AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Hvordan er det å møte fastlegen? Kan du dele dine erfaringer med meg? Hvordan har din fastlege tatt deg i mot? Jeg har nå vært sykemeldt 50 % i 2 måneder. Sykemeldingen fikk jeg av lege på Aleris pga. fastlegen ikke hadde tid. Nå har jeg omsider fått time hos fastlegen, og skal dit. Mitt store problem er at jeg er sjeldent flink å vise at jeg er sårbar, trist og lei utad. I en lengre periode (ca. 1 år) har mistrivselen min på jobb, og følelsen min av å være mislykket og udugelig blitt en større og større del av hverdagen min. Nå fortiden gråter jeg mye, jeg er i MYE dårlig humør, og glefser og er irritabel. Jeg føler jeg står fast i livet og finner ingen vei for å gå videre. Har tidligere gått til psykolog, og kommer til å be fastlegen min om å henvise meg dit igjen. I det siste har jeg også avlyst mye avtaler sosialt fordi jeg rett og slett ikke kommer meg ut døren. Uansett om jeg har visst om avtalen i over en uke, så 5 minutter før jeg skal gå ut døren velter det en kvalme opp inni meg som sier "ikke gå ut døren, du vil ikke ut". Kort oppsummert: Konsentrasjonsmangel, dårlig søvn (bruker også lang tid på å sovne), stirrer mye ut vinduet, glefser til folk rundt meg, blir mer innesluttet, lette arbeidsoppgaver føles som en tung byrde. jeg er mye anspent i kroppen og går konstant rundt å kjenner på frustrasjon og et voldsomt sinne. Jeg føler bare at jeg holder på å miste meg selv, og jeg er så lei av å mangle energi. Går jeg ut en tur, så går jeg rett opp i sengen etterpå. jeg sover ikke, men blir bare liggende. Jeg vil ikke se eller høre andre mennesker. Vanligvis har jeg vært en sterk person med sterke meninger, som elsker å arbeide og få utfordringer. Nå er jeg bare svak, mislykket og føler meg dum. Jeg er så lei..... Jeg har gått tre år på bachelor, og gledet meg til å starte på utdanningen jeg egentlig ville ta (ville bli litt mer voksen), så fikk jeg en sykdomsdiagnose som gjorde at jeg ikke får starte den utdanningen. Dette har nok medført at jeg føler meg rådvill og ser dystert på fremtiden. Jeg kjenner rett og slett på en ekstremt angst og redsel for å bli dyttet tilbake i 100% stilling uten å være klar for det igjen, også har jeg problemet at jeg vet ikke om legen klarer å se på meg hvor vondt jeg har det bare fordi jeg alltid har vokst opp med at vi ikke viser følelser utad. Anonymkode: 972fe...3cb
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Skriv ned det du føler og opplever i et brev som du tar med til legen. Hvis du ikke har lyst til å skrive noe nytt kan du bare ta det som er i dette innlegget. Det var omtrent det fastlegen min ba meg om å gjøre da jeg kom til ham med depresjonen min. Anonymkode: 1a860...1c8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriv ned det du føler og opplever i et brev som du tar med til legen. Hvis du ikke har lyst til å skrive noe nytt kan du bare ta det som er i dette innlegget. Det var omtrent det fastlegen min ba meg om å gjøre da jeg kom til ham med depresjonen min. Anonymkode: 1a860...1c8 Hvordan oppfattet legen deg da? jeg er så redd for at legen ikke skal forstå meg. Jeg har hatt mange opp og ned perioder, og gått til psykolog to ganger før, og nå føler jeg at jeg trenger hjelp. Anonymkode: 972fe...3cb
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan oppfattet legen deg da? jeg er så redd for at legen ikke skal forstå meg. Jeg har hatt mange opp og ned perioder, og gått til psykolog to ganger før, og nå føler jeg at jeg trenger hjelp. Anonymkode: 972fe...3c Legen var veldig snill og forståelsesfull, slik han alltid er. Han var fornøyd med at jeg hadde tatt kontakt, og mente at dette skulle vi klare å løse. Jeg ble henvist til psykolog. Hvis du føler at du trenger hjelp er det bare å si det. Hvis du ikke føler at du får den hjelpen du trenger fra din nåværende fastlege kan du bytte lege. Anonymkode: 1a860...1c8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå