Gå til innhold

Røyking og ansiktshår....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lagt merke til en ting: jeg er perioderøyker, Dvs har lengre perioder uten røyk før jeg går på en smell og røyker igjen....

er plaget med ansiktshår og i de periodene jeg røyker opplever jeg at de kommer mye hurtigere enn når jeg ikke røyker... 

Andre som har opplevd det samme?? Merkelig fenomen men med så mange drittstoffer som finns i røyk så skulle en ikke være forundret egentlig.... 😝 Tror jeg anser meg som slutta for godt jeg😅

Anonymkode: d2456...e7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har vært en tidligere røyker, sluttet for fem år siden, men jeg var aldri noensinne plaget med ansiktshårvekst av den grunn, nei. Selv tviler jeg på at det er noen sammenheng. Ansiktshår hos kvinner kommer som regel av hormonfeil, f.eks. at kroppen din produserer mer testosteron enn normalt er for en kvinne.

Mener også at svulster på eggstokkene og i livmoren gir hormonfeil og det finnes en sykdom som gir ansiktshår (kraftig) hos kvinner. Husker ikke hva sykdommen heter, men den sitter i underlivet og gjør kvinnen grovere og mer behåret. Det var en på fødselsgruppen min som hadde den sykdommen. Hun var stor som et hus (godt over 180), overvektig og hadde skikkelig bart og skjegg i ansiktet. Fortalte at hun hadde den sykdommen (som jeg ikke husker navnet på).

Endret av Million
Skrevet

Har jeg aldri hørt om.

Anonymkode: 1699e...200

Skrevet

Aner ikke om det er sammenheng mellom røyking og ansiktshår, men sammenhengen mellom røyking og kreft er jo også en grunn til å slutte

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lagt merke til en ting: jeg er perioderøyker, Dvs har lengre perioder uten røyk før jeg går på en smell og røyker igjen....

er plaget med ansiktshår og i de periodene jeg røyker opplever jeg at de kommer mye hurtigere enn når jeg ikke røyker... 

Andre som har opplevd det samme?? Merkelig fenomen men med så mange drittstoffer som finns i røyk så skulle en ikke være forundret egentlig.... 😝 Tror jeg anser meg som slutta for godt jeg😅

Det er vel sånn at du produserer mer testosteron når du røyker?

Anonymkode: aa1fa...e29

Skrevet

Mener ikke at det er på grunn av røyken- mer at det øker problemet liksom.... Kanskje bare hos meg det da😂 God grunn til å slutte før vi snakker helskjegg😝😝😝

Skrevet

Det trenger ikke nødvendigvis være en sammenheng mellom røyken og ansiktshår. Mulig det er en sammenheng mellom vekst av ansiktshår og årsaken til at du går på denne smellen og velger røyken. Stress kanskje? 

Hva enn som får deg til å kaste røyken da... :) 

Anonymkode: 5d70c...08d

• Liker 1
Skrevet

Ja der sa du noe, AB over.... Noe er det iallfall, for problemet er mye mindre i røykfrie perioder😅😂

Skrevet (endret)

Vel, nikotin for eksempel øker omdannelsen av testosteron til et androgent hormon kalt DHT i kroppen (dihydrotestosteron). Dette hormonet er det mest potente androgene hormonet i kroppen og er det som hovedsaklig stimulerer skjeggvekst og utvikling av sekundære mannlige kjønnskarakteristika.

Dette hormonet er også årsaken til mange menn (og enkelte kvinner forsåvidt) blir skallet, og røyking øker konsentrasjonen av DHT i blodet. Så det er enda en grunn til å legge vekk røykpakken.

Endret av Suppemann
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...