Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #1 Skrevet 12. oktober 2004 Hmm... det er en ting jeg reagerer litt på. Hver gang min mobiltlf ringer, og jeg ikke er i nærheten, tar min mor tlf. Synes det er litt frekt, selv om det er bestevenninna mi som ringer eller et ukjent nr. Har sagt det til henne, men hun synes ikke det har noe å si. Hva synes dere? Jente19
Aida Skrevet 12. oktober 2004 #2 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg hadde gitt klar beskjed om at jeg ikke tillot at hun gjorde det mer (etter å ha sagt det på en fin måte første gang).
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #3 Skrevet 12. oktober 2004 skjønner ikke at det er så farlig om hun svarer mobilen din, selvsagt når du ikke er i nærheten eller kan ta den selv.
LilleMy Skrevet 12. oktober 2004 #4 Skrevet 12. oktober 2004 HVis den ringer og ringer - uten å gå på en svarer - da forstår jeg din mor. Hvis den går på en svarer etter noen ring ville jeg tatt det opp med henne.
Bambi Skrevet 12. oktober 2004 #5 Skrevet 12. oktober 2004 Ååååå - hun kunne prøvd seg!! MIN mobil representerer MITT privatliv! Eneste som får lov å ta mobilen min/lese meldinger er samboeren min. Alle andre skal pent ligge LANGT unna! Selv om hun er moren din, så betyr ikke det at hun automatisk har rett til ditt privatliv. Sett ned foten, du! Knurr....
Aida Skrevet 12. oktober 2004 #6 Skrevet 12. oktober 2004 skjønner ikke at det er så farlig om hun svarer mobilen din' date=' selvsagt når du ikke er i nærheten eller kan ta den selv.[/quote'] Det handler ikke om hva som er "farlig" eller ei. Det går forøvrig an å legge på, og ikke ta den, dersom ringelyden forstyrrer.
Gjest Meg Skrevet 12. oktober 2004 #7 Skrevet 12. oktober 2004 Det må du avgjøre selv. Liker du det ikke, så si i fra. Jeg hadde synes det var et overtramp på mitt privatliv.
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #8 Skrevet 12. oktober 2004 Her er det kun mannen min som får ta telefonen min. Husker ikke helt om mamma pleide å svare på min tlf, men jeg tror ikke det. I så fall hadde jeg blitt litt irritert.
Gjest Madam Felle Skrevet 12. oktober 2004 #9 Skrevet 12. oktober 2004 Steng den av når du går ut da.
Gjest Qlio Skrevet 12. oktober 2004 #10 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg bryr meg ikke om hvem som tar min telefon. Om jeg ikke er tilstede, eller har vært teit nok til å ikke skru av ringesignalet forstår jeg at folk tar den. Irriterende å høre på at telefonen ringer og ringer. Synes også (både jobb og privat) at det er bedre at noen svarer på telefonen og gir beskjed videre.
Gjest gjesta Skrevet 12. oktober 2004 #11 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg har en datter på omtrent din alder. Dersom mobilen hennes ringer og jeg ser at det er en av de nærmeste vennene så tar jeg den. Sier hvem jeg er og at de må vente litt så jeg får gitt telefonen til datteren min. Har ikke fått noen klager fra henne. Siden vi har et hus på tre etasjer og det hender at hun glemmer mobilen nede så synes jeg faktisk at jeg gjør henne en tjeneste. Hun slipper jo å ringe noen opp og belaste sitt abonnement
Gjest gjesta Skrevet 12. oktober 2004 #12 Skrevet 12. oktober 2004 Glemte å si at dersom hun har glemt mobilen hjemme og selv er på farten så er det sjelden jeg tar den. Kun hvis samme person ringer flere ganger. Da gir jeg beskjed om at hun har glemt telefonen. Har heller ikke fått noen klager på det.
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #13 Skrevet 12. oktober 2004 Hva om det var hustlf som ringer?
*Lene* Skrevet 13. oktober 2004 #14 Skrevet 13. oktober 2004 Ser ikke problemet jeg!! Hvis du ikke vil at hun skal ta tlf, bør du slå den av, evnt ta den med deg der du er! Hvis min mob. ringer, blir jeg grinete hvis ikke mannen min, eller sønnen min svarer!
kitty Skrevet 13. oktober 2004 #15 Skrevet 13. oktober 2004 Sannsynligvis vil hun bare hjelpe. Hadde jeg glemt telefonen min og ikke kunne ta den, hadde jeg vært takknemlig for at noen ville ta den og gi beskjed om jeg ikke var tilgjengelig. Hvis det irriterer deg så inmari får du passe på å ta med deg telefonen og ikke legge den rett foran nesa på henne. Syns forøvrig at hun burde respektere deg når du sier at hun ikke skal gjøre det. Selv om en sånn beskjed om å holde seg unna helt sikkert gjør henne nysjerrig på hva som er så hemmelig. Hun er jo der for å passe på deg også da...
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2004 #16 Skrevet 13. oktober 2004 Hvorfor er det verre å svare i en annens mobil enn det er å svare på en fasttelefon? At man ikke åpner meldinger som tikker inn, sier seg selv, men å svare på vegne av en person som ikke er tilstede..... Hvorfor gjør det noe?
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #17 Skrevet 13. oktober 2004 Hvorfor er det verre å svare i en annens mobil enn det er å svare på en fasttelefon? At man ikke åpner meldinger som tikker inn, sier seg selv, men å svare på vegne av en person som ikke er tilstede..... Hvorfor gjør det noe? Jeg hadde ikke likt at mamma svarte på fasttelefonen min heller jeg. Jeg tror ikke hun gjorde det, men jeg ville ikke alltid at hun skulle vite hvem det var som ringte for hun var så nysgjerrig.
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2004 #18 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg liker ikke at noen svarer på min telefon jeg heller, men jeg vet ikke hvorfor - det er jo bare teit
Gjest Dolphina Skrevet 13. oktober 2004 #19 Skrevet 13. oktober 2004 Kommer ann på hvem som ringer. Mor ville nok ikke tatt tlf. min tror jeg så fremt det ikke var noen av søstrene mine som ringte. Tar tlf. til søstrene mine og mor hvis det er noen i familien som ringer eller noen jeg kjenner og de er f.eks i dusjen. Så gir jeg beskjed videre.
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #20 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg liker ikke at noen svarer på min telefon jeg heller' date=' men jeg vet ikke hvorfor - det er jo bare teit[/quote'] Ja, det er egentlig bare teit. Kanskje fordi jeg er litt redd for at noen skal ringe som avslører ting om meg som jeg ikke vil at andre skal vite. Et eksempel er jo om jeg skulle være så uheldig å få inkassokrav og de ringer meg fra et firma....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå