Gå til innhold

Eksisterer det barnløse menn over 30?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Trollkarlen

Ja da, finnes mange av dem. Enten så pumper og dumper de deg eller så er de ikke god nok for deg. Så her må du nok bare smøre deg med tålmodighet og virkelig ta frem kikkerten. Å kapre en attraktiv barnløs mann i 30-årene som er klar for nytt forhold, krever at du er på rett sted til rett tid. Vekk med facebook, sofa foran TVen og all den dritten. Du må leve livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34år og barnløs, singel mann osv :) er ikke "player" typen som først og fremst drar damer på den måten. 
Tror nok menn av den typen har mye lettere å falle for fristelsen på et eller annet tidspunkt før fylte 30år å litt "utilsiktet" få barn med noe halv seriøst en periode. 

Det har nok mer med personligheten man har som mann å gjøre. Å være sjenert og ikke ta initiativ som mann er som regel fellesnevneren for oss. Vil ikke si jeg blir direkte utkonkurrert på utseendet, egentlig langt derifra, spesielt når man ser at menn over 30 egentlig har latt seg forfalle forferdelig mye allerede. 

Med mindre man i middels grad er "player" typen så havner man ikke så lett  med sporadiske barn her og der.
 

Anonymkode: 51f4d...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du statistiske kilder på det? Finnes du de samme på kvinner?Skulle gjerne sjekket det. Takk!

Anonymkode: 72fda...c32

Nei men du kan søke litt rundt. Dessuten får de fleste barn når de er over 30 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner MANGE barnløse menn over 30 med svært gode yrker. De er siv ingeniører, leger, advokater osv... Flere av dem ser meget bra ut også. I min vennekrets er det nærmest ingen som får barn før 30 årene. 

Jeg tror grunnen til at de fortsatt er single er at de er meget kresne, ingen dame er bra nok liksom. Og jeg er jo allerede opptatt ;);) haha

Men jeg tror nok sånn generelt at mange av de "beste" mennene er tatt innen 30 årene. Jeg kjenner mange single barnløse damer på 30 også...det som igjen kjennetegner dem er svært gode yrker og karrierejag

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange menn på 30+ uten barn.Jeg har møtt flere via datingsider,og dette er ikke menn som er noe rarere enn de med barn.

Husk at ofte er det ikke så viktig for menn å få barn som det er for mange kvinner.Det å tenke at noe er galt med en mann fordi han er over 30 og ikke har barn er tull.Kanskje han bare har vært smart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blaugrana

Jeg er 34 år og barnløs og trives veldig godt med det, men det betyr ikke at jeg ikke er glad i barn. Elsker å leke og finne på ting med dem :) 

Var sammen med ei i 8 år som ikke ønsket barn og det var helt greit for meg, og jeg var innstilt på å leve resten av livet med henne uten barn. Selv om det ble slutt har hjernen i ettertid fortsatt tanken på at jeg ikke har behov for egne barn og skulle jeg treffe neon som ikke ønsker flere barn så er det helt ok for min del :) 

Men, det kan være at hvis jeg treffer noen som ikke har barn og gjerne vil ha, og alt virker riktig så skal jeg aldri si at aldri til at jeg kommer til å få egne barn en gang ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Snublefella skrev:

Jeg kjenner MANGE barnløse menn over 30 med svært gode yrker. De er siv ingeniører, leger, advokater osv... Flere av dem ser meget bra ut også. I min vennekrets er det nærmest ingen som får barn før 30 årene. 

Jeg tror grunnen til at de fortsatt er single er at de er meget kresne, ingen dame er bra nok liksom. Og jeg er jo allerede opptatt ;);) haha

Men jeg tror nok sånn generelt at mange av de "beste" mennene er tatt innen 30 årene. Jeg kjenner mange single barnløse damer på 30 også...det som igjen kjennetegner dem er svært gode yrker og karrierejag

Merker at jeg er utrolig lei av fokuset på menn mellom 30-40 som enten tapere med de beste jobbene eller tapere som aldri har sjanse på noen. 

Nei, det er ikke alle som faller i en av disse "enten-eller" kategoriene. Når skal kvinner forstå at menn også er mennesker, ikke bare suksessobjekter som ikke fortjener å finne seg noen med mindre de har millionlønn og suksess?

Det er ikke rart flere og flere menn (også de som har gjort det rimelig bra) søker seg til utenlandske kvinner som ofte har litt mer jordnære verdier. 

Anonymkode: a0510...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker at jeg er utrolig lei av fokuset på menn mellom 30-40 som enten tapere med de beste jobbene eller tapere som aldri har sjanse på noen. 

Nei, det er ikke alle som faller i en av disse "enten-eller" kategoriene. Når skal kvinner forstå at menn også er mennesker, ikke bare suksessobjekter som ikke fortjener å finne seg noen med mindre de har millionlønn og suksess?

Det er ikke rart flere og flere menn (også de som har gjort det rimelig bra) søker seg til utenlandske kvinner som ofte har litt mer jordnære verdier. 

Anonymkode: a0510...b69

Hadde de utenlandske kvinnene hatt like mye frihet og selvstendighet i livet sitt som norske, så hadde de også hatt de samme verdiene de norske damene har.

Det du ser er et resultat av kvinnelig natur som har løpt løpsk. 

Mange kvinner som ikke trenger menn for økonomi, ser etter menn som har høy sosial status eller menn som ser veldig bra ut.

Velkommen til Norge 2016.

Anonymkode: a70b1...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde de utenlandske kvinnene hatt like mye frihet og selvstendighet i livet sitt som norske, så hadde de også hatt de samme verdiene de norske damene har.

Det du ser er et resultat av kvinnelig natur som har løpt løpsk. 

Mange kvinner som ikke trenger menn for økonomi, ser etter menn som har høy sosial status eller menn som ser veldig bra ut.

Velkommen til Norge 2016.

Anonymkode: a70b1...372

Å? Har f. eks. tyske eller britiske kvinner sterkt begrenset frihet? Jeg snakker ikke om "importbruder" fra Asia når jeg mener utenlandske kvinner. 

Anonymkode: a0510...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massevis, men er ikke sikkert så mange er spesielt interessert i å bli stefar for andres barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å? Har f. eks. tyske eller britiske kvinner sterkt begrenset frihet? Jeg snakker ikke om "importbruder" fra Asia når jeg mener utenlandske kvinner. 

Anonymkode: a0510...b69

De to eksemplene der er dårlige eksempler. Med frihet mener jeg selvfølgelig at de tjener godt selv. Og ja, britiske kvinner og tyske kvinner er som norske. Det er typisk for kvinner i USA, vesteuropa og andre sterkt feminiserte land.

Fødselratene i disse landene gjenspeiler jo kravstorheten til damene. Når ingen menn er gode nok til å få barn med, samlet med en selvrealiseringskarusell, så vinner ikke samfunnet på det. Hverken kvinner eller menn.

Anonymkode: a70b1...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, PetterPanne skrev:

Syns du motsier deg selv her. Hvis de får pult så får de kvinnfolk. De tar bare ikke steget ut og forplikter seg til de. Vesentlig forskjell, for om de ville så hadde de kunnet.

Det er da ikke en selvmotsigelse. Det hun sier er at det er to grupper menn som ikke har barn, og det er de som 1) ikke vil ha kjæreste, fordi de er for opptatt med å ligge rundt, og 2) de som ikke kan få seg kjæreste, fordi de på et eller annet vis er uattraktive. Resten, de "normale", har ofte barn i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De to eksemplene der er dårlige eksempler. Med frihet mener jeg selvfølgelig at de tjener godt selv. Og ja, britiske kvinner og tyske kvinner er som norske. Det er typisk for kvinner i USA, vesteuropa og andre sterkt feminiserte land.

Fødselratene i disse landene gjenspeiler jo kravstorheten til damene. Når ingen menn er gode nok til å få barn med, samlet med en selvrealiseringskarusell, så vinner ikke samfunnet på det. Hverken kvinner eller menn.

Anonymkode: a70b1...372

Jeg tør påstå det er vesentlig flere kvinner blant sammenlignbare land som ikke er fullt så kravstore. At du ikke skal være en slask og jobb - ja, men jeg har mye sjeldnere opplevd den samme graden av karrierejag og materialisme blant andre vesteuropeiske kvinner. 

Så nei, man behøver faktisk ikke å dra så langt får man har større muligheter til å oppleve noe annet, hjelper ikke at du som norsk kvinne forsøker å benekte det ved å påstå at dere er like :)

Anonymkode: a0510...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.1.2016 at 14.41, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke alpha-hannen (pulbar) i 30 årene er barneløs. Kanskje man må ned på b-laget (mindre pulbar) eller c-laget (nerde-laget) for å finne slike raringer.

Anonymkode: 402a2...7a4

Det er faktisk motsatt. Alfahanner har ofte vanskeligheter med å finne seg en egnet partner, og får ofte barn veldig sent. Det er menn i yrker med lav utdannelse, og menn som er bosatt på landet som får barn tidlig. Mange menn roer seg ikke ned før i 30-40 årene, og i dag er det ikke uvanlig at man ikke er ferdigutdannet før i midten av tredveårene.

Det er også mange som verken har lyst til å forplikte seg eller å få barn. Mange av disse kan også karakteriseres som alpha-hanner. Ellers ser jeg en tendens til at mennesker som stikker seg ut, dvs. mennesker som er svært intelligente, radikale eller spesielle (i positiv forstand), har vanskeligheter med å finne en seg partner, og dermed få barn. Til tross for at de er kjempepopulære.

Endret av lisemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
23 minutter siden, Okapi skrev:

Det er da ikke en selvmotsigelse. Det hun sier er at det er to grupper menn som ikke har barn, og det er de som 1) ikke vil ha kjæreste, fordi de er for opptatt med å ligge rundt, og 2) de som ikke kan få seg kjæreste, fordi de på et eller annet vis er uattraktive. Resten, de "normale", har ofte barn i den alderen.

Herpderp, ser nå at det gikk fort i svingene her. Du har helt klart rett. Misforstod og leste det slik som at de pulte rundt og ikke fikk kvinner. 

Endret av PetterPanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Snublefella skrev:

Jeg kjenner MANGE barnløse menn over 30 med svært gode yrker. De er siv ingeniører, leger, advokater osv... Flere av dem ser meget bra ut også. I min vennekrets er det nærmest ingen som får barn før 30 årene. 

Sitter med samme inntrykk. Ifølge SSB var "fars gjennomsnittsalder ved førstefødsel" 31,2 år i 2012, og tendensen er stadig økende alder. Tilsvarende tall for menn med den utdanningsbakgrunnen du nevner vil nok være enda høyere. Enten man søker det ene eller andre vil det derfor være en ok antakelse at det er mange bra menn i 30-årene uten barn.

Jeg er selv i starten av 30-årene, og i min vennekrets vil vi få første far i gjengen senere iår. Kan se samme tendens med studiekullet mitt.

Anonymkode: b5994...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tør påstå det er vesentlig flere kvinner blant sammenlignbare land som ikke er fullt så kravstore. At du ikke skal være en slask og jobb - ja, men jeg har mye sjeldnere opplevd den samme graden av karrierejag og materialisme blant andre vesteuropeiske kvinner. 

Så nei, man behøver faktisk ikke å dra så langt får man har større muligheter til å oppleve noe annet, hjelper ikke at du som norsk kvinne forsøker å benekte det ved å påstå at dere er like :)

Anonymkode: a0510...b69

Jeg er mann og er ikke helt uenig i det du sier. Men det er nok av menn som også brenner seg på utenlandske damer. Er det jeg prøver å si. Det er farlig å tenke at utenlandske kvinner er så mye bedre enn norske, for de utenlandske blir som de norske når de kommer hit.

Anonymkode: a70b1...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så og si alle med høyere utdannelse er barnløse i starten av tredveårene.

Endret av lisemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...