Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #1 Skrevet 12. oktober 2004 satt på tbanen hjem istad og satt der helt alene og da blir det til at man titter litt rundt seg på ting som skjer og menneskene. det som forundret meg er alle de aldre damene som er ute på tur. greit nok jeg har ikke noe i mot dem, men nå ble jeg ganske så irritert av å sitte å studere dem, hva er det de tror de er da? først så satt det to damer og snakket sammen,høyt så alle hørte det, greit nok, men så kom det tre gutter inn på 12 13 år, alle fikk de plass unnattt en, han stod litt å ventet men så fant han en ledig plass innerst ved vinduet ved siden av de damene, da ingen av damene flyttet på bena gikk gan forsiktig inn, da så den ene dama surt på han og sa! ikke treng deg på, vi er eldre"... det kokte i meg... men så litt senere så jeg ei anna eldre dame med veska si, hun satt alene helt til det kom en gjeng inn med skoleelever og satte seg der, hva gjorde dama? jo glante stygt og tok og klamra hardt rundt veska si, som om de skulle ta den! sist men ikke minst så stod det to gutter ved utgangen ( de sperret ikke døren på noen måte og man hadde god plass tilå gå rundt) men den eldre damen reiste seg og stilte seg bak han ene, prikket han hardt på ryggen og sa "flytt deg jeg skal ut" hva er det med disse eldre? sure og gretne på sine eldre dager? var jo fælt å negative de var da, hvertfall mot ungdom!
Jens Skrevet 12. oktober 2004 #2 Skrevet 12. oktober 2004 du virker jo som en grumpy old man selv......
Gjest Madam Felle Skrevet 12. oktober 2004 #3 Skrevet 12. oktober 2004 En del eldre og ungdommer går bare ikke sammen. Det vil vel alltid være et skille mellom de. Men heldivis er ikke alle sånn, men litt for mange etter min mening. De eldre krever respekt, men glemmer å gi den tilbake.
Suzy Skrevet 12. oktober 2004 #4 Skrevet 12. oktober 2004 Det har vel med redsel å gjøre, tror du ikke? Eldre er ofte litt redde for ungdommer og opptrer kanskje derfor litt mer aggrasivt enn de ellers ville gjort...
Gjest sexysadie Skrevet 12. oktober 2004 #5 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg er nok ganske irritabel hvis jeg må menge meg for mye med dumme mennesker.
Gjest Gjesta Skrevet 12. oktober 2004 #6 Skrevet 12. oktober 2004 Slike eldre irriterer meg også,...heldigvis oppfører mine besteforeldre seg som folk! (Denne episoden minnet meg på da jeg satt laaangt bak i en full buss. En dame i 50-årene kom på og lette etter en sitteplass, så tar kjerringa bak meg og peker på meg og roper "her!, her kan du sitte, kom hit",...fy, da var jeg sint!!! Hun ba meg flytte meg, noe jeg selvfølgelig IKKE gjorde!!)
Cand alt Skrevet 12. oktober 2004 #7 Skrevet 12. oktober 2004 Det har vel med redsel å gjøre' date=' tror du ikke? Eldre er ofte litt redde for ungdommer og opptrer kanskje derfor litt mer aggrasivt enn de ellers ville gjort...[/quote'] Tror også det ligger noe i det.
Arkana Skrevet 12. oktober 2004 #8 Skrevet 12. oktober 2004 du virker jo som en grumpy old man selv...... Ja, det var mine tanker også.
Gjest StoreSky Skrevet 12. oktober 2004 #9 Skrevet 12. oktober 2004 Selv på platons tid klaget man på "ungdommen"... (og vil tro de unge klaget på de eldre også!) Intet nytt under solen altså.
Gjest lilletroll Skrevet 13. oktober 2004 #10 Skrevet 13. oktober 2004 De eldre krever respekt, men glemmer å gi den tilbake. Der sa du det!!
Lorangemy Skrevet 13. oktober 2004 #11 Skrevet 13. oktober 2004 .....kan det være at du misforsto situasjonene litt også.....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå