AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Skrevet 25. januar 2016 Integrering og jobb Mye positivt her! : http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Flyktninger-far-fart-pa-USAs-kriserammede-byer-8329882.html http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Slik-mener-NAV-direktoren-at-flyktningene-skal-komme-i-jobb-8308878.html Hva tenker du? Anonymkode: b75e5...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #2 Skrevet 25. januar 2016 Jeg ser ikke helt det positive. Til og med NAV-direktøren sier at det kan bli svært utfordrende å få flyktningene ut i arbeid. Og det er bare å se på arbeidsmarkedet i Norge, hvor arbeidsledigheten er stigenede. Det er egentlig en alvorlig situasjon - hvorfor skal vi da late som at det da vil gå greit å få tusenvin av nyankomne i arbeidet? Realistisk sett vil det ikke være mange jobber, og flyktninger vil havne bakerst i køen pga språk og generell lavt utdanningsnivå. Vi ser også på allerede tilgjengelig sysselsettingstatistikk at den er lav for folk fra Syria, Afghanistan, osv. Anonymkode: 07746...75d 1
debattanten Skrevet 25. januar 2016 #3 Skrevet 25. januar 2016 Disse flyktningene vil ha store problemer med å komme seg ut i jobb, mye grunnet at de har store mangler hva lese og skriveferdigheter angår. De har vel generelt et svært dårlig utdanningsnivå og er langt i fra ressurssterke selv om venstresiden og PK media har bløffer hardt og iherdig om det! Mange av dem er rett og slett analfabeter. Utover dette så har mange av dem i tillegg en slags kulturell og religiøs bakgrunn som dårlig forenes med vårt arbeidsmarked og samfunn. En og annen streifer er det nok, som er ingeniør, lege og hat sansen for vestlig levesett. Slike personer vil i mange tilfeller se bra ut på papiret, men noen jobb vil det nok ikke bli i de fleste tilfeller her heller. Hvorfor det kan man jo spørre seg, men svarene er mange. Om du har prøvd deg på arbeidsmarkedet, eller fulgt med på hva som skjer om dagen så burde det være opplagt. Det er stor ledighet blant høyt kvalifiserte nordmenn og forsåvidt de med mindre kvalifikasjoner og ressurser. Så hvorfor noen skal ansette noen av disse flyktningene forstår ikke jeg. I tillegg så er Norge et vanskelig land å starte en bedrift i, alt for mange reguleringer, krav og alt mulig. Bare se på denne delingsøkonomien som blomstrer, politikere og næringslivet klør etter å få regulert den ihjel før den knapt har kommet i gang. Eneste løsningen for hvordan det skal bli noe jobb for disse, og det vil bare bli for et mindretall, er statlig og kommunalt subsidierte arbeidsplasser. Vi nordmenn er ikke aktuelle for disse jobbene, de blir ikke lyst ut en gang. Dette er en kostbar politikk og det hår hardt utover velferdsstaten, men orker ikke gå inn på det noe mer. Poenget mitt er egentlig bare at ingen må innbille seg at dette skal løse seg greit. Det er rett og slett ikke mulig slik ting er og ingen løsning vil det bli heller. Vi får bare håpe ikke alle disse som havner på sosialstønad resten av livet blir for kriminelle og slikt. Selv om jeg tipper det er meget sannsynlig. Også må vi andre betale mye mer skatt, skolene blir dårligere, helsevesenet og pensjoner vil måtte kuttes osv. Mitt generelle tips er at når man hører Hareide, Grande, SV nutbags og lignende si flotte ord så prøv å hold hodet kaldt. Det er som regel en fantasiverden de snakker om, det høres så fantastisk ut, og vi mennesker liker håp og tro på det gode selvfølgelig, men i dette tilfellet er det ikke realistisk. Det er en utopi! Så prøv å hold beina godt plantet på jorden. Ha en fin dag! 1
Silenox12 Skrevet 25. januar 2016 #4 Skrevet 25. januar 2016 Følte meg straks trygg. NAV har en plan.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #5 Skrevet 25. januar 2016 27 minutter siden, Silenox12 skrev: Følte meg straks trygg. NAV har en plan. Ja. Planen til NAV er å stramme inn på sykmeldinger og i neste omgang sykepenger og så til slutt kutte tilbud til sine klienter for å spare penger. Flere mennesker skal dele en kake og det blir mindre på hver. Anonymkode: 746b0...f0e 1
Silenox12 Skrevet 25. januar 2016 #6 Skrevet 25. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Planen til NAV er å stramme inn på sykmeldinger og i neste omgang sykepenger og så til slutt kutte tilbud til sine klienter for å spare penger. Flere mennesker skal dele en kake og det blir mindre på hver. Anonymkode: 746b0...f0e Det handler vel først og fremst om å gi mest mulig til våre nye landsmenn. Slik at de føler seg velkommen og ikke blir utsatt for press. Så la oss nordmenn gi det vi kan og kutte ut våre jobber slik at berikelsen kan slippe til. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå