Gå til innhold

Lønn som avdelingsleder


Oppgittfrue

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på en stilling som avdelingsleder ved en bolig i helsesektoren i kommunen. Jeg er utdannet vernepleier, har ti års ansiennitet. Jeg forstår det sånn at sannsynligheten er stor for at jeg får denne stillingen. Det jeg lurer voldsomt på er hva man kan forvente lønnsmessig. Noen avdelingsledere her som ønsker å fortelle hva de ligger på i årslønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg lurer på det samme og dytter denne posten litt. Jeg er sykepleier da...

Anonymkode: a2a91...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som er avdelingsleder på et sykehjem og hun sa at hun gikk opp 9500 kr i årslønn når hun ble avdelingsleder i fjor. Hun hadde fra før full ansiennitet som sykepleier, er usikker på hva hun hadde, og hun har aldri sagt rett ut hva hun har. Men tipper på like over 500 000. 

Det er jo kun dagtid så alle tillegg forsvinner.  

Anonymkode: f706f...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 4-500.000. Jeg tjener mer enn min avd.leder (jeg er miljøterapeut) fordi jeg får masse tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

480 000 i staten. Kjempedårlig lønn med tanke på alt ansvaret jeg har, men selve jobben er fantastisk, så da får man vel bare ta til takke med det. ;)

Anonymkode: 796a3...d7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 530000. Jobber ikke turnus, er vernepleier med full ansiennitet. 

Anonymkode: c2d62...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 530 000,- +/- litt avhengig av om du har videreutdanning innen ledelse eller ikke. 

Ingen tillegg dersom det kun er jobb på dagtid. 

Anonymkode: ae0ec...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalapeno

Vernepleiere har vel samme lønn som sykepleiere vil jeg tro (Bachelor - 3 års høyskoleutdanning). Jeg antar det er tariffområde KS? (Det er andre avtaler for Oslo f.eks).

I Såfall har du krav på en minstelønn på kr. 426.400,- med 10 års ansiennitet (460.000 om du har 1 års spesialutdanning i tillegg)

Så kommer evt. lokale tillegg, hvis kommunen gir dette.
Dessverre er det slik at de fleste kommunene opererer med minstelønnssatsene pga trang økonomi. Dette synes jeg svært lite om, da jeg er tilhenger av individuell vurdering av de ansatte. Jeg synes f.eks. at ansatte som er trofaste over mange år, er til å stole på, lite fravær etc. skal få mer, men slik er det som oftest ikke.

Så kommer tillegget for avdelingsleder. Så vidt jeg vet er ikke slike tillegg en del av tariffavtalene, så her er det kommunen selv som setter sine satser. Kan tenke meg at et slikt tillegg ligger på rundt 30-50.000,-. Ikke bland sammen etatleder og avdelingsleder. I min kommune tjener etatlederne rundt 550.000,- (Dvs. Teknisk sjef, helse- og sosialsjef etc.)

Så du kan nok minimum forvente en lønn et sted mellom 460.000,- - 480.000,-.
500.000,- burde kanskje ikke være noe umulighet å forhandle seg til om du er god til å snakke.... (Kan jo godt hende at kommunen din allerede tilbyr dette da)

Lykke til :)

Her kan du laste ned lønnsoversikten for KS m.fl:
https://www.nsf.no/ikbViewer/Content/2516921/seefile

 

Endret av Jalapeno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalapeno
Den 19.2.2016 at 17.58, AnonymBruker skrev:

Har en venninne som er avdelingsleder på et sykehjem og hun sa at hun gikk opp 9500 kr i årslønn når hun ble avdelingsleder i fjor. Hun hadde fra før full ansiennitet som sykepleier, er usikker på hva hun hadde, og hun har aldri sagt rett ut hva hun har. Men tipper på like over 500 000. 

Det er jo kun dagtid så alle tillegg forsvinner.  

Anonymkode: f706f...44b

Da har hun langt fra 500.000,.- Som sagt har en sykepleier med fullansiennitet (pr. 1. mai 2015) kr. 426.400,- som minstelønn. Pluss 9500 gir en minstelønn på kr. 435.900,- Hvis hun skal ha "like over 500.000" så betyr det at kommunen gir henne minst 64.000,- ekstra utover tarifflønn. Hvis så er tilfelle, vil jeg gjerne vite hvilken kommune det er, for da kan det hende jeg søker meg jobb der :)

PS!
Dette er selvsagt grunnlønn. Jobber man mye helg, natt og kveld, så kan det jo nærme seg 500.000 totalt sett med tillegg. Men i lønnssammenligninger skal aldri tillegg tas med.

Endret av Jalapeno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jalapeno skrev:

Da har hun langt fra 500.000,.- Som sagt har en sykepleier med fullansiennitet (pr. 1. mai 2015) kr. 426.400,- som minstelønn. Pluss 9500 gir en minstelønn på kr. 435.900,- Hvis hun skal ha "like over 500.000" så betyr det at kommunen gir henne minst 64.000,- ekstra utover tarifflønn. Hvis så er tilfelle, vil jeg gjerne vite hvilken kommune det er, for da kan det hende jeg søker meg jobb der :)

PS!
Dette er selvsagt grunnlønn. Jobber man mye helg, natt og kveld, så kan det jo nærme seg 500.000 totalt sett med tillegg. Men i lønnssammenligninger skal aldri tillegg tas med.

Hun jobbet jo turnus med 16 års ansiennitet før hun ble avd.leder, med tilleggene da så nærmer man seg 500.000. Selv så har jeg 8 års ansiennitet og med tilleggene mine har jeg 470.000, tilleggene utgjør nesten 50.000. 

 

Anonymkode: f706f...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalapeno
5 timer siden, AnonymBruker skrev:
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun jobbet jo turnus med 16 års ansiennitet før hun ble avd.leder, med tilleggene da så nærmer man seg 500.000. Selv så har jeg 8 års ansiennitet og med tilleggene mine har jeg 470.000, tilleggene utgjør nesten 50.000. 

 

Anonymkode: f706f...44b

Hun jobbet jo turnus med 16 års ansiennitet før hun ble avd.leder, med tilleggene da så nærmer man seg 500.000. Selv så har jeg 8 års ansiennitet og med tilleggene mine har jeg 470.000, tilleggene utgjør nesten 50.000. 

 

Anonymkode: f706f...44b

Er klar over tilleggene. Men tillegg er aldri noe man skal ta høyde for når man skal sammenligne lønn med andre, da det kan være svært ulike arbeidstider for den enkelte. Det er grunnlønnen som er interessant her, og der er det i KS en egen tariffavtale som fastsetter minstelønnen. En sykepleier som jobber på laben f.eks. har jo kun dagtjeneste og ikke helg. Da er det fastlønna som gjelder, ferdig med det.

Dessverre er det bare lærere som har et ansiennitetstrinn på 16 år, det har ikke de øvrige  i KS. (f.eks. sykepleier og vernepleiere). Det synes jeg er veldig synd, da kommunene kan, med loven i hånd, gi minstelønna for 10 år, og ikke et øre mer.

Men forhåpentligvis er det kommuner som er villige til å gi høyere lønn til de som fortjener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Jalapeno skrev:

Er klar over tilleggene. Men tillegg er aldri noe man skal ta høyde for når man skal sammenligne lønn med andre, da det kan være svært ulike arbeidstider for den enkelte. Det er grunnlønnen som er interessant her, og der er det i KS en egen tariffavtale som fastsetter minstelønnen. En sykepleier som jobber på laben f.eks. har jo kun dagtjeneste og ikke helg. Da er det fastlønna som gjelder, ferdig med det.

Dessverre er det bare lærere som har et ansiennitetstrinn på 16 år, det har ikke de øvrige  i KS. (f.eks. sykepleier og vernepleiere). Det synes jeg er veldig synd, da kommunene kan, med loven i hånd, gi minstelønna for 10 år, og ikke et øre mer.

Men forhåpentligvis er det kommuner som er villige til å gi høyere lønn til de som fortjener det.

Sykepleiere i kommunen når topplønn etter 16 år. Det er et lønnshopp når du når 10 års ans, og så nå du har 16. Dette gjelder ikke sykehus. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Jalapeno skrev:

Er klar over tilleggene. Men tillegg er aldri noe man skal ta høyde for når man skal sammenligne lønn med andre, da det kan være svært ulike arbeidstider for den enkelte. Det er grunnlønnen som er interessant her, og der er det i KS en egen tariffavtale som fastsetter minstelønnen. En sykepleier som jobber på laben f.eks. har jo kun dagtjeneste og ikke helg. Da er det fastlønna som gjelder, ferdig med det.

Dessverre er det bare lærere som har et ansiennitetstrinn på 16 år, det har ikke de øvrige  i KS. (f.eks. sykepleier og vernepleiere). Det synes jeg er veldig synd, da kommunene kan, med loven i hånd, gi minstelønna for 10 år, og ikke et øre mer.

Men forhåpentligvis er det kommuner som er villige til å gi høyere lønn til de som fortjener det.

Poenget mitt var at jobb som vanlig sykepleier med full ansiennitet (vi har 16 år nå, men det kan bli tatt i fra oss) og tillegg for kveld så ble lønnen som avd. leder kun 9500 høyere. Om man tar bort tilleggene hennes så har hun selvfølgelig gått opp ca 50000, men den reelle lønnen som kommer inn på kontoen hver mnd har ikke gått opp noe særlig. 

Anonymkode: f706f...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalapeno
18 timer siden, lulle skrev:

Sykepleiere i kommunen når topplønn etter 16 år. Det er et lønnshopp når du når 10 års ans, og så nå du har 16. Dette gjelder ikke sykehus. 

 

 

Det er bra at den aktuelle kommunen har innført dette lokalt, men dette er som sagt ikke noe som er tariffestet. Sykepleiere når topplønn etter 10 år, og da kan kommunen stanse all lønnshopp fremover. Nytt ansiennitetstrinn for sykepleiere er noe sykepleierforbundet har jobbet med å innføre, men ikke lyktes. Hvis du ser tabellen jeg linket til over så ser du at det kun er lærere som har et trinn på 16 år, de øvrige stopper på 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet vernepleier og jobber i bolig. Etter 10 års ansiennitet er lønna for vernepleier/sykepleier og andre med tre årig relevant utdanning 456.000,- pr år. Kommunen her har en egen lønnsstige for miljøterapeuter i bolig. Siden jeg er arbeidslagsleder, det vil si at jeg har fagansvar men ikke personalansvar, er lønna mi 486.400,- pr år pluss tillegg. Jeg jobber noen kveldsvakter og hver 6. helg. I fjor tjente jeg 540.000,-  Jeg vil tro at man som avdelingsleder med personalansvar har en noe høyere lønn enn det jeg har. 

Anonymkode: 576cb...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...