Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann!

Jeg vurderer nå en utdnnelse nr 2. Har kun jobbet som sosialarbeider men tenker at det vil vere nyttig med noe annet også istedenfor å begynne på videreutdannelse akkurat nå.

Så jeg vurderer å begynne på bachelor i medievitenskap, noen som har denne graden eller kjenner noen? Er dette en god utdannelse med gode jobbmuligheter? Eller kanskej man bør bli ved sin lest og heller videreutdanne seg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har grunnfag i medievitenskap kombinert med en bachelor innen fagområdet. Det er interesse/behov for lærere innen mediefag på skolene, ellers er det alltids noen medievitere her og der, men de har gjerne mastergrad eller lengre utdanning.

Mediefag er "mote", så ikke regn med at du er alene om beinet når du skal søke jobb. Ellers synes jeg det var interessant nok å lære litt om mekanismene og makta til media i dagens samfunn uansett, slev om jeg må innrømme at jeg syntes undervisninga var kjedelig..

Gjest Anonymous
Skrevet

Ta journalistutdanning eller informajsonutdanning i stedet. Lettere å få jobb, mer praktisk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vanskelig å få jobb innenfor alle områder i mediebransjen.

Selv har jeg ikke medievitenskap, men journalistutdanning som er mye mer praktisk rettet.

Kjenner flere som har tatt eller holder på med medievitenskap. Det virker som et veldig interessant fag, ingen tvil om det. Flere blir journalister, men det fungerer ikke slik at man automatisk har en journalistjobb etter medievitenskapsutdannelse.

Selv har jeg riktignok fast jobb, men skal du satse på jobb i mediebransjen, må du belage deg på å jobbe hardt, jobbe frilans, jobbe til alle døgnets tider etc. Du kan ikke bare ta en utdannelse, søke jobb og så begynne i en åtte-til-fire-jobb. Det er ikke slik det fungerer i det hele tatt.

Jeg kjenner journalister som er 40 år og aldri har hatt fast jobb, men har gått fra vikariat til vikariat og vært frilansere innimellom.

Gjest Anonymous
Skrevet

Medievitere jobber vel oftere innenfor mediarelaterte områder fremfor ren journalistikk?

Det er i alle fall min erfaring.

Jobber selv med flere mediavitere i et selskap som jobber med overvåkning/analyse av media. Vet også at det finnes flere av denne typen selskaper.

Vil likevel påpeke at det er mange om jobbene innenfor denne bransjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...