Newgirll Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Hei dere! Jeg skal snart legge ut på en lang reise på egenhånd og har noen spørsmål jeg ikke føler jeg klarer å få helt svar på selv. Skal til den dominikanske republikk, og skal da mellomlande i Newark (New York) hvor jeg bare har 1 time og 10 minutter. Så det jeg altså lurer på er 1. Om dette er nok? 2. Må jeg hente baggasjen og sjekke den inn igjen da jeg ikke skal videre innad i USA? 3. Må jeg gjennom immigration? På forhånd takk for svar!
vikfand Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Bestilte du hele reisen i ett kjøp eller er det to separate billetter? Hvilket flyselskap/reisebyrå bestilte du fra?
Newgirll Skrevet 27. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2016 Et øyeblikk siden, vikfand skrev: Bestilte du hele reisen i ett kjøp eller er det to separate billetter? Hvilket flyselskap/reisebyrå bestilte du fra? Bestilte hele samtidig, ja! Det er bytte fra united airlines til SAS i Newark på veien hjem og bytte fra canadian airlines til united airlines i Toronto på veien til.
EvaLena Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 Du må ta ut bagasjen i New York. Kun to stederbi USA hvor du slipper det og det er Miami og Atlanta , litt usikker på den siste. Bare vet at NY må du hente den selv. Jeg tror du får veldig knap tid, så hadde jeg vært deg ville jeg gjort om billetten. 2
Newgirll Skrevet 27. januar 2016 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2016 Har funnet ut at selskapene er samarbeidende, har dette noen innvirkning?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 Hvorfor ringer du ikke selskapet og hører med dem? Anonymkode: 1e81e...83c 2
reiseglad Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 12 timer siden, Newgirll skrev: Hei dere! Jeg skal snart legge ut på en lang reise på egenhånd og har noen spørsmål jeg ikke føler jeg klarer å få helt svar på selv. Skal til den dominikanske republikk, og skal da mellomlande i Newark (New York) hvor jeg bare har 1 time og 10 minutter. Så det jeg altså lurer på er 1. Om dette er nok? 2. Må jeg hente baggasjen og sjekke den inn igjen da jeg ikke skal videre innad i USA? 3. Må jeg gjennom immigration? På forhånd takk for svar! Dette er ikke nok tid på Newark, har opplevd å stå lenge i imigration der. Men om flyselskapene er codeshare, så vil de få deg over på neste alternative flygning. Og så må du ha ESTA for å mellomlande i USA. Bagasjen vet jeg ikke om du må håndtere selv.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #8 Skrevet 28. januar 2016 Se på kvitteringen fra bagasjelappen du får når du sjekker inn. Står det New York..så ender bagasjen der.. Anonymkode: 41ec8...676
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #9 Skrevet 28. januar 2016 10 timer siden, Newgirll skrev: Har funnet ut at selskapene er samarbeidende, har dette noen innvirkning? Ja det vil jeg absolutt tro. Og du trenger ikke gå igjennom Immigration ettersom du skal raskt videre! Det er jeg 99.99%sikker på. Ring og hør angående bagasje osv Anonymkode: 38cd1...139 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #10 Skrevet 28. januar 2016 12 minutter siden, reiseglad skrev: Dette er ikke nok tid på Newark, har opplevd å stå lenge i imigration der. Men om flyselskapene er codeshare, så vil de få deg over på neste alternative flygning. Og så må du ha ESTA for å mellomlande i USA. Bagasjen vet jeg ikke om du må håndtere selv. Hun må ikke gjennom Immigration ettersom hun ikke skal være i USA. Anonymkode: 38cd1...139 1
RC Skrevet 28. januar 2016 #11 Skrevet 28. januar 2016 Så lenge billettene er solgt sammen, så hjelper flyselskapene deg med ny billett videre dersom du mister fly nr 2 pga sent innkommet førstefly. Det har i alle fall skjedd med meg. Men det er absolutt en fordel med god tid på Newark når det gjelder mellomlanding. Jeg tror heller ikke du må ut med bagasjen så lenge du ikke skal videre i USA. Spør når du sjekker inn (i Oslo?) om du må fortolle bagasjen i NY, det skal de vite der.
Newgirll Skrevet 1. februar 2016 Forfatter #12 Skrevet 1. februar 2016 Tusen takk for svar! Har snakket med reisebyrået, og de var også usikre, men mente det var god nok tid ettersom kravet fra flyselskapene på denne flyplassen er 1 time og 10 minutter og jeg har 1 time og 13 minutter
reiseglad Skrevet 2. februar 2016 #13 Skrevet 2. februar 2016 21 timer siden, Newgirll skrev: Tusen takk for svar! Har snakket med reisebyrået, og de var også usikre, men mente det var god nok tid ettersom kravet fra flyselskapene på denne flyplassen er 1 time og 10 minutter og jeg har 1 time og 13 minutter Hehe, god margin med andre ord!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå