AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Jeg skal snart i mitt første bryllup, og har ikke snøring på hva jeg skal gi i gave. Veit ikke engang hva som er "akseptabel" pris, anent enn at det ihvertfall skal dekke opp for utgiftene for å ha meg tilstede i anledningen (noe som ikke hjelper meg stort). Brudeparet har ikke noe offentlig ønskeliste, og jeg har ikke spesielt lyst til å ringe og spørre hva de ønsker seg (virker upersonlig, gjør det ikke?). Har kommet over youwish.no, og vurderer å kjøpe noe herfra. Tenker spesielt på "sjokoladesmaking", "sjokolade- og vinsmaking" eller "sjokolade og ølsmaking". prisen ligger på rundt 1 500 kroner. Er det ok pris for en person? Og ville dere blitt glade for en slik gave, eller virker det bare kjipt? Kan nevne at de som skal gifte seg er gode venner av meg, ikke familie og ikke aller nærmeste omgangskrets. Alternativet er altså å ringe og høre om det er en eller annen "ting" de ønsker seg... Anonymkode: 0aaf0...a90
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Jeg ville ringt og hørt om ønskeliste. Om de ikke ønsker seg noe, synes jeg din idé var bra Anonymkode: e4dd3...c64
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 Det hadde jeg synes var en fantastisk gave. Har du råd til 1500 kr, så kjør på. Anonymkode: 5846a...f14
Poserose Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Hvis du har råd til 1500 kr så kjør på Men tror ikke det er forventet med så dyr gave, tror ikke samboeren og jeg kommer til å gi det sammen engang. 2
Hadena Skrevet 29. januar 2016 #5 Skrevet 29. januar 2016 Jeg tenker at 1500 kr for en person, ikke nærmeste vennekrets er mye, men som de andre sier, har du råd til det så kjør på. Jeg hadde værtfall blitt kjempeglad for en slik gave! Tror de fleste regner mellom 1000 og 1500 i kuvertpris, men hadde ikke komt på at en gave burde koste så mye, kanskje jeg er kjip da. Kjøpte selv en glassbolle i et bryllup, de ønsket seg den, men alikevell - 600 kr. Jeg hadde blitt kjempeglad om noen hadde ringt meg å spurt meg hva jeg ønsket meg også jeg. Hvis ikke er den sjokoladeideen din super!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #6 Skrevet 29. januar 2016 I min omgangskrets er vanlig pris rundt 500-700 hvis man kommer alene, 1000+ hvis vi er par og hvis det er nære venner nærmere 1500. Anonymkode: 70230...1d1
Alice123 Skrevet 30. januar 2016 #7 Skrevet 30. januar 2016 I min omgangskrets er det vanlig at venner gir for rundt 500 pr. pers. Når jeg har vært i nær familie eller forlover har jeg gitt tre-firedobbelt (1500-2000, avhengig av ønskelisten). For min del har aldri gaven vært den eneste utgiften jeg har hatt i et bryllup. Utdrikningslag har kostet penger (1000+), reise, hotell, kanskje en avspaseringsdag etc. For min del et det uaktuelt å blakke meg helt på et bryllup (hva som er "å blakke seg helt" kommer jo ann på ens personlige økonomi).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå