AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Jeg har bestilt reise med Norwegian til Oslo i morgen, og har fått SMS med ref nr og link til Hent billet. Har også fått mail med reisedokument og reisekvittering. Spørsmålet er om jeg trenger printe ut reisedokument og reisekvittering, eller om det holder kun med SMS`en å vise frem på flyplassen/sjekke inn med i morgen? Anonymkode: 0a11b...11b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Hvorfor er det så vanskelig å printe ut noen få papirer? Mobilen din kan gå til streik når du kommer på flyplassen, da står duu uten reisedokumenter. Hva gjør du da? Anonymkode: 98db8...cc6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 Jeg har prøvd dette, papirløs reise med fly, og gjør det aldri igjen. Jeg ser mange andre gjør det, men det funker tydeligvis ikke hver gang. Jeg skulle hjem fra København til Norge, og fikk sms fra SAS om at flyet var i rute og jeg kunne sjekke inn og reise billettløst. OK, tenkte jeg, da prøver jeg det. Jeg fikk levert bagasje og gikk mot sikkerhetskontrollen. I stedet for mennesker som kontrollerer billetten, har de nå på Kastrup fått automater, der du skal scanne strekkode. Oppdaget at strekkodene på telefon-billetten ikke lot seg scanne av disse maskinene.... En ansatt ba meg gå tilbake til innsjekkingsområdet og sjekke inn på nytt, denne gangen med billett. Mye styr og stress, og veldig irriterende når man har dårlig tid. Skulle ikke papirløse reiser liksom være fremtiden? Anonymkode: 8f8eb...f0b
Florence Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 Jeg sjekker alltid inn på nett, men printer allikevel ut boarding pass på flyplassen, for med min flaks kutter telefonen ut før boarding. 1
Gjest Magnifiq Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 (endret) Feil Endret 27. januar 2016 av Magnifiq
Safiye Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 Har kun reist papirløst med Norwegian, og det har funket veldig fint alle tre turene jeg har hatt. Fikk billett på SMS, og hadde i tillegg lastet ned billetten på Norwegian appen. Jeg har da sjekket inn på nett 24 timer før flyreise. Fra Roma husker jeg at det ikke var mulig å sjekke inn via nett, så da måtte jeg sjekke inn som vanlig.
reiseglad Skrevet 27. januar 2016 #7 Skrevet 27. januar 2016 Har ikke hatt papirbillett i hånda på mange år, og jeg reiser mye! Både på mail og SMS ligger referansenummeret til reisen din. Så skulle du ikke få til strekkoden, er det bare å taste inn ref.nr. Null stress! Laster du ned appene til flyselskapene, så har du billettene liggende klare. 2
Gjest Dwight Skrevet 27. januar 2016 #8 Skrevet 27. januar 2016 Reiser alltid papirløst. Er ofte på tur, og har aldri hatt problemer. Selv ikke på turene i Sverige og Danmark. Har reist med både SAS og Norwegian
Cata Skrevet 27. januar 2016 #9 Skrevet 27. januar 2016 Reiser alltid papirløst og har ikke hatt problemer så langt. Dessuten kan man jo bare dra kredittkortet i gate om ikke telefonløsningen virker.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #10 Skrevet 27. januar 2016 Reiser billettløst, aldri vært problemer. Anonymkode: 85e8c...d90
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #11 Skrevet 27. januar 2016 Funker helt fint med papirløst og om det er krise og det ikke fungerer kan man alltids skrive ut boardingpass på automatene. Men vært obs på at det ikke er alle flyplasser som godtar online innsjekking. Dette er det ikke flyselskapene som styrer. Vær ute i god tid uansett hvordan du gjør det. Har du med bagasje må du uansett til en automat eller skranke for å få ut bagasjeremsene og sende bagasjen avgårde. Anonymkode: 1ace6...2b7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #12 Skrevet 27. januar 2016 Altså, du kan til og med sjekke inn manuelt i skranken med bare legitimasjon, ikke noe vits i å skrive ut billetter eller booking eller noe sånt. Anonymkode: 51260...d1f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #13 Skrevet 28. januar 2016 Hvis du har billetten på mobil (som jeg anbefaler) så må du sørge for at det er god lysstyrke på skjermen når den skal leses av. Anonymkode: 636bf...49d
ramason Skrevet 28. januar 2016 #14 Skrevet 28. januar 2016 Selv reiser jeg alltid papirløst (med mindre det er lange reiser, just in case), men bruker å hente ut en billett i papirform på flyplassen likevel. Om det ikke fungerer med scanning på automatene, så kan man taste inn referansenummeret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå