Gå til innhold

Valg av prevensjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Treffer en fyr nå, vi er ikke kjærester, men jeg håper jo at det fører til det etterhvert. Jeg liker han veldig godt. Vi har hatt sex uten kondom de siste gangene. Vet godt at det er et risikospill hva graviditet angår (vi er begge sjekket for kjønnsykdom) men jeg har tatt nødprevensjon etter ubeskyttet sex. Det er jo såklart ikke det, nødprevensjon skal brukes til. Så jeg tenker å begynne på noe fast prevensjon uten hormoner og har kommet frem til at kobberspiral er det beste alternativet etter kondom. Men det anbefales helst til de med fast partner. Nå har jo jeg fast sexpartner, men om det ikke blir noe mer med oss, lurer jeg på om jeg må ta ut spiralen om jeg har tilfeldig sex, da jeg har hørt at det øker risikoen for underlivsinfeksjoner som kan føre til sterilitet. Men om jeg har tilfeldig sex bruker jeg alltid kondom og lurer da på om risikoen forsvinner? Noen som vet? Bestiller jeg tome hos legen for veiledning så legen kan hjelpe meg med et alternativ som passer best for meg eller hvordan fungerer det her? 

Anonymkode: e0448...222

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: e0448...222

Skrevet

Nå er ikke jeg lege, men jeg tror hensikten med spiral og fast partner er for å unngå kjønnssykdommer. Hvis du får en kjønnssykdom må nok spiralen tas ut, og du blir uten prevensjon. Ville ventet med å sette inn spiral til du vet om det blir seriøst eller ikke. Du sier du skal bruke kondom med nye partnere hvis det blir slutt, men er du sikker på at du kan stole på deg selv når du allerede er så uforsiktig? Tenker heller at spiral passer for damer i fast forhold som har fått barn.

Ta uansett en telefon til legen, han vet hva som er best

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...