Gå til innhold

Navnestatistikken 2015


Chromium

Anbefalte innlegg

I morgen slipper SSB ut navnestatistikken over 2015 (står hvert fall at neste oppdatering angående navn kommer 26.01.2015). Hvilke navn tror dere gikk til topps i året som var? Jeg tror det var mange av de samme navnene som i fjor. Selv håper jeg det blir William som kommer på førsteplass. Har blitt så glad i navnet i 2015, og hadde vært så kos hvis det hadde vært det mest populære navnet i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Matheo, William, Lucas, Emilian, Emilio, Noah, Liam, Mathea, Linnea, Sara, Sienna, osv er hvertfall navn jeg har sett lange har fått i 2015 :P

Anonymkode: 9d8d2...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chromium skrev:

I morgen slipper SSB ut navnestatistikken over 2015 (står hvert fall at neste oppdatering angående navn kommer 26.01.2015). Hvilke navn tror dere gikk til topps i året som var? Jeg tror det var mange av de samme navnene som i fjor. Selv håper jeg det blir William som kommer på førsteplass. Har blitt så glad i navnet i 2015, og hadde vært så kos hvis det hadde vært det mest populære navnet i Norge.

26.01.2016 skal det stå vil jeg tro :P 

Jeg er også spent på navnestatistikken. Har personlig aldri likt navnet William, og kan virkelig ikke forstå at det er på topp ti...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

William vil nok ihvertfall ikke gå ut av listen, da blir jeg ganske overrasket. Tror egentlig den vil være ganske lik hos guttene. Men jentene kan kanskje få besøk av Elsa og Anna? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Salka skrev:

Nathanielander Chrisander Salamander

Og Joel og Matteo 🙄

Anonymkode: c42e9...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mohammed.

Anonymkode: c9d90...112

Det klart vanligste guttenavnet i Oslo. I stedet for å kalle den jevne nordmann for Ola Normann, så er vel det rette å si Mohammed Normann.

Anonymkode: 8c364...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasiten for 2015:

Jentenavn:
1. Emma
2. Nora / Norah
3. Sara/Sahra/Sarah
4. Sofie/Sophie
5. Olivia
6. Sofia/Sophia
7. Emilie
8. Ella
9. Leah/Lea
10. Maja/Maia/Maya

Guttenavn
1. William
2. Mathias/Matias
3. Oliver
4. Jakob/Jacob
5. Lucas/Lukas
6. Filip/Fillip/Philip/Phillip
7. Liam
8. Aksel/Axel
9. Emil
10. Oskar/Oscar

Anonymkode: 8c364...598

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...