AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #1 Skrevet 26. januar 2016 Jeg ble mobbet fysisk og psykisk på barneskolen og husker veldig lite av det. Jeg vil gjerne huske mer så jeg kanskje kan få bedre selvtillit, det de sa ligger i underbevisstheten og ødelegger mye. Jeg husker heller ikke noe særlig av det positive på den tida. Jeg går til psykolog og kan spørre henne, men jeg vil gjerne høre hvis dere har gjort noe som har hjulpet. På forhånd tusen takk for seriøse svar Anonymkode: b5905...293
Millimani Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Jeg ble mobba på ungdomsskolen, men det var "bare" psykisk...., - utfrysing og kanskje litt baksnakking. For meg har det stort sett gått greit i ettertid, men jeg har veldig få venner, og de jeg hadde den gang de har jeg ikke lenger. Bare såvidt på Facebook. Tror ikke jeg husker så mye, men jeg kan få flashback hvis jeg treffer noen fra klassen min der. Så ja, det ligger i underbevisstheten hos meg også. Noen ganger er tida din beste venn... Men du må klare å legge bak deg disse vonde opplevelsene. Hvordan du skal gjøre det... Vanskelig å vite, du må bare gå den veien som er foran deg. Bestemme deg for at der er "lyset"....her er "lyset"...fortid er fortid, og nå skal jeg leve i nuet. Nåtiden. Husker du noe, så kan det kanskje være "fint" å skrive det opp. Skriv din mobbe-historie. Les andres historier. Snakk med andre om det, som f.eks. psykologen din. Jeg har fortalt min mobbe-historie til endel kolleger, venner, og andre kjente. For meg får det fint å snakke med andre om det. Bare ikke med mine aller nærmeste, med dem blir det vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Jeg føler meg som verdens minste igjen om jeg møter disse folka. Akkurat som jeg hopper ti hakk ned på rangsstigen.... Det beste jeg har gjort er å flytte til en helt annen by og bygge opp et nytt nettverk med venner som kan akseptere meg som jeg er. Det er vanskelig å legge bort den tunga tida, og mobbing i barndommen vil alltid henge med og prege deg, men du må se hva du kan bruke dette til. Får du barn en gang vil du være ekstra påpasselig og kjenne igjen faresignalene ved mobbing, og du er en viktig ambassadør for Nei til mobbing i barnehage og skole. Jeg føler i alle fall det med meg selv. Jeg orker ikke å tenke så altfor mye på alle detaljene og omstendighetene rundt handlingene den gang. For det gjør vondt selv så mange mange år etterpå. Det som man ofte glemmer når man går tilbake i tid er at man tar med seg den voksne kunnskapen man innehar som person i dag og klandrer seg selv i stedet for å si at "du vet du hva, jeg var 10 år. Jeg visste ikke bedre, og hva kunne jeg gjøre?". Du må se deg selv som den du var den gangen og ikke klandre deg selv. Gjort er gjort og spist er spist. Det viktigste er å se fremover og finne måter å få sterkere selvtillit på. Anonymkode: 0f8e6...e23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå