Gå til innhold

Merkelig parkeringsbot


Toffeliten83

Anbefalte innlegg

Hei dere

Fikk nylig ei parkeringsbot jeg stusset litt over. Jeg parkerte i ei parkeringslomme som også inneholder bussholdeplass. Tidligere var det kun parkering for biler i hele lomma. Jeg parkerte like bak holdeplasskiltet (Vegvesenets skilt "512 holdeplass for buss"). På bota står det kun "1 meter fra skilt". Er det slik at man må parkere minst 1 m fra skiltet? Jeg finner ingen info om dette på nettet. En annen ting er at oppmerkinga fra slik det var tidligere fortsatt er intakt, som vist på bildet, og strekker seg over hele parkeringslomma inkl i området for holdeplassen. Jeg parkerte rett bak skiltet innenfor oppmerkinga for min bilplass. Den røde firkanten på bildet er bussholdeplassen. Har jeg gode nok argumenter for å klage? 

bot.jpg

Endret av Toffeliten83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, petterm skrev:

Er det skiltet parkeringsplass? 

Oppmerking er vel ikke tilstrekkelig til at man har lov til å parkere der? Krav om 20m fra busskilt.

http://www.nyinorge.no/no/Ny-i-Norge-velg-sprak/Ny-i-Norge/Transport-og-tjenester/Bil/Parkering/

Ja, det er skiltet parkeringsplass i motsatt ende av bussholdeplassen i parkeringslomma. Er det noen som skjønner det med den 1 meteren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...