AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Hei, jeg har hatt hodepine i 6 uker nå. Er ganske lei! Skal på MR nå snart. Har prøvd di fleste smertestillende men enten så fungerer det eller så blir jeg dårlig. Har dere noen råd til hva som kan hjelpe så jeg holder ut til MR både på jobb og hjemme? Jeg er rådløs på hva som kan hjelpe. Sover jeg så blir det værre nesten. Sover ikke mye om nettene bga klarer ikke sove bga hode vondt ! Plis noen gode råd! Anonymkode: 63449...111
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Har ikke råd. Vil bare si at jeg vet hvordan du har det. Skal få mine mr resultater i morgen etter ganske nøyaktig 6 uker med hodepine her også. Jeg har synsforstyrrelser i tillegg. Heldigvis letta den etter fire uker, nå er den ikke der når jeg våkner om morgenen lenger i alle fall og smertestillende kan ta den helt bort. Har du prøvd kiropraktor? Sjekka synet? Ville i alle fall utelukka begge de kildene til hodepinen. Det er ganske jævlig. Humøret påvirkrs selvsagt, ikke lett å komme hjem for å ta seg av barn. Heldigvis har mannen avlasta en del. Hadde den ikke letta etter 4 uker ville jeg måtte få delvis sykemelding. Anonymkode: a1da9...43d
Fjolla1997 Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke råd. Vil bare si at jeg vet hvordan du har det. Skal få mine mr resultater i morgen etter ganske nøyaktig 6 uker med hodepine her også. Jeg har synsforstyrrelser i tillegg. Heldigvis letta den etter fire uker, nå er den ikke der når jeg våkner om morgenen lenger i alle fall og smertestillende kan ta den helt bort. Har du prøvd kiropraktor? Sjekka synet? Ville i alle fall utelukka begge de kildene til hodepinen. Det er ganske jævlig. Humøret påvirkrs selvsagt, ikke lett å komme hjem for å ta seg av barn. Heldigvis har mannen avlasta en del. Hadde den ikke letta etter 4 uker ville jeg måtte få delvis sykemelding. Anonymkode: a1da9...43d Jeg har skekket om med er muskelær spenning og det er det ikke. Og er heller ikke synet:/ bruker lesebriller, og fikk beskjed om og prøve di i flere dager men fikk mer vondt i hode:/. Jeg hadde en kul i hode men den ble borte forje uke. Men da fikk jeg mer vondt i hode. Jeg klarte ikke noe og sov ikke hele natta og detta ga seg ikke. Ringte legevakta pg di nektet og ta meg inn:/ Endret 27. januar 2016 av Fjolla1997
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 Hodepine er en tøff nøtt å knekke ass Det typiske er jo å prøve med smertestillende uten resept først. Både syn og tenner kan også gi hodepine. Ett besøk til tannlegen kan altså hjelpe. CT og MR, og kanskje også ta ultralyd av blodårene som går til hodet for å sjekke blodgjennomstrømningen. Dersom man opplever mer hodepine ved å ligge, vil det være grunn til å sjekke spinalvæsketrykket. Dersom CT og MR er ok, så er nok en henvisning til nevrolog neste. Hodepine kan komme av så mange forskjellige ting. Kan du si om du har hodepine på begge sider av hodet, eller kun en side? Er det samme sted hele tiden, er det jevn intensitet eller er det bankende? Er det forskjell på morgen og kveld, og dagtid? Er det noe som gjør det verre, stress, mat etc? Hodepinedagbok vil du nok også bli bedt om å føre. De har en app på det, kalles hodepinedagbok. Den kan du jo starte med nå så ligger du litt i forkant av hva legene vil ha Det første reseptbelagte det pleier å bli utskrevet, er sarotex. Det er heldigvis mange som får god hjelp av denne så det er absolutt verdt ett forsøk Hilsen konstant hodepine 1,5 år Anonymkode: b5919...9b2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 5 minutter siden, Fjolla1997 skrev: Jeg har skekket om med er muskelær spenning og det er det ikke. Og er heller ikke synet:/ bruker lesebriller, og fikk beskjed om og prøve di i flere dager men fikk mer vondt i hode:/. Jeg hadde en kul i hode men den ble borte forje uke. Men da fikk jeg mer vondt i hode. Jeg klarte ikke noe og sov ikke hele natta og detta ga seg ikke. Ringte legevakta pg di nektet og ta meg inn:/ Det kan være naknelåsninger eller kjeve uten at det sitter sterkt muskulært. Mest sannsynlig ikke men om det er fysio og ikke kiropraktor du har vært til ville jeg sjekka det en gang til. Time hos optiker får du fort, det at brillene gjorde det værre kan jo tyde på at det kan være noe der. Du burde kanskje fått noe bedre smertestillende av legen slik at du fikk sove. Hos meg fikk jeg sove, men våkna hyppig pga smertene i starten. Etter hvert gav det seg heldigvis om natta. Dette er min treie periode med disse smertene, de blir borte etter 4 uker ++ (varer lenger for hver gang). Men aldri før har jeg hatt hodepine så vond at jeg våkner mange ganger om natta av den, eller så vond at jeg ikke makter å feks ta meg av barnet mitt. Spennt på mr resultat. Du har min dype medfølelse, og du burde fått noe bedre smertestillende enn dem man får på apotek. De er nok redd for at det er vanedannende, og de ikke vil gi av den grunn, men mangel på søvn kan forsterke plagene dine også og gjøre en mer kokko enn nødvendig. Når får du mr? Anonymkode: a1da9...43d
Fjolla1997 Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hodepine er en tøff nøtt å knekke ass Det typiske er jo å prøve med smertestillende uten resept først. Både syn og tenner kan også gi hodepine. Ett besøk til tannlegen kan altså hjelpe. CT og MR, og kanskje også ta ultralyd av blodårene som går til hodet for å sjekke blodgjennomstrømningen. Dersom man opplever mer hodepine ved å ligge, vil det være grunn til å sjekke spinalvæsketrykket. Dersom CT og MR er ok, så er nok en henvisning til nevrolog neste. Hodepine kan komme av så mange forskjellige ting. Kan du si om du har hodepine på begge sider av hodet, eller kun en side? Er det samme sted hele tiden, er det jevn intensitet eller er det bankende? Er det forskjell på morgen og kveld, og dagtid? Er det noe som gjør det verre, stress, mat etc? Hodepinedagbok vil du nok også bli bedt om å føre. De har en app på det, kalles hodepinedagbok. Den kan du jo starte med nå så ligger du litt i forkant av hva legene vil ha Det første reseptbelagte det pleier å bli utskrevet, er sarotex. Det er heldigvis mange som får god hjelp av denne så det er absolutt verdt ett forsøk Hilsen konstant hodepine 1,5 år Anonymkode: b5919...9b2 Det var ført der kulen var, for jeg hadde en kul i starten som var vond. Men nå som den ble borte så hele hode. Jevn hodepine og innimellom bankende:(
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #7 Skrevet 27. januar 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være naknelåsninger eller kjeve uten at det sitter sterkt muskulært. Mest sannsynlig ikke men om det er fysio og ikke kiropraktor du har vært til ville jeg sjekka det en gang til. Time hos optiker får du fort, det at brillene gjorde det værre kan jo tyde på at det kan være noe der. Du burde kanskje fått noe bedre smertestillende av legen slik at du fikk sove. Hos meg fikk jeg sove, men våkna hyppig pga smertene i starten. Etter hvert gav det seg heldigvis om natta. Dette er min treie periode med disse smertene, de blir borte etter 4 uker ++ (varer lenger for hver gang). Men aldri før har jeg hatt hodepine så vond at jeg våkner mange ganger om natta av den, eller så vond at jeg ikke makter å feks ta meg av barnet mitt. Spennt på mr resultat. Du har min dype medfølelse, og du burde fått noe bedre smertestillende enn dem man får på apotek. De er nok redd for at det er vanedannende, og de ikke vil gi av den grunn, men mangel på søvn kan forsterke plagene dine også og gjøre en mer kokko enn nødvendig. Når får du mr? Anonymkode: a1da9...43d Jeg har MR i morgen. Men jeg har fått respt også men di har jeg ikke tålt. Fikk paralgin forte :/ Anonymkode: 63449...111
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #8 Skrevet 27. januar 2016 Syns dere det er feil og sykmelde seg når det har gått siden 14 desember med hodepine? Jobber i en barnehage Anonymkode: 63449...111
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #9 Skrevet 27. januar 2016 22 minutter siden, Fjolla1997 skrev: Det var ført der kulen var, for jeg hadde en kul i starten som var vond. Men nå som den ble borte så hele hode. Jevn hodepine og innimellom bankende:( Ser du kun svarte på ett par ting. Så, Kan du si om du har hodepine på begge sider av hodet, eller kun en side? Er det samme sted hele tiden, er det jevn intensitet eller er det bankende? Er det forskjell på morgen og kveld, og dagtid? Er det noe som gjør det verre, stress, mat etc? Hodepinedagbok vil du nok også bli bedt om å føre. De har en app på det, kalles hodepinedagbok. Den kan du jo starte med nå så ligger du litt i forkant av hva legene vil ha Lykke til på MR i morgen. Beklageligvis så tar det en stund før du får svarene på MRen :/ Anonymkode: b5919...9b2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #10 Skrevet 27. januar 2016 Du har fått resept på paralgin forte. Det er sjeldent det hjelper mot hodepine... Hvem i alle dager har du fått det av??? Anonymkode: b5919...9b2
Fjolla1997 Skrevet 27. januar 2016 #11 Skrevet 27. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser du kun svarte på ett par ting. Så, Kan du si om du har hodepine på begge sider av hodet, eller kun en side? Er det samme sted hele tiden, er det jevn intensitet eller er det bankende? Er det forskjell på morgen og kveld, og dagtid? Er det noe som gjør det verre, stress, mat etc? Hodepinedagbok vil du nok også bli bedt om å føre. De har en app på det, kalles hodepinedagbok. Den kan du jo starte med nå så ligger du litt i forkant av hva legene vil ha Lykke til på MR i morgen. Beklageligvis så tar det en stund før du får svarene på MRen :/ Anonymkode: b5919...9b2 Dette var på høyre side på toppen men etter forjeuka ble det til hele hode. Samme sted der kulen var frem til den ble borte ble det over hele hode. Jevn intens smerte hele tiden. Til tider kan det banke. som regel like vondt hele dagen. Til tiden kan det bli værre etter at jeg har sovet noen timer på dagen eller nattaen. Ikke merket noe som gjør noe værre. Jeg skal laste ned den appen og teste den:)
Fjolla1997 Skrevet 27. januar 2016 #12 Skrevet 27. januar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har fått resept på paralgin forte. Det er sjeldent det hjelper mot hodepine... Hvem i alle dager har du fått det av??? Anonymkode: b5919...9b2 Jeg fikk den av en lege. Også fikk jeg beskjed om og prøve fenazone koffein sterke. Men di kastet jeg også opp av:(
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #13 Skrevet 27. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har fått resept på paralgin forte. Det er sjeldent det hjelper mot hodepine... Hvem i alle dager har du fått det av??? Anonymkode: b5919...9b2 Sliter med migrene og har hatt på det verste hodepine i 6uker. Har prøvd alle tre triptanene og nesespray. Det eneste som funker her er nettopp paralgin forte. Så det varierer nok fra person til person! Anonymkode: 46a6c...c93
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå