grinchen Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Jeg har en klassekamerat fra spesialskole som det har klikket litt for før han var 18 hadde han 412 tiltaler mot seg det var norgesrekord på det tidspunktet. Det var meterlangt med biltyveri det er et mirakel at det var en bil i Oslo som ikke var tatt. Andre tiltaler omfattet angrep på offentlig tjenestemann, narkotika salg, tyveri, innbrudd, væpnet ran, grov vold etc. Så når han var atten år fikk han en dom på fem år. Når han slapp ut var det første han gjorde var å bestille en billett til Bogota Colombia en vei (det var alt han hadde penger til) . Han kunne bare noen få ord spansk så han gikk rundt i byen og pekte på nesa si og sa kokain. Til slutt fant han noen som kunne hjelpe han. Hans nye kompis tok med til en eller annen kola baron der nede. Da sa han til kola baronen jeg har akkurat sluppet ut av fengsel har ingen penger og trenger en jobb. Kola baronen sa visstnok du har faen meg baller og ga han 50 gram ren kokain og kjøpte en billett til Norge for han.Når han kom på flyplassen ble han selvfølgelig ransaket men han greide på en eller måte å lure dem. Et år senere ble han tatt dog politiet lyttet på han gjennom mikrofonen på pcen hans når han bestilte en kilo ren kokain fra columbia det ble syv år. Han slipper ut snart så jeg lurer litt på hva blir det neste og hva er galt med han når jeg kjente han virket han helt normal og hyggelig. Hva tenker dere?
Gjest PetterPanne Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 At julenissen er like ekte som denne historien
Gjest Freakingawesome Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 Historien behøver da ikke å være falsk, jeg kjenner en kar på litt over. 18 nå som har gjort mye av det samme som blir nevnt. Biltyveri narkosalg, vold, ran osv. Og denne karen er også helt loco i hodet. Så disse typene finnes helt klart.
Gjest Genevieve Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 Tenker at nå fikk jeg lyst til å gifte meg med en politimann
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 Seriøst svar: Det kan være svært vanskelig å vite hva som er galt med slike folk, da det kan være så mange grunner. Noen er rett og slett født psykopater, andre har hatt en helt jævlig barndom, og noen har kanskje bare dårlig impulskontroll når de er i påvirket tilstand. Kanskje er de desperate? Eller lider av noe mentalt? Ofte er det en blanding av mange faktorer. De jeg kjenner fra barndommen som har vært inn og ut av fengsel de 20 siste åra har til å begynne med vært narkomane. Den verste av dem ble seksuelt misbrukt i mange år som unge, og hadde generelt en forferdelig traumatisk oppvekst fra alle kanter. Han sa rett ut at han brukte narkotika for å døyve smertene, og startet med slikt i 12-13-års alderen. Narkotika er jo ikke gratis, og jobb kan være svært vanskelig når du er psykisk vrak. Da blir du fort blandet inn i miljøet, hvor du får penger for å lange, frakte, og liknende. Kanskje er det noen som ikke betaler for seg, og du får tilbud å være torpedo i tillegg. Kanskje er det ikke nok penger bare der, slik at du på toppen av alt begynner med ting som innbrudd, tyveri, osv. Så havner du i fengsel, og ballen bare ruller videre. Sitter du et par år i fengsel, er det ikke bare å få seg jobb på utsiden. Og man havner fort i det gamle miljøet...typisk ond sirkel. Er man desperat nok, så gjør man det meste. Men, som sagt, det er mange forskjellige typer kriminelle der ute. Anonymkode: c6d21...bb5 1
Cordelia Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 Narkotika føkker med hjernen. Det er vel ikke akkurat noe nytt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå