vanskapning Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Jeg har vært veldig kvalm og hatt magesmerter i over en uke nå. Var hos legen fredag forrige uke der de tok blodprøver og forskjellige tester. Legen sa at det var magevirus og at det skulle gå over innen en uke. Fikk bare beskjed om å ta det med ro og prøve å spise. Jeg er til vanlig avhengig av ordentlige måltider for å fungere ordentlig. Den siste uka har jeg fått i meg minimalt, og holder på å kaste opp hver gang jeg prøver å spise. Jeg hater å spy, og har utrolig nok klart å la være ved å legge meg helt flatt og fokusere på å puste. Legen mente jeg kunne på jobb igjen om "ett par dager". Jeg var på jobb i dag, og er nå helt ødelagt... Jeg har også fått gjort minimalt på jobb, siden jeg ikke har energi og er så kvalm blir alt krevende. Sjefen er heldigvis forståelsesfull, og flere av kollegaene mine har også hatt magevirus. De andre har klart å arbeide allikevel, mens jeg nå har vært borte en uke. Jeg har jobbhelg nå, men slik kroppen min er nå er jeg redd jeg ikke klarer å jobbe i helga heller. Jeg hviler og prøver å spise, men det virker ikke som det blir noe bedre. Jeg har nylig hatt menstruasjon så sjansen for at jeg er gravid er veldig liten. Har dere tips til mat jeg kan prøve å spise, eller andre lure tips som kan gjøre formen bedre? Jeg har drukket cola til de fleste måltider den siste uken, og det hjelper litt, men det er fortsatt minimalt med mat jeg klarer å spise før kvalmen tar over. Vurderer også om jeg skal ringe legen igjen, men jeg fikk inntrykk av at legen sjekket alt og at jeg bare må hvile og spise for å bli bra igjen..
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Drikk halvt om halvt eplejuice og Farris. Da får du både i deg næring og salter. Også kjøper du deg biola eller liknende probiotika for å få orden på bakteriefloraen i tarmene igjen. Anonymkode: 2ebaf...444
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Finn frem havregryn. Kok 1 liter vann og 1 dl havregryn. Tilsett en eller flere spiseskjeer sukker, avhengig av hvor søtt du liker ting. En liten knivsodd salt og la det koke på svak varme i 5 - 10 minutter. Sil i et melsikt fra havregrynene og drikk avkoket. Dette renser i tarmene og er et gammelt råd for både voksne og barm med magetrøbbel. Det gri og næring til en utarmet kropp. Drikkes varmt eller avkjølt etter smak og behag. Anonymkode: e03aa...4b5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finn frem havregryn. Kok 1 liter vann og 1 dl havregryn. Tilsett en eller flere spiseskjeer sukker, avhengig av hvor søtt du liker ting. En liten knivsodd salt og la det koke på svak varme i 5 - 10 minutter. Sil i et melsikt fra havregrynene og drikk avkoket. Dette renser i tarmene og er et gammelt råd for både voksne og barm med magetrøbbel. Det gri og næring til en utarmet kropp. Drikkes varmt eller avkjølt etter smak og behag. Anonymkode: e03aa...4b5 Dette tenkte jeg også på. Jeg bruker en kork med eddik i suppen i stedet for salt, for å få det litt syrlig. Jeg synes det hjelper å holde den nede. Anonymkode: 91311...59a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå