Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har hatt fire milier under det ene øyet som jeg for et par uker siden bestemte meg for å få få fjernet av hudpleier. På salongen smurte de på et middel under øynene som skulle fjerne talg fra underhuden, samt at de snittet i et par av miliene som var der. Nå har ingen av miliene forsvunnet, men jeg har fått flere - pga talget som skulle fjernes tydeligvis satte seg fast slik at nye milier kom til :( Hva skal jeg gjøre nå? Er det noen som har erfaring med at milier kan fjernes, og hvordan ble det gjort? Er ganske lei meg for å ha fått mange flere enn før jeg dro på behandling :( 

Anonymkode: 5de94...aeb

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har hatt fire milier under det ene øyet som jeg for et par uker siden bestemte meg for å få få fjernet av hudpleier. På salongen smurte de på et middel under øynene som skulle fjerne talg fra underhuden, samt at de snittet i et par av miliene som var der. Nå har ingen av miliene forsvunnet, men jeg har fått flere - pga talget som skulle fjernes tydeligvis satte seg fast slik at nye milier kom til :( Hva skal jeg gjøre nå? Er det noen som har erfaring med at milier kan fjernes, og hvordan ble det gjort? Er ganske lei meg for å ha fått mange flere enn før jeg dro på behandling :( 

Anonymkode: 5de94...aeb

Er det vanlig at hudpleiere skjærer i huden?!

Jeg ville ikke latt meg skjære i av andre enn leger.

Har du vært hos hudlege?

Det finnes kremer på resept som regulerer talgproduksjonen

Anonymkode: 8b3b3...073

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan fjerne dem selv. Stikk forsiktig ned i poren med en steril nål, og rotér et par ganger slik at du får åpnet opp. Klem (forsiktig!) ut med en komedonskje.

Milier er forøvrig ikke talg, men klumper av døde hudceller som har satt seg fast under overflaten.

Endret av Professor Orm
Skrevet

Jeg har fått fjernet 3 hos min hudpleier. Også under øynene. Hun renser først huden å alt sånn, men tar ikke noe spesielt på dem for å få ut talg (som en over her sier er det døde hudceller). Hun bruker så en liten steril nål å stikker hull på de, for å så klemme de ut. Alle mine er borte og det har ikke kommet noe tilbake eller noen nye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...