AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Skrevet 25. januar 2016 Jeg er for tiden sykmeldt i påvente av en operasjon i ryggen. Siste dagen jeg var på jobb, så var jeg nok en del "ruset" av Paralgin Forte pga en vond natt med smerter. Etterhvert ble jeg sendt hjem, men vi snakket ikke om at jeg var "ruset". Nå gruer jeg meg til å komme tilbake på jobb og er kjemperedd for å bli tatt inn til møte og evt få sparken. Jeg kjørte selv hjem igjen og jeg mener at hvis jeg var kjemperusa så ville det jo være uansvarlig av kolleger å sende meg hjem uten å forsikre seg at jeg ikke kjørte delv. Kan de sparke meg? Må de bevise at jeg var rusa? Jrg trenger ingen reprimande for jeg vet jeg heller skulle holdt meg hjemme den dagen. Jeg ble sykmeldt noen dager etterpå. Anonymkode: 687d3...4a4
ClosedParadise Skrevet 25. januar 2016 #2 Skrevet 25. januar 2016 Du skal aldri kjøre når du har tatt paralgin forte! 14
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #3 Skrevet 25. januar 2016 22 minutter siden, ClosedParadise skrev: Du skal aldri kjøre når du har tatt paralgin forte! Jeg er klar over det, men er veldig glad i jobben min også. Hater å være borte fra jobb. Anonymkode: 687d3...4a4
stan Skrevet 25. januar 2016 #4 Skrevet 25. januar 2016 Du kan ikke få sparken fordi du er syk. Men jeg regner med du har informert de på jobben om situasjonen din. Hvis ikke bør du gjøre det snarest mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #5 Skrevet 25. januar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar over det, men er veldig glad i jobben min også. Hater å være borte fra jobb. Anonymkode: 687d3...4a4 Har aldri forstått dette argumentet om man setter liv og helse i fare. Jeg og er glad i jobben min, jeg er heller ikke glad i å være hjemme om jeg er syk. Men jeg er ikke totalt idiot. Får nesten følelse av at du ønsker å fremstå som et offer. Anonymkode: c92c2...15f 14
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #6 Skrevet 25. januar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar over det, men er veldig glad i jobben min også. Hater å være borte fra jobb. Anonymkode: 687d3...4a4 Du er kansje veldig glad i å leve også? Anonymkode: a4cd8...c50 6
Maleficenta Skrevet 25. januar 2016 #7 Skrevet 25. januar 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er for tiden sykmeldt i påvente av en operasjon i ryggen. Siste dagen jeg var på jobb, så var jeg nok en del "ruset" av Paralgin Forte pga en vond natt med smerter. Etterhvert ble jeg sendt hjem, men vi snakket ikke om at jeg var "ruset". Nå gruer jeg meg til å komme tilbake på jobb og er kjemperedd for å bli tatt inn til møte og evt få sparken. Jeg kjørte selv hjem igjen og jeg mener at hvis jeg var kjemperusa så ville det jo være uansvarlig av kolleger å sende meg hjem uten å forsikre seg at jeg ikke kjørte delv. Kan de sparke meg? Må de bevise at jeg var rusa? Jrg trenger ingen reprimande for jeg vet jeg heller skulle holdt meg hjemme den dagen. Jeg ble sykmeldt noen dager etterpå. Anonymkode: 687d3...4a4 Du burde ringt deg inn syk. Man skal ikke gå på jobb til enhver pris. Man har rett på sykedager 2
EvaLena Skrevet 25. januar 2016 #8 Skrevet 25. januar 2016 Huff, ikke bra. Du kan miste jobben på grunn av dette. Spørs hvor "snille" kollegene dine er og evt slarver om det Lykke til med alt iallefall 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #9 Skrevet 25. januar 2016 3 timer siden, ClosedParadise skrev: Du skal aldri kjøre når du har tatt paralgin forte! Joda, men ikke hvis det gir deg rus. Jeg tar periodevis PF pga smerter og kan godt kjøre bil, blir ikke mer ruset av dem enn av IBux. ts hvis du møter ruset på kobb, uansett årsak, så er det oppsigelsesgrunn. Anonymkode: c7b54...87b 2
Glitnir Skrevet 25. januar 2016 #10 Skrevet 25. januar 2016 Hvorfor skylder du på kollegene dine? Det var du selv som tok paralgin forte og kjørte TIL jobb, og så skal det være kollegenes feil at du kjørte hjem igjen? Om du ikke kan kjøre pga medisiner så tar du selvsagt buss, taxi, beina, sykkel, får skyss eller hva det måtte være. Med mindre du jobber med maskiner eller annet som gjør at det er farlig når det er ruset, og så lenge dette var et engangstilfelle, så er ikke dette oppsigelsesgrunn. Jeg ville vært mer bekymret for å ha oppført meg som en idiot i trafikken, til fare for både deg selv og ikke minst andre. 8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #11 Skrevet 25. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er for tiden sykmeldt i påvente av en operasjon i ryggen. Siste dagen jeg var på jobb, så var jeg nok en del "ruset" av Paralgin Forte pga en vond natt med smerter. Etterhvert ble jeg sendt hjem, men vi snakket ikke om at jeg var "ruset". Nå gruer jeg meg til å komme tilbake på jobb og er kjemperedd for å bli tatt inn til møte og evt få sparken. Jeg kjørte selv hjem igjen og jeg mener at hvis jeg var kjemperusa så ville det jo være uansvarlig av kolleger å sende meg hjem uten å forsikre seg at jeg ikke kjørte delv. Kan de sparke meg? Må de bevise at jeg var rusa? Jrg trenger ingen reprimande for jeg vet jeg heller skulle holdt meg hjemme den dagen. Jeg ble sykmeldt noen dager etterpå. Anonymkode: 687d3...4a4 Spørsmålet, ts, er ikke om de KAN sparke deg men om de har interesse av det. Har de det? Eller er du sånn på det jevne en ok person å ha ansatt? Dersom du er en ok ansatt kommer du ikke til å få sparken for en (temmelig vanlig) feilvurdering. Senk skuldrene og slutt å være en dramaqueen. Dersom du er en såpass rævva ansatt at du oppriktig tenker arbeidsgiver ser etter muligheter til å bli kvitt deg: skjerpings. Dersom arbeidsplassen din tenkte å sparke deg så ville du uansett innen nå ha fått et brev ang. hendelsen med en reprimande. Anonymkode: 0b381...ebb 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Skrevet 25. januar 2016 3 timer siden, Glitnir skrev: Hvorfor skylder du på kollegene dine? Det var du selv som tok paralgin forte og kjørte TIL jobb, og så skal det være kollegenes feil at du kjørte hjem igjen? Om du ikke kan kjøre pga medisiner så tar du selvsagt buss, taxi, beina, sykkel, får skyss eller hva det måtte være. Med mindre du jobber med maskiner eller annet som gjør at det er farlig når det er ruset, og så lenge dette var et engangstilfelle, så er ikke dette oppsigelsesgrunn. Jeg ville vært mer bekymret for å ha oppført meg som en idiot i trafikken, til fare for både deg selv og ikke minst andre. Det er ikke lov til å sykle når du er rusa heller Ts, du har oppført deg utrolig dumt, og du burde skjerpe deg. Det er IKKE greit å utsette andre for fare på den måten. Jeg tror imidlertid ikke at du kommer til å få sparken. Anonymkode: efe59...8de 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #14 Skrevet 25. januar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er for tiden sykmeldt i påvente av en operasjon i ryggen. Siste dagen jeg var på jobb, så var jeg nok en del "ruset" av Paralgin Forte pga en vond natt med smerter. Etterhvert ble jeg sendt hjem, men vi snakket ikke om at jeg var "ruset". Nå gruer jeg meg til å komme tilbake på jobb og er kjemperedd for å bli tatt inn til møte og evt få sparken. Jeg kjørte selv hjem igjen og jeg mener at hvis jeg var kjemperusa så ville det jo være uansvarlig av kolleger å sende meg hjem uten å forsikre seg at jeg ikke kjørte delv. Kan de sparke meg? Må de bevise at jeg var rusa? Jrg trenger ingen reprimande for jeg vet jeg heller skulle holdt meg hjemme den dagen. Jeg ble sykmeldt noen dager etterpå. Anonymkode: 687d3...4a4 Du skriver selv "ruset". Vel, bilturen endte bra. Ikke alltid den gjør det. Du kjørte bil pga du er så glad i jobben din. Ja, mitt barn var glad i sin jobb. Nesten ferdig utdannet også. Så kom det en verdensmester, var ikke mye ruset....Hvordan tror du det gikk? Veldig dårlig. Hva om du kræsjet med noen på veg hjem? Skulle du da lagt skylden på dine kolleger? Lærte du ikke noe når du kjørte opp til bil? Kanskje lese litt i teorien igjen? Hvilke straff tror du at du eventuelt ville fått? Jo..du skal vite resten av livet at du har ødelagt et menneskes liv, kanskje flere i den bilen du traff. Deres familier. Du tok fra noen deres barn. Kanskje der mistet et eller flere barn sin forelder. Du vil sitte til ørene i gjeld resten av livet. Forsikringa hjelper deg ikke her. Den minste straffen du får er at du mister lappen...ødelagt bil. Nei, du kan ikke få sparken. Det blir en påstand fra arbeider at du var ruset. Så lett er det ikke å sparke folk. Heller ikke lovlig Anonymkode: 29200...cf8 5
Sissan1 Skrevet 25. januar 2016 #15 Skrevet 25. januar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er for tiden sykmeldt i påvente av en operasjon i ryggen. Siste dagen jeg var på jobb, så var jeg nok en del "ruset" av Paralgin Forte pga en vond natt med smerter. Etterhvert ble jeg sendt hjem, men vi snakket ikke om at jeg var "ruset". Nå gruer jeg meg til å komme tilbake på jobb og er kjemperedd for å bli tatt inn til møte og evt få sparken. Jeg kjørte selv hjem igjen og jeg mener at hvis jeg var kjemperusa så ville det jo være uansvarlig av kolleger å sende meg hjem uten å forsikre seg at jeg ikke kjørte delv. Kan de sparke meg? Må de bevise at jeg var rusa? Jrg trenger ingen reprimande for jeg vet jeg heller skulle holdt meg hjemme den dagen. Jeg ble sykmeldt noen dager etterpå. Anonymkode: 687d3...4a4 Du sier at du "nok var ruset" på jobb. Spørsmålet er: Var du ruset eller var du ikke? Og hva jobber du med? Det er veldig relevant. Dersom du er truckfører, eller helsepersonell med pasientkontakt, er det egne regler rundt bruk av legemidler/alkohol osv. Å innta rusmidler på jobben er avskjedsgrunn, og det er nok det mange her har som utgangspunkt når de sier du kan bli oppsagt. Men du har jo ikke gjort det. Du har tatt sterke smertestillende som gav en uventet sterk effekt og som påvirket arbeidsinnsatsen din så mye at du ble vurdert uskikket. Å ikke vite hvordan du reagerer på Paralgin Forte i forkant, så lenge du har forholdt deg til legens anviste mengde, er IKKE oppsigelsesgrunn. Men var jeg deg ville jeg tatt en prat med lederen min når jeg kom tilbake på jobb. Forklart at reaksjonen på PF var uventet sterk, og unnskyldt meg for det evt. merarbeidet jeg skapte for kolleger/andre pga dette. Vise at du tar ansvar og ser at det var en feilvurdering. Det er for øvrig IKKE dine kollegers ansvar å sørge for at du ikke kjører i rus, det ansvaret må du ta selv. Siden du får sterk reaksjon på PF, bør du ikke kjøre når du tar dette senere. Du bør sannsynligvis heller ikke jobbe.... Skjønner at du gruer deg litt til å komme tilbake på jobb. Men om du kjenner godt etter er det kanskje mest flaut? Lykke til :-)
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #16 Skrevet 25. januar 2016 Sa du at du at du tok sterke medisiner? Om ikke, så er det bare å si at du hadde harr så store smerter så lenge at "hjernen sluttet å fungere" eller noe sånt. Det er større fare for at noe kan skje om du er helsepersonell eller opererer maskiner/kjøretøy eller annet risikoarbeid, men samtidig så må de jo klare å bevise det, og det kan bli vanskelig. Så du trenger nok ikke å bekymre deg. Men det er ikke ok at du kjørte bil i den tilstanden, og unnskyldningen om at du trives så godt på jobb er ikke under noen omstendighet god nok. Det der gjør du aldri igjen. Anonymkode: f562a...251
Gjest Coolaid Skrevet 25. januar 2016 #17 Skrevet 25. januar 2016 I verste fall, rusproblemer er ikke oppsigelsesgrunn. Hva jobber du egentlig med ?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #18 Skrevet 25. januar 2016 OK, nå skal jeg fortelle deg hva jeg hadde kommet til å tenkt hvis jeg hadde vært din leder i denne situasjonen: Anne kom på jobb, virket annerledes enn ellers, og virket så pass ruset at hun måtte sendes hjem fra jobb. Noen få dager etterpå kommer det en sykmelding av Anne (og på sykmeldingsdelen som arb.giver får står det ingen årsak til sykmeldingen), men Anne har ikke tatt kontakt med meg så jeg vet egentlig ikke hvorfor hun er sykmeldt. Hmmm, jeg mistenker at Anne har et rusproblem, og at det er den egentlige årsaken til sykmeldingen. TS, ta nå for guds skyld kontakt med sjefen din og forklar situasjonen, det scenarioet jeg beskriver her er på ingen måte utenkelig. Anonymkode: 322b9...450 2
dillyduzit Skrevet 25. januar 2016 #19 Skrevet 25. januar 2016 3 timer siden, andy capp skrev: Er du helsepersonell? Det håper jeg da for guds skyld ikke. . Du har kjørt i ruset tilstand, ikke at du kanskje merker dette selv, men å dukke opp på jobb "ruset" for å så kjøre hjem "ruset" og utsette flere 100 menneskeliv for fare er vel egentlig grunn til anmeldelse. Om du blir tatt inn på teppet, forklarer du deg, er du heldig så forstod de årsaken og ber deg om å ikke gjøre det igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #20 Skrevet 25. januar 2016 Jeg jobber ikke som helsepersonell eller bruker maskiner i arbeidet. Ikke har jeg rusproblemer heller, jeg var bare dum og tok PF litt sent på natta og de satt virkelig i ennå da jeg kom på jobb. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å gjøre dette igjen, men hadde så vondt at jeg ikke visste min arme råd der og da. På jobben ville jeg uansett. Jeg har høy arbeidsmoral og liker ikke å være hjemme fra jobb. Jeg er bare så lei meg for at dette skjedde og mister jeg jobben, så mister jeg ALT jeg eier og har. Klarer på ingen måte å beholde leiligheten min hvor jeg bor med ene sønnen min som ennå går på skole. Blir jeg kalt inn på møte, så får jeg legge kortene på bordet. På sykmeldingen så står det at jeg er sykmeldt grunnet ryggen, men uansett så ser jo ikke arb.giver noe til det uansett. Arb.giver har ikke rett til å vite årsaken, men selvfølgelig skal de få se det hvis de spør etter det. Anonymkode: 687d3...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå