Gå til innhold

Kjenner du på terrorfrykten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som kjenner litt på terrorfrykten?

For eksempel når jeg er på kino/teater, i byen der det er masse folk osv, så slår tanken inn om at "kan det skje noe nå"? 

Men det hindrer meg heldigvis ikke i å tørre å gå ut, men tanken slår meg jo et par ganger. Man hører jo så mye om terror hver eneste dag og det føles som det bare kommer nærmere og nærmere Norge. Noen ganger tenker jeg også på evt rømningsveier. 

For terror skjer jo hvor som helst! Det er derfor jeg tenker "kan det sitte to terrorister gjemt blant publikumet på kinoen". 

Bare tenk på terroren i Paris. Folk satt å ante ingenting mens de spiste middag på restauranter. 

Anonymkode: 3dca9...726

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke ofret det en tanke.

• Liker 7
Skrevet

nei det er bare soscial engineering av pst for å gå rundt med våpen.

Anonymkode: 077e2...94d

• Liker 1
Skrevet

Er 9 måneder siden pst utalte seg om norsk terrortrussel.
De sa ingenting om i hvilken grad. Har fortsatt ikke skjedd noe.
De roper ulv ulv for å gå med våpen sikkert siv jensen sin ide.

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for hatefulle innlegg.

- Avalon, mod

Gjest Chloe87
Skrevet

Ja, tenker det ofte. Har angst, så da blir jeg fort mer engstelig. MEN prøver å ikke tenke mye på det.

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Nei faktisk ikke det i hele tatt. Sånt er ikke i nærheten av å bekymre meg. Skjer det så skjer det, er ikke nødvendig å tenke på det når jeg egentlig burde ha det gøy. 

Skrevet

Nei. Bekymrer meg mer for plutselig hjertestans eller bilulykker :tongue:

• Liker 3
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 9 måneder siden pst utalte seg om norsk terrortrussel.
De sa ingenting om i hvilken grad. Har fortsatt ikke skjedd noe.
De roper ulv ulv for å gå med våpen sikkert siv jensen sin ide.

Litt av en bakvendt logikk: PST rykket ut om en terrortrussel, et eventuelt terrorangrep ble avverget/avblåst, og det at det ikke fant sted noe terrorangrep viser at PST ikke er til å stole på. Så jo færre terrorangrep PST er i stand til å forhindre, jo bedre gjør de jobben sin? Jo færre terrorangrep vi opplever, jo verre er PST?

Problemet for PST er nettopp folk som tenker så grusomt kort. PST får kjeft hvis noe slipper gjennom filteret deres, men når de gjør jobben sin får vi ikke høre om det nettopp fordi kriminaliteten de avdekker blir avverget. Det er en ganske utakknemlig jobb. Det er et lite paradoks, det at jo bedre PST gjør jobben sin, jo mindre tenker vi at vi trenger dem. Litt som at en del tullinger i dag dropper å vaksinere fordi vaksinene fungerer så godt at folk ikke lenger husker hva slags jævlige sykdommer vi slipper på grunn av vaksiner. Forøvrig ble ikke den midlertidige bevæpningen forlenget nå, så du kan trygt slå fra deg konspirasjonsteorien din.

Uansett, on topic: Nei, jeg bor midt i Oslo sentrum og ofrer det ikke en tanke. Jeg var på kino her om dagen og tenkte ikke over det. Vi har en konstant og reell terrortrussel, men sjansen for at jeg blir rammet er så forsvinnende liten at jeg ikke forholder meg til den til daglig. Vi lever med et utall langt større farer enn terror. Jeg forstår at det er en stor prinsipiell forskjell på å dø i en ulykke og det å bli drept av en terrorist som ønsker å drepe deg, men for den som dør betyr sjelden årsaken noe særlig.

Anonymkode: 53321...db4

• Liker 8
Skrevet

Tror aldri det kommer til å skje terror i Norge, men jeg var i London i/på romjula/nyttår, og da følte jeg frykt for terror hver jævla dag. Hjalp ikke særlig da Telegraph, CNN, Daily Mail skrev om viss stor sannsynlighet for terror på nyttårsaften... Men det er der. De har tusener av ekstremister, derimot her er det derimot “bare" 100.

Men den sommeren for 2 årstiden, da PST gikk offentlig ut og sa noe at idag kan det skje no.... Da blei jg dritt redd. Var å jobbet rundt kongehuset da. Alt var evakuert der, klart jeg ble redd. 

• Liker 1
Skrevet

Nei tenker ikke på det i det hele tatt!

Skrevet

Jeg tenker ikke mye på det, men jeg har bekymringen der iblant. Jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke bor i en stor by som vil væ et naturlig mål for terrorister. Jeg er nok også litt pessimist av natur, så da er det vel og naturlig at jeg skal bekymre meg for terror :fnise:

Skrevet

Nei. Er ikke redd for å dø. Men det burde de som bedriver terror gjøre. Da de ikke ender i paradis men i en verre tilstand.

Anonymkode: 3804f...b4e

Skrevet

Lever lykkelig i viten om at det er større fare for å dø av å bli spist av en ku. Eller noe slikt.

Skrevet

Nei, tenker ikke mye på det. Må innrømme at jeg ble litt stressa da en kis klarte å gå fra bagen sin midt inne i et venteområde på Kastrup da jeg var på vei til juleferie i Norge, men det viste seg å ikke være noe. Fortsetter dagliglivet som før.

Skrevet

Nei jeg går ikke rundt og tenker på terroren som vil komme. For den vil komme. Men man kan ikke leve med og være redd. Vi har i mer en 30 år vært klar over at økt innvandring av ikke vestlige vil på sikt skape et mer utrygt samfunn. Så dette er ønsket politikk.

• Liker 1
Skrevet

Er elev ved et av norges største universitet, så tanken har streivet meg. Samme når jeg er på kinopremierer. Hindrer meg på noen måte men har tenkt tanken ja

Anonymkode: 0c91d...3bb

• Liker 3
Skrevet

Sommeren 2014 da min sønn var på Norwaycup og det var terrortrussler mot Norge  og PST ikke viste hvem,hvor eller når det kunne skje noe, da var jeg livredd.Men ellers ikke.

Anonymkode: c1e85...397

Skrevet
10 timer siden, Johnny the Mudd skrev:

Tror aldri det kommer til å skje terror i Norge, men jeg var i London i/på romjula/nyttår, og da følte jeg frykt for terror hver jævla dag. Hjalp ikke særlig da Telegraph, CNN, Daily Mail skrev om viss stor sannsynlighet for terror på nyttårsaften... Men det er der. De har tusener av ekstremister, derimot her er det derimot “bare" 100.

Men den sommeren for 2 årstiden, da PST gikk offentlig ut og sa noe at idag kan det skje no.... Da blei jg dritt redd. Var å jobbet rundt kongehuset da. Alt var evakuert der, klart jeg ble redd. 

Unnskyld meg! Tror du virkelig aldri det kommer til å skje terror i Norge? Må jeg virkelig minne deg på sommeren 2011 ?

Ellers så har jeg tenkt tanken av og til "tenk om noe skjer nå, hvor er nermeste rømningsvei" osv.  Men det skjer ikke så ofte.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...