Gå til innhold

Reise alene - hjelp!


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere! Jeg skal snart legge ut på en lang reise på egenhånd og har noen spørsmål jeg ikke føler jeg klarer å få helt svar på selv. Skal til den dominikanske republikk, og skal da mellomlande i Newark (New York) hvor jeg bare har 1 time og 10 minutter. Så det jeg altså lurer på er

1. Om dette er nok?

2. Må jeg hente baggasjen og sjekke den inn igjen da jeg ikke skal videre innad i USA?

3. Må jeg gjennom immigration?

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestilte du hele reisen i ett kjøp eller er det to separate billetter? Hvilket flyselskap/reisebyrå bestilte du fra?

Skrevet
Et øyeblikk siden, vikfand skrev:

Bestilte du hele reisen i ett kjøp eller er det to separate billetter? Hvilket flyselskap/reisebyrå bestilte du fra?

Bestilte hele samtidig, ja! Det er bytte fra united airlines til SAS i Newark på veien hjem og bytte fra canadian airlines til united airlines i Toronto på veien til. 

Skrevet

Du må ta ut bagasjen i New York. Kun to stederbi USA hvor du slipper det og det er Miami og Atlanta , litt usikker på den siste. Bare vet at NY må du hente den selv.

Jeg tror du får veldig knap tid, så hadde jeg vært deg ville jeg gjort om billetten.

  • Liker 2
Skrevet

Har funnet ut at selskapene er samarbeidende, har dette noen innvirkning?

Skrevet

Hvorfor ringer du ikke selskapet og hører med dem?

Anonymkode: 1e81e...83c

  • Liker 2
Skrevet
12 timer siden, Newgirll skrev:

Hei dere! Jeg skal snart legge ut på en lang reise på egenhånd og har noen spørsmål jeg ikke føler jeg klarer å få helt svar på selv. Skal til den dominikanske republikk, og skal da mellomlande i Newark (New York) hvor jeg bare har 1 time og 10 minutter. Så det jeg altså lurer på er

1. Om dette er nok?

2. Må jeg hente baggasjen og sjekke den inn igjen da jeg ikke skal videre innad i USA?

3. Må jeg gjennom immigration?

På forhånd takk for svar!

Dette er ikke nok tid på Newark, har opplevd å stå lenge i imigration der. Men om flyselskapene er codeshare, så vil de få deg over på neste alternative flygning. Og så må du ha ESTA for å mellomlande i USA. Bagasjen vet jeg ikke om du må håndtere selv.

Skrevet

Se på kvitteringen fra bagasjelappen du får når du sjekker inn. Står det New York..så ender bagasjen der..

Anonymkode: 41ec8...676

Skrevet
10 timer siden, Newgirll skrev:

Har funnet ut at selskapene er samarbeidende, har dette noen innvirkning?

Ja det vil jeg absolutt tro. Og du trenger ikke gå igjennom Immigration ettersom du skal raskt videre! Det er jeg 99.99%sikker på.  Ring og hør angående bagasje osv 

Anonymkode: 38cd1...139

  • Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, reiseglad skrev:

Dette er ikke nok tid på Newark, har opplevd å stå lenge i imigration der. Men om flyselskapene er codeshare, så vil de få deg over på neste alternative flygning. Og så må du ha ESTA for å mellomlande i USA. Bagasjen vet jeg ikke om du må håndtere selv.

Hun må ikke gjennom Immigration ettersom hun ikke skal være i USA. 

Anonymkode: 38cd1...139

  • Liker 1
Skrevet

Så lenge billettene er solgt sammen, så hjelper flyselskapene deg med ny billett videre dersom du mister fly nr 2 pga sent innkommet førstefly. Det har i alle fall skjedd med meg. Men det er absolutt en fordel med god tid på Newark når det gjelder mellomlanding. Jeg tror heller ikke du må ut med bagasjen så lenge du ikke skal videre i USA. Spør når du sjekker inn (i Oslo?) om du må fortolle bagasjen i NY, det skal de vite der.

Skrevet

Tusen takk for svar! Har snakket med reisebyrået, og de var også usikre, men mente det var god nok tid ettersom kravet fra flyselskapene på denne flyplassen er 1 time og 10 minutter og jeg har 1 time og 13 minutter :)

Skrevet
21 timer siden, Newgirll skrev:

Tusen takk for svar! Har snakket med reisebyrået, og de var også usikre, men mente det var god nok tid ettersom kravet fra flyselskapene på denne flyplassen er 1 time og 10 minutter og jeg har 1 time og 13 minutter :)

Hehe, god margin med andre ord! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...