Gå til innhold

Pro og contra veteran til hverdagsbruk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal kjøpe meg en gammel og billig veteran. Mekker ikke selv, men jeg ser dette er enkle biler, deler er tilgjengelig, og det som må vedlikeholdes ser ut til å gå fort og greit. Kjører mer enn 3000km/år så jeg sparer neppe på forsikring. Men veiavgift og moro med å kjøre enn gammel, lett og litt artig bil taler for. Hva tror dere?

Anonymkode: 826b6...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo veldig an på hvilken bil eller hvilket bilmerke du tenker på. Selv har jeg hatt veteran som eneste bil et par år, og det var ikke noe problem med Toyotaen jeg hadde. Men den var lat! Men liten motor og gammel bil med bare ansvarsforsikring var ikke mange hundrelappene i året. Nå kjører jeg stort sett bare veteranbiler(har oppgradert til amerikanske biler så det er litt mere comfort og fart) fra april-oktober og litt nyere biler på vinteren. Men hadde det ikke vært for at de salter veiene på vinteren så hadde jeg ikke kjørt annet enn veteran. Selv om de sjeldent svikter meg så ser jeg at det fort kunne blitt veldig dyrt om jeg ikke hadde skrudd selv 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt Nissan Laurel eller andre japanske veteraner da deletilgangen er dårlig - hvis noe går i stykker sliter man med å finne noe. Og finner man noe koster det mye...

De sikreste kortene hvis du skal ha bruksveteran er Mercedes W123 (1976-1985), Mercedes W124 (1985-1996) eller Volvo 240. Der har du driftssikre og billige biler med god deletilgang og bra kollisjonssikkerhet ifht alderen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips! Synes det er vanskelig å finne en original Volvo - og da koster de gjerne veldig mye penger. Mercedes har jeg ikke satt meg inn i. Har ikke de dyre deler også?

Liker også denne svært godt - og Toyota er jo pålitelig. Dessuten er det ikke en sjelden bil i USA vel?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70397193

Anonymkode: 826b6...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ikke gått for veteranbilvarianten. Man får såpass mye mer komfort og sikkerhet i en nyere bil.

Et innspill til mercedes, om du skulle gå den veien: Pass på rust, glimrende biler, men de eldre ruster i stykker. Om prosessen først har begynt, så er det en vanskelig utvikling å snu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...