Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :-)

Hvordan er slimproppen egentlig?Så stor at man ikke kan ta feil av at det er den som har løsnet?Sist jeg fødte kom det ikke noe forvarsel i det hele tatt. Verken fostervann eller slimpropp!

Derfor lurer jeg litt på dette! For kanskje skjer det denne gangen?

Klems Charmina

:babyjente: 30 dager til termin :babyjente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som ikke liker å høre om slim, bør kanskje forlate innlegget nå så slipper de å høre om det ;)

Den kan være helt blank, gulaktig, litt mer grønnsaktig, og med blodsor i. Det kan være litt hvite tråder i det.

Det er mange som ikke merker at den går. Noen mister den mange uker før, andre bare timer før.

Når den er blank kan det visst ta lenger tid enn om det skulle være blodspor i den.

Konsistensen kan visst minne litt om snørr, litt fast slim.

Den kan gå litt etter litt over flere dager, eller komme med en gang. Det kan ta flere uker før fødselen starter, men det vanligste er visst 1-7 dager. Men mange ganger raskere hvis det er blodspor i (husker ikke hvor jeg har dette fra, så har ingen konkrete kilder å komme med da)

Jeg spurte om man kunne :kline: etter at den hadde gått, leste noe om at man ikke burde et eller annet sted og ble nervøs, med både føden på Ullevål og jordmoren min sa at "det er bare bra det". Så da stoler jeg på det.

Skrevet

Sånn ang. størreslen kommer det nok også an på hvor mye som løsner av gangen. Det er ganske mye sånn alt i alt, og mye fastere enn utflod.

Det er jo mange som får ekstra tyntflytende utflod spesielt på slutten av graviditeten, og slimproppen blir mye fastere enn det.

Jeg tror jeg kanskje har mistet den, men blir jo litt usikker nå jeg sitter her ennå, og det har gått 2 uker om noen dager fra det første kom. Det kom litt til i helgen. Kan bare ikke skjønne hva annet det kan være.. :oops:

Skrevet

Takk for svar SANDRA begynte nemmelig å lurer på om det var det jeg hadde opplevd men det er nok bare litt seigere utflod ja! :tunge1: Heldigvis!

Klems Charmina

:babyjente: 30 dager til termin :babyjente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...