Gå til innhold

Synlig sugemerke. Hvorfor så ille?

Fremhevede innlegg

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en bdsm'er som tenner på å få sugemerke på halsen altså? Nei sugemerke på halsen har ingenting med heftig eller god sex å gjøre. Om du tenner på smerte så er vell ikke akkurat å bli sugd på halsen det som gir mest nytelse akkurat. Uansett, det ser bare ekstremt tåpelig ut å gå rundt med synlig sugemerke.. 

Anonymkode: 0bac0...a69

Er det nå opp til deg å bestemme? Har han ikke lov å tenne på det fordi du har bestemt at det ikke er godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerer personlig ikke, driter langt i hva andre folk gjør. Men; Det ser jo ikke så bra ut med sugemerke da... Ha litt respekt for deg selv liksom, det er jo ikke noe å være stolt over å vise frem...

Anonymkode: 24f8b...9f3

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Ghostwalker skrev:

Synlig sugemerke = desperat behov for å få andre folk til å se at jeg har hatt sex/vært sammen med noen. 

Det holder ikke for alle heller, enkelte må også skrive det overalt på forumer på nettet. Se på meg, se på meg! 

Det er det vel ikke. Det er da mer barnslig å snakke om mennesker slik du gjør nå

Skrevet

Sugemerker er harry, fjortis og stygt. Sånn gjorde man da man var 15-16. Sugemerke sier vel ingenting om sex... 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Frøken.stille skrev:

Sugemerker er harry, fjortis og stygt. Sånn gjorde man da man var 15-16. Sugemerke sier vel ingenting om sex... 

Det å bruke uttrykk som harry og fjortis er ganske fjortis i seg selv

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er utrolig fjortis og blodharry! Ser en del ungdommer som f.eks jobber i butikk, som står bak kassa med sugemerker. Hadde jeg vært sjefen deres, hadde jeg sendt dem hjem fra jobb og oppfordret dem til å lage sugemerker på ikke-synlige steder i framtida. Det er bare utrolig smakløst å gå rundt med sugemerker når man er blitt voksen.

Anonymkode: 8441d...35b

Word! 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Skrotnes skrev:

Word! 

Ennå mer fjortis. Så utrolig paradoksalt. Husker at på ungdomsskolen syntes man alt var barnslig... hmm

Gjest supernova_87
Skrevet (endret)

Det er en sosial regel, en norm rett og slett. Hvor denne normen kom fra i utgangspunktet er kanskje vanskelig å si. Mange normer blir videreført fra "forfedrene", selv om de ikke har en praktisk komponent ved seg lenger i dag. Jeg vil tro at det handler om at sex mellom to mennesker (eller flere) er en privatsak. Og i sin tid var også sex uten hensikten å få barn vulgært, og synd. Å dele med andre at "jeg hadde sex i går" eller forigårs eller forrige veke, det er rett og slett dårlig stil. Vi tar ikke på oss et skilt der det står "jeg er seksuelt aktiv", ei heller pleier de fleste å si til alle rundt lunsjen "jeg hadde sex i går", veldig mange er også diskrét når det gjelder å ta prevansjonspiller foran andre.

Vi kan absolutt si at åpenhet rundt sex har blitt mye større det siste tiåret i forhold til hvordan det var for 10, 20, 30, 40, 50 år siden. Og de sosiale sanksjonene har også blitt desto mindre. Reaksjonen på et tydelig sugemerke på 80-tallet var nok ganske annerledes enn det den er i dag. Men det henger i, og det har nok med at det har ingen praktisk nytteverdi at denne normen skal forsvinne. Det er kanskje ikke særlig flaut lenger å vite at andre har sex, så i og for seg selv er det ikke et problem, men det har heller ingen hensikt for andre å vite det. Derfor lever normen videre, sakte avtagende. Mens det å vise et sugemerke på den måten blir tegn på lavere sosial status, eller mangel på sosial forståelse. Det ligger mye i "det bare er sånn", og det å ikke vite at "det bare er sånn" viser en manglende innsikt i gjeldende normer og regler.

Edit: Mange bedriver sosial sanksjonering uten å helt vite hvorfor de reagerer på noe. Slik er samfunnet og sosial interaksjon bygget opp. Vi har en viss automatikk i vår respons på andre menneskers handlinger.

Endret av Rainstorm
Skrevet
15 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ennå mer fjortis. Så utrolig paradoksalt. Husker at på ungdomsskolen syntes man alt var barnslig... hmm

Ikke ta livet for seriøst, det er ingen som har overlevd enda. 

Skrevet

Det mest negative med sugemerker er at det ser så innmari dumt ut. Et sugemerke er ikke  noe du får av å ha sex, det er noe du får fordi noen ville gi deg et sugemerke. Det er liksom en måte å si "jeg har hatt sex, jeg", uten å si det. For et par generasjoner var et sugemerke en fin måte å markere at man var litt laus. Jenter som "skjulte" sugemerkene sine med halstørklær annonserte at de var åpne for forslag. Den gangen var det få ting som sa "hore" bedre enn et skikkelig sugemerke.

I dag sier det bare "idiot". Alle har sex, og det er ikke noe spesielt ved det.

• Liker 4
Skrevet

Men kloremerker på ryggen, det er skikkelig kult. :lol:

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Mann 42 skrev:

Det mest negative med sugemerker er at det ser så innmari dumt ut. Et sugemerke er ikke  noe du får av å ha sex, det er noe du får fordi noen ville gi deg et sugemerke. Det er liksom en måte å si "jeg har hatt sex, jeg", uten å si det. For et par generasjoner var et sugemerke en fin måte å markere at man var litt laus. Jenter som "skjulte" sugemerkene sine med halstørklær annonserte at de var åpne for forslag. Den gangen var det få ting som sa "hore" bedre enn et skikkelig sugemerke.

I dag sier det bare "idiot". Alle har sex, og det er ikke noe spesielt ved det.

Den som gav merket er isåfall idioten da... Noen gjør det på gøy bare for å terge

Skrevet
6 timer siden, Skrotnes skrev:

Ikke ta livet for seriøst, det er ingen som har overlevd enda. 

Dere som henger dere opp i sugemerker er jo dere som tar alt seriøst

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg med bilder med opphavsrett.

-Saraby, mod.

Gjest Hummels
Skrevet
Den 25.1.2016 at 6.23, Maleficenta skrev:

Den som gav merket er isåfall idioten da... Noen gjør det på gøy bare for å terge

Ja jeg ba jo ikke akkurat om å få sugemerket :P 

Skrevet

Jeg syns sugemerke er kos og hyggelig internt mellom de som har påført det på hverandre og de i nærmeste krets som vet at man har sex sammen, men føler meg trashy om jeg sitter på t-banen å flasher sugemerke liksom..... Sminker også over det om jeg skal møte foreldrene mine osv.

Anonymkode: 563fd...59d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...