Gjest Vena Cava Skrevet 26. januar 2016 #1 Skrevet 26. januar 2016 (endret) Jeg går et studie som krever en viss fysisk styrke. Jeg er normalt sett i ganske god form men har nå det siste halve året dessverre latt formen gå et visst sted.... men, jeg har tatt tak i det og jeg tror testen vil gå bra om jeg fortsetter like målrettet som nå. Den ene tingen jeg sliter litt med er push ups. Her er kravet 15 stk, mens jeg greier bare 8. Testen er om 6-7 uker. Jeg har på to dager økt fra 7 til 8 (begynte igår, og idag greide jeg en mer enn igår). Hva tenker dere? Vil jeg greie det? Og evt hvordan? Jeg tenker å fortsette å trene max push ups hver dag, 3 sett en gang daglig. Er det nok? Trener kondisjon og litt annen styrke ved siden av også. Endret 26. januar 2016 av Vena Cava Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #2 Skrevet 26. januar 2016 Det skal nok gå veldig fint! Kjør en liten runde med push ups, dips, sit ups, spensthopp og planke et par ganger om dagen fremover Anonymkode: fc614...036
Gjest Vena Cava Skrevet 26. januar 2016 #3 Skrevet 26. januar 2016 (endret) 52 minutter siden, Vena Cava skrev: Jeg går et studie som krever en viss fysisk styrke. Jeg er normalt sett inga ske god form men har nå det siste halve året dessverre latt formen gå et visst sted.. men, jeg har tatt tak i det og jeg tror testen vil gå bra om jeg fortsetter like målrettet som nå. Den ene tingen jeg sliter litt med er push ups. Her er kravet 15 stk, mens jeg greier bare 8. Testen er om 6-7 uker. Jeg har på to dager økt fra 7 til 8 (begynte igår, og idag greide jeg en mer enn igår). Hva tenker dere? Vil jeg greie det? Og evt hvordan? Jeg tenker å fortsette å trene max push ups hver dag, 3 sett en gang daglig. Er det nok? Trener kondisjon og litt annen styrke ved siden av også. Takk for svar:) så jeg bør gjøre alle øvelsene 2 ganger daglig for å få max økning i styrken altså? Eller mener du at jeg skal dele opp de øvelsene du listet opp i to ulike økter? Endret 26. januar 2016 av Vena Cava
absinthia Skrevet 26. januar 2016 #4 Skrevet 26. januar 2016 Du klarer å ta en mer hver dag om du legger deg i trening. Da jeg var sånn ca 30 og trente Tarkwondo, smugtrente jeg meg opp til å ta 50 pushups, fordi jeg irriterte meg litt over at et par fjortisguttene, var sprekere enn meg. Tror jeg tok rundt 15 i utgangspunktet og tok pushups to ganger om dagen til jeg klarte 50. Dessverre hadde disse jeg skulle gruse i antall pushups, gitt opp taekwondoen akkurat den uka, jeg skulle slå til.
Gjest Vena Cava Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 8 timer siden, absinthia skrev: Du klarer å ta en mer hver dag om du legger deg i trening. Da jeg var sånn ca 30 og trente Tarkwondo, smugtrente jeg meg opp til å ta 50 pushups, fordi jeg irriterte meg litt over at et par fjortisguttene, var sprekere enn meg. Tror jeg tok rundt 15 i utgangspunktet og tok pushups to ganger om dagen til jeg klarte 50. Dessverre hadde disse jeg skulle gruse i antall pushups, gitt opp taekwondoen akkurat den uka, jeg skulle slå til. Hvor lang tid brukte du på å trene deg opp fra 15 til 50 da?:)
absinthia Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 2 timer siden, Vena Cava skrev: Hvor lang tid brukte du på å trene deg opp fra 15 til 50 da?:) Husker ikke helt, men tror det var litt over en måned.
Gjest Vena Cava Skrevet 27. januar 2016 #7 Skrevet 27. januar 2016 6 minutter siden, absinthia skrev: Husker ikke helt, men tror det var litt over en måned. Okei da er det jo håp for meg også her. Hvordan gjorde du det, trente du 3 sett to ganger om dagen? Eller trente du bare 1 sett to ganger om dagen? Sorry for at jeg må ha det inn med teskje
absinthia Skrevet 27. januar 2016 #8 Skrevet 27. januar 2016 22 minutter siden, Vena Cava skrev: Okei da er det jo håp for meg også her. Hvordan gjorde du det, trente du 3 sett to ganger om dagen? Eller trente du bare 1 sett to ganger om dagen? Sorry for at jeg må ha det inn med teskje Jeg trente bare ett sett, for det meste to ganger om dagen, men innimellom flere. Hjalp nok godt på at jeg hadde noen jeg konkurrerte mot i smug.
Gjest Trollkarlen Skrevet 27. januar 2016 #9 Skrevet 27. januar 2016 http://www.military.com/military-fitness/workouts/try-pushup-push-workout
AnonymBruker 42 Skrevet 27. januar 2016 #10 Skrevet 27. januar 2016 Hvis du er litt trent fra før vil anbefale deg å ta MAX, altså til du ikke klarer flere, vente 10 -20 sek.ta en til "repeat" helt til du ikke klarer en eneste en. Ha en dag i mellom hver gang du gjør dette... Jeg gikk fra 40 til 120 i pushups, og fra 18 til 55 hangups på den måten over 5/6 måneder. Jeg gikk opp MYE kjappere og høyere enn de andre jeg trente med, og som trenete hver eneste dag... Og ikke ta noen pushups minst tre dager før du skal ta testen! 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #11 Skrevet 27. januar 2016 21 timer siden, Vena Cava skrev: Takk for svar:) så jeg bør gjøre alle øvelsene 2 ganger daglig for å få max økning i styrken altså? Eller mener du at jeg skal dele opp de øvelsene du listet opp i to ulike økter? Jeg ville tatt alle øvelsene 2 ganger om dagen og 3 sett/runder med alle. Som en liten sirkel. Grunnen til at jeg la inn mer enn push ups er det er fint å styrke andre støttemuskler også. Jeg ville hatt mål som å starte med å klare 10 av hver, og når det går bra, sette målet til 15 og så 20. Kjør en runde morgen og en kveld. Med alle ekstra øvelsene vil du ha en fin liten runde. Jeg gjorde denne sirkelen to ganger om dagen på ferie for noen år siden, opplevde stor fremgang raskt Anonymkode: fc614...036
Gjest Vena Cava Skrevet 31. januar 2016 #12 Skrevet 31. januar 2016 Den 27.1.2016 at 20.46, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt alle øvelsene 2 ganger om dagen og 3 sett/runder med alle. Som en liten sirkel. Grunnen til at jeg la inn mer enn push ups er det er fint å styrke andre støttemuskler også. Jeg ville hatt mål som å starte med å klare 10 av hver, og når det går bra, sette målet til 15 og så 20. Kjør en runde morgen og en kveld. Med alle ekstra øvelsene vil du ha en fin liten runde. Jeg gjorde denne sirkelen to ganger om dagen på ferie for noen år siden, opplevde stor fremgang raskt Anonymkode: fc614...036 Hei hadde helt glemt denne tråden. Men jeg begynte å ta 3 sett pushups en gang daglig, pluss annen trening i tillegg (ihvertfall 4 dager i uka). Og jeg har hatt framgang, greide 7 på første sett for en uke siden og nå greier jeg 11 Begynner å se litt lysere på det nå faktisk.
Mann 42 Skrevet 31. januar 2016 #13 Skrevet 31. januar 2016 Den 26.1.2016 at 22.45, Vena Cava skrev: Jeg går et studie som krever en viss fysisk styrke. Jeg er normalt sett i ganske god form men har nå det siste halve året dessverre latt formen gå et visst sted.... men, jeg har tatt tak i det og jeg tror testen vil gå bra om jeg fortsetter like målrettet som nå. Den ene tingen jeg sliter litt med er push ups. Her er kravet 15 stk, mens jeg greier bare 8. Testen er om 6-7 uker. Jeg har på to dager økt fra 7 til 8 (begynte igår, og idag greide jeg en mer enn igår). Hva tenker dere? Vil jeg greie det? Og evt hvordan? Jeg tenker å fortsette å trene max push ups hver dag, 3 sett en gang daglig. Er det nok? Trener kondisjon og litt annen styrke ved siden av også. Hvis testen er om flere uker og du klarer halvparten, så tror jeg det skal gå veldig fint om du tar en runde daglig. Og hvis du trener styrke ved siden av, så kan du jo forsøke deg med noen økter med maksbelastning (dvs så mye som du klarer å presse tre ganger) i benkpress. Det øker den maksimale styrken i muskelen per tverrsnitt. Lange serier øker tverrsnittet av musklene. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #14 Skrevet 31. januar 2016 Jeg synes du bør legge til eksentriske push ups, også. Anonymkode: 06afa...413
Gjest Vena Cava Skrevet 3. februar 2016 #15 Skrevet 3. februar 2016 Den 31.1.2016 at 23.41, AnonymBruker skrev: Jeg synes du bør legge til eksentriske push ups, også. Anonymkode: 06afa...413 okei, men hva er det?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #16 Skrevet 3. februar 2016 Fra en som har vært nøyaktig samme situasjon som deg (slitt seg opp fra å bare ha klart 3-4, til å lett klare over 30). Jeg begynte å ta alle pushups'ene mine på kne, da klarte jeg jo også mange flere, og det gjorde det mye mer motiverende for meg i starten. Og selv om man tar dem på knærne, så blir det også da noe helvetes tungt når man begynner nærme seg smertegrensen mtp. antall. Klarte fort da 25-30 på knærne. Så begynte jeg etterhvert å lure inn vanlige pushups, første 3-4 normale, for å så fortsette med resten fra knærne. Ble overrasket over hvor rask fremgang jeg fikk da, etter bare noen uker var jeg oppi 10-12, etter hvert 15, men så fortsatte jeg å fullføre pushups'ene på knærne når jeg ikke klarte fler. Funket bra for meg. Anonymkode: 92fda...413
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå