det sunnest. Derfor jeg synes det er vanskelig med denne. Den er i hvertfall utrolig god!!

Hva er vanlig grøt og hvorfor er ikke det sunt? Havre tilfører deg nyttig næring, men du skal ikke spise bare havregrøt fordet. 

Venter fremdeles på dine definisjoner av sunn og slankende.

Spis grøten hvis du liker den. Men pass på kaloriene, spesielt hvis du gjør det ofte, og sørg for at du spiser annen mat også.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Eli0102 skrev:

Det er ikke så enkelt å si om den er slankende utifra det næringsinnholdet

Ingen mat er slankende, det handler som nevnt tidligere om kalorier inn og ut. Skal du slanke deg må du spise færre kalorier enn du forbrenner og bør sørge for at de kaloriene du spiser er fornuftige næringsstoffer som kroppen kan bruke. Du kan godt leve på sjokolade og fortsatt gå ned i vekt så lenge du passer på kaloriinntaket, men om det er lurt er en annen ting.

Havregrøt tar for øvrig nøyaktig to minutter å lage og er både billig og sunt. Jeg vil tro en pakke ferdiggrøt både er dyrere enn vanlige havregryn, samt er tilsatt ting som både gir ekstra kalorier og du ikke trenger. Dette er som sagt mat for barn som skal vokse. De trenger masse kalorier.

• Liker 4
Skrevet

Guttungen spiser den, og den er dyr. 50kr for en pakke ... Grøss :) det går gjerne en pakke på litt over en uke ...

Lenge leve havregrøt :fnise:  billig og bra :)

Skrevet
4 timer siden, Pringle skrev:

Hva er vanlig grøt og hvorfor er ikke det sunt? Havre tilfører deg nyttig næring, men du skal ikke spise bare havregrøt fordet. 

Venter fremdeles på dine definisjoner av sunn og slankende.

Spis grøten hvis du liker den. Men pass på kaloriene, spesielt hvis du gjør det ofte, og sørg for at du spiser annen mat også.

Vanlig grøt er for meg risengrynsgrøt og rømmegrøt.

Anonymkode: ffe12...467

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig grøt er for meg risengrynsgrøt og rømmegrøt.

Anonymkode: ffe12...467

ups, mente ikke å være anonym

-ts

Skrevet
2 minutter siden, Eli0102 skrev:

ups, mente ikke å være anonym

-ts

Den aller vanligste grøten er da havregrøt. Hadde det til lunsj i flere år da jeg hadde små barn. Ganske vanlig frokost for mange også. 

Anonymkode: 086d4...fc2

• Liker 1
Skrevet

LOL

Anonymkode: 0cba4...eb6

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Snickers er slankende. Om du ikke overskrider kaloribudsjettet ditt. Det finnes ingen "slankende" mat.

Kalori inn/ut.

Skrevet

Babygrøt er veldig næringstett!
(En babys mage er veldig liten, og maten må derfor inneholde mye næring på liten mengde.)

1 porsjon (1 dl væske, 30 g grøtpulver) gir 3-4 ss grøt, og inneholder ca 120 kcal..
En porsjon havregrøt laget med 2,5 dl vann og 40 g havregryn, altså dobbel mengde sammenlignet med barnegrøten, gir 150 kcal, omtrent likt som barnegrøten.

Barnegrøten er sikkert sunn, men slankende er den ikke hvis du spiser større mengder av den.

Anonymkode: 3465b...928

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, Eli0102 skrev:

Og her trodde jeg at det var havregrøt som var "vanlig grøt". Det er det jeg har spist hele livet. Anyway, havre er dødssunt. 10% eller mer proteiner

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Babygrøt er veldig næringstett!
(En babys mage er veldig liten, og maten må derfor inneholde mye næring på liten mengde.)

1 porsjon (1 dl væske, 30 g grøtpulver) gir 3-4 ss grøt, og inneholder ca 120 kcal..
En porsjon havregrøt laget med 2,5 dl vann og 40 g havregryn, altså dobbel mengde sammenlignet med barnegrøten, gir 150 kcal, omtrent likt som barnegrøten.

Barnegrøten er sikkert sunn, men slankende er den ikke hvis du spiser større mengder av den.

Anonymkode: 3465b...928

Det er ingenting som er slankende hvis man spiser det i store mengder. Uansett hva det er.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...