Gå til innhold

Groteske mareritt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er i perioder plaget med helt grusomme mareritt, og nå har det pågått så lenge at jeg begynner for alvor å lure på om dette egentlig er normalt. Jeg er helt normal jente i tidlig tjueåra, hadde en trygg og udramatisk barndom og har generelt hatt et ganske godt liv. Allikevel har jeg helt forferdelig syke drømmer. Jeg drømmer at jeg eller andre blir voldtatt, at noen springer etter meg med kniv og enten prøver å drepe meg eller dreper meg, jeg har drømt at jeg har sett andre bli torturert (den verste så langt var at jeg "var vitne til" en mann som ble borra i knærne med drill), jeg har drømt at jeg har sett barn bli seksuelt misbrukt og at jeg ikke har mulighet til å redde dem, jeg drømmer konstant at jeg våkner opp og er åtte måneder på vei med barn (mener ikke å støte noen, liker barn men vil ikke ha selv enda), drømmer om terrorangrep, sykdom osv. Et tema som ofte går igjen er at det skjer ting som er utenfor min kontroll som snur opp ned på livet mitt, som at jeg plutselig innser at jeg er høygravid og ikke kan gjøre noe annet enn å få barnet, eller at jeg har tatt store, stygge tatoveringer som jeg angrer på som nå er på kroppen min for evig og alltid:P Jeg er blitt så vant til det at det går som regel greit, men noen ganger føles det så ekte at det ødelegger rett og slett hele dagen min. 

Anonymkode: a9e7e...a5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde jeg i en periode også. Mange av drømmene som var like. Spesielt det å bli angrepet og at jeg plutselig var gravid, gjerne høygravid slik at jeg ikke kunne ta abort.

vet ikke hva det skyldes, er du i en stressende situasjon med studier/jobb?

Anonymkode: 30b7c...220

Skrevet

Må legge til at jeg hadde "angst" når jeg våknet og en vond følelse i kroppen ganske lenge etterpå. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette hadde jeg i en periode også. Mange av drømmene som var like. Spesielt det å bli angrepet og at jeg plutselig var gravid, gjerne høygravid slik at jeg ikke kunne ta abort.

vet ikke hva det skyldes, er du i en stressende situasjon med studier/jobb?

Jeg var mye plaget med stress før sommeren og etter sommeren, mye på grunn av eksamensstress også var det litt turbulent på hjemmebane. Jeg har også noen tanker som fører til litt angst og stress som jeg liker ikke liker å snakke med folk om. Prøvde å ta det opp med lege, men hun avfeide det med at jeg hadde "flink pike syndrom" (hva nå enn det er) og ga med sovepiller. Byttet fastlege men tør ikke åpne meg mer om tankene mine. Kan være det som ligger og murrer i underbevisstheten. Når jeg forteller kjæresten hva jeg drømmer så blir han helt sjokkert så føler det er litt uvanlig å drømme så mye fælt, jeg vet ikke :P 

Skrevet

Sliter med det samme

Drømmer gjerne om incest og slike ting jeg ser på som helt motbydelig også. Du er iallefall ikke alene med å ha slike drømmer, samtidig som man ikke har opplevd noe traumatisk!

Skrevet

Jeg også sliter med blodige draps -marerittdrømmer osv...  Og blir jeg slått, knivstukket etc så kjennes det også. Jeg får fysisk smerte som om det er ekte. Noen ganger er jeg så redd for å sove at jeg ikke tør å slå av lyset faktisk. Og noen ganger tør jeg ikke sovne. Spesielt sove igjen etter å ha våknet opp av sånn groteske djevelmareritt. Blir ofte forfulgt, noen som skal drepe meg. Og jeg må selv iblandt forsvare meg selv og drepe selv mens jeg jeg holder på å bli drept osv. Kjemper for livet med smerter etter skader og mister blod osv.  Helt sykt...  Drømmer også plutselig at jeg tar narkotika og faktisk blir rusa i drømmen som om det er ekte. Jeg er sterk motstander og aldri prøvd ting osv.  

Anonymkode: 82dca...a61

Skrevet

Samme her, i tillegg til søvnparalyse.

Har ingen andre råd enn å prøve å redusere stressnivået, men vet det ikke er lett. 

Gjest Belle âme
Skrevet

Eg og. Drømte ein gang at eg var vitne til at ei jente og ein gutt hadde sex og han kutta av øyet hennes og la det under senga si, der han oppebevara likene til fleire jenter.

Har også drømt 3 ganga at eg blir voldtatt.

Også har eg drømt at eg hadde ein dødsskjønn baby, og plutselig kasta eg ho inni omnen!(😳). 

Skrevet

Jeg har mareritt hvor jeg blir jaget av en mann som vil knivdrepe meg. Jeg trur ikke jeg har noen uvenner.

Dette tok jeg opp med en god avdød venn av meg som kunne mye om drømmetydning og han sa at slike drømmer kommer av stress og at det er ting i livet mitt jeg vil bli ferdig med. Det stemmer nok veldig godt, for det er ting i livet mitt jeg aldri vil glemme og som gjør meg vondt den dag i dag. 

Som regel så er det en forklaring på det vi drømmer om, men jeg kan dessverre ikke noe om det.

Skrevet
1 minutt siden, Fireproof skrev:

Eg og. Drømte ein gang at eg var vitne til at ei jente og ein gutt hadde sex og han kutta av øyet hennes og la det under senga si, der han oppebevara likene til fleire jenter.

Har også drømt 3 ganga at eg blir voldtatt.

Også har eg drømt at eg hadde ein dødsskjønn baby, og plutselig kasta eg ho inni omnen!(😳). 

Jeg drømte jeg hadde en baby jeg kasta ned i fossen!!

Hadde masse mareritt da jeg jobbet fast som nattevakt, fæle drømmer, husker to godt. Den ene hvor en kommer løpende mot meg for å voldta meg og jeg tenker at jeg er sterk og gir meg ikke uten kamp, men så mister jeg all styrke og blir nærmest som en gele klump. Den andre var jeg fanget med mase mennesker i et skur og et troll kom inn hver dag og spiste to stk, jeg klarte å rømme og kastet meg utfor et stup for å ta mitt eget liv, husker jeg så tretoppenen komme nærmere og nærmere når jeg falt og så våknet jeg...

Skrevet
1 time siden, melatonin skrev:

Jeg drømte jeg hadde en baby jeg kasta ned i fossen!!

Hadde masse mareritt da jeg jobbet fast som nattevakt, fæle drømmer, husker to godt. Den ene hvor en kommer løpende mot meg for å voldta meg og jeg tenker at jeg er sterk og gir meg ikke uten kamp, men så mister jeg all styrke og blir nærmest som en gele klump. Den andre var jeg fanget med mase mennesker i et skur og et troll kom inn hver dag og spiste to stk, jeg klarte å rømme og kastet meg utfor et stup for å ta mitt eget liv, husker jeg så tretoppenen komme nærmere og nærmere når jeg falt og så våknet jeg...

Beklager at jeg ler  , men så for meg trollet :fnise:  men vet godt hvor jævlig slike drømmer kan være. Det hender at det er troll og aliens i de syke drømmene mine.. 

Skrevet

TS her, godt å høre at jeg ikke er alene! Av og til er drømmene så syke at jeg lurer på hvordan i alle dager hjernen min har klart å konstruere så syke drømmer 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg ler  , men så for meg trollet :fnise:  men vet godt hvor jævlig slike drømmer kan være. Det hender at det er troll og aliens i de syke drømmene mine.. 

Troll høres teit ut ja, var ikke et hunderfossen -troll, men mer Grendel i Beowulf filmen :skratte:

Skrevet

Skjer meg veldig ofte. Nå er jeg så vant til det at jeg ikke bryr meg om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...