AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #1 Skrevet 26. januar 2016 jeg har slitt med veldig sterk tørrhoste i noen dager, og i dag har det vært ille, med muskulære smerter i overkroppen. Så jeg tok en liten dose cosylan som jeg fikk utskrevet for en god stund tilbake. Også tok jeg kveldsmedisinene mine samtidig, og har tatt en annen type tidligere på kvelden som jeg skal. Jeg har tatt 100 mg lamictal iløpet av dagen i to doser, i morges og rundt 18 tiden, så har jeg tatt 50 mg quetiapin (seroquel). også tok jeg 5 mg cosylan samtidig. Så kommer etterpåkloken, bør de mikses? det var ingen annen intensjon å ta dette enn å få dempet hosten, men så klart heiv jeg i meg daglige medisiner samtidig. noen som vet om disse kan påvirke hverandre, om jeg burde snakke med noen om det? Anonymkode: 59ba7...f00
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #2 Skrevet 26. januar 2016 Du kan kontakte giftinformasjonen. Anonymkode: 5311f...fa6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #3 Skrevet 26. januar 2016 Og dersom giftsentralen ikke er åpen nå, så kanskje prøve legevakta? Dem vet vel slikt? Anonymkode: 5ffec...b56
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #4 Skrevet 26. januar 2016 Burde gå bra. Legen skal sjekke medisiner du går på opp i mot nye medisiner han skriver ut (her cosylan) så ingen fare. 5 ml er også en lav dose så bare slapp av du Anonymkode: fee1d...2f8 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #5 Skrevet 26. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og dersom giftsentralen ikke er åpen nå, så kanskje prøve legevakta? Dem vet vel slikt? Anonymkode: 5ffec...b56 Hmm ja. tenkte bare å høre om noen her viste om jeg burde undersøke eller ikke tenke på det. Det er vell slik at giftsentralen er døgnåpen Anonymkode: 59ba7...f00
Cashbah Skrevet 26. januar 2016 #6 Skrevet 26. januar 2016 http://felleskatalogen.no/medisin/interaksjon
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #7 Skrevet 26. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Burde gå bra. Legen skal sjekke medisiner du går på opp i mot nye medisiner han skriver ut (her cosylan) så ingen fare. 5 ml er også en lav dose så bare slapp av du Anonymkode: fee1d...2f8 Problemet her er at dette er litt selvmedisinering. Jeg fikk utskrevet cosylan lenge før de andre to preperatene. Og cosylan er ikke noe jeg går på, bare fikk det en gang for å roe ned en voldsom hoste. Så den oppgis jo ikke når det kommer til medisinbruk Anonymkode: 59ba7...f00
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #8 Skrevet 26. januar 2016 Fremgangsmåte: Felleskatalogen.no, søk opp medikamentene. Hvis de bare har delvis omtale kan du trykke på "ACT-nr" finne nummeret ditt medikament har, og trykke på det av alternativene innefor dette nummeret som ikke har stjerne etter navnet. Der er fullstendig omtale. Deretter finner du "interaksjoner". Der er det mye å lese. Litt vanskelig å forholde seg til. Frykt ikke!Giftinformasjonssentralen: 22 59 13 00 Døgnåpen vakttelefon for rådgivning rundt forgiftning/mistanke om. TLDR: Jeg er ikke skikket til å rådgi deg om dette, men kontakt giftinformasjonen hvis du er bekymret. Bedre med en telefon for mye enn for lite. Anonymkode: 41a4f...422
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #9 Skrevet 26. januar 2016 4 minutter siden, Cashbah skrev: http://felleskatalogen.no/medisin/interaksjon Takk. dette viste jeg ikke om. virker ikke slik jeg skjønte at det er noe problem. men var litt vanskelig å forstå Anonymkode: 59ba7...f00
Safiye Skrevet 26. januar 2016 #10 Skrevet 26. januar 2016 Seroquel og lamictal er vanlige medisiner du bruker? De har nemlig interaksjon med hverandre, men om du får det fra samme lege skal det ikke gjøre noe. Cosylan har ikke interaksjon med noen av dem. Du kan sjekke selv på interaksjon.no eller felleskatalogen.no
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #11 Skrevet 26. januar 2016 3 minutter siden, Pavilion skrev: Seroquel og lamictal er vanlige medisiner du bruker? De har nemlig interaksjon med hverandre, men om du får det fra samme lege skal det ikke gjøre noe. Cosylan har ikke interaksjon med noen av dem. Du kan sjekke selv på interaksjon.no eller felleskatalogen.no Ja. jeg får seroquel og lamictal sammen av legen. PGA at de påvirker hverandre så tas de med noen timer mellomrom. OK. da går det nok helt fint. takk Anonymkode: 59ba7...f00
skruf Skrevet 26. januar 2016 #12 Skrevet 26. januar 2016 Går helt fint med cosylan sammen med de faste medisinene du står på
Gjest cheshirecat Skrevet 26. januar 2016 #13 Skrevet 26. januar 2016 .....er DIGG! WOOOooooOoohHhhoooOo
skruf Skrevet 27. januar 2016 #14 Skrevet 27. januar 2016 6 timer siden, cheshirecat skrev: .....er DIGG! WOOOooooOoohHhhoooOo Synes du cosylan er godt? Grøss, synes det smaker høgg og oldemors sokker jeg
Anglofil Skrevet 27. januar 2016 #15 Skrevet 27. januar 2016 (endret) Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Yvonne, mod Endret 27. januar 2016 av Yvonne
Fremhevede innlegg