AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Del Skrevet 27. januar 2016 Jeg skal prøvekjøre og om alt er bra, kjøpe bil i morgen hos forhandler. Dette er Oslo Auto Bilsalg AS om noen kjenner de? På tlf sa de at skiltene er på, så det er bare å skrive salgsmeldning. Må vi ikke på Biltilsynet å omregistrere den? Videre sa han at de kunne omregistrere bil på nettet nå, så vi trengte ikke reise til Biltilsynet. Er det riktig? Hva er riktig prosedyre her? Jeg ringer selv å forsikrer bilen om jeg kjøper den, men ellers ser jeg for meg at jeg låner forhandlerens pc og overfører pengene på min nettbank etter vi har skrevet salgsmelding, og så må den omregistreres på biltilsynet. Er det ca riktig? Er det andre ting jeg må tenke på? Anonymkode: 2e5f2...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 27. januar 2016 #2 Del Skrevet 27. januar 2016 Den kan mest sannsynlig omregistrers på nettet. Flere og flere som gjør det fikk jeg vite sist jeg var på biltilsynet. Du ringer og forsikrer bilen og så er det tut og kjør. Det vanlige er å betale bilen med kort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondenisse Skrevet 27. januar 2016 #3 Del Skrevet 27. januar 2016 NAF-test. Krev at den blir testet før du kjøper/selger utbedrer feil som blir oppdaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 27. januar 2016 #4 Del Skrevet 27. januar 2016 Sist jeg kjøpte bil. Så fortalte jeg bare når pengene ville komme inn på min konto og når jeg kunne betale. Så jeg gjorde det etter jeg fikk bilen. Forsikringen ordnet forhandleren men jeg forandret på den senere. Var aldri innom biltilsynet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #5 Del Skrevet 28. januar 2016 Det har vel ikke eksistert noe som heter "biltilsyn" på mange, mange år nå? Anonymkode: f0a62...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snadder Skrevet 29. januar 2016 #6 Del Skrevet 29. januar 2016 Vi kjøpte bruktbil og da omregistrerte forhandleren på nettet og skiltene var klare med en gang etterpå. Så var det bare å kjøre bilen hjem :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt_Buskerud Skrevet 31. januar 2016 #7 Del Skrevet 31. januar 2016 Flere og flere bilselgere / Forhanldere kobler seg til noe som heter Autoreg. Autoreg er Statens Vegvesen sitt eget system, som gjør at forhandleren som selger bilen kan logge seg inn, betale omregistreringen der og da, og omregistrere bilen på deg med en gang. Du vil da få med deg ett midlertidig vognkort, også får du originalt vognkort i posten fra Stens Vegvesen i løpet av 5 til 7 arbeidsdager. Forsikringen kan du ringe og ordne når du skal skrive salgspapirer, og har bestemt deg for og kjøpe bilen. Du ringer til forsikringsselskapet ditt, sier du skal kjøpe bil og trenger en forsikring. De spør da om litt informasjon om bilen, kilometerstand, hvordan forsikring etc. du skal ha. Når du bestemmer deg for forsikringen, så be forsikringsselskapet ditt om og melde inn forsikringsgaranti til Statens Vegvesen. Bilforhandleren får ikke omregistrert bilen på deg før Statens Vegvesen har mottatt forsikringsgarantien i fra forsikringsselskapet. Det er svært sjeldent noe problem og låne datamskinen til forhandleren og voerføre pengene via nettbank. Alt ettersom hvor mye bilen koster, men det er ikke alle banker som har stor nok grense på betaling med bankkort til at du kan betale bilen med kort. Selv om mange forhandlere også aksepterer at du betaler med kort. Dersom du skal benytte nettbank, så vær sikker på at du gir forhandleren en utskrift av kvitteringen hvor det står at betalingen er utført. Har du DNB som bank, så gå inn på innstillinger og sett opp noe som heter Straks betaling. Det er ingen forhandlere som godtar en betaling som ikke har gått igjennom systemet til banken, og hvor pengene fortsatt er på din konto. Da har du faktisk mulighet til og stoppe betalingen etter du har reist fra forhandleren. Så sørg for at pengene går ut av din konto med engang betalingen er gjennomført, og la selgeren hos forhandleren se det, og at han får en kvittering. Håper dette var en god nok, og grundig nok, forklaring, og at du fikk svar på dine spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå