Gjest haze Skrevet 23. januar 2016 #1 Skrevet 23. januar 2016 har nylig fått gips på venstrefoten, og lurer på hvordan jeg skal klare å dusje med gips på foten? Jeg har anskaffet meg sånn beskyttelse man trer over foten så det er ikke selve vannet som er problemet, men jeg har ganske dårlig balanse i høyrefoten og er livredd for å skli når jeg skal hoppe inn/ut av dusjkabinettet. Noe som har noen geniale tips til hvordan jeg kan overleve akkurat den biten? Har veldig vondt så det er vanskelig å lene seg på gipsen mens jeg står i dusjen. Problemet er altså hvordan jeg skal komme meg helskinnet inn og ut av selve kabinettet.
visp Skrevet 23. januar 2016 #2 Skrevet 23. januar 2016 Ta med deg en stol inn i dusjen; en som tåler vann.
Gjest Dwight Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Huff, så kjipt! Kjøp antiskli matter til å ha i dusjen og utenfor dusjen, det gjør jobben litt enklere hvertfall. Støtter forslaget om en stol/krakk og gjerne ha en med høy ryggstøtte som du kan sette rett utfor dusjen når du er ferdig så du kan støtte deg på når du går ut.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 En krakk eller en stol som tåler vann inne i dusjen. Liten hagestol/krakk? Og en stol med høy rygg, type spisestuestol på utsiden slik at du tar tak i ryggen på stolen pår du skal hoppe forsiktig ut. Alternativt en kontorstol eller annen stol du setter deg på når du vrir deg ut av dusjen? Moppekosten er og fin å ha stående utenfor, som "krykkehjelper". Bruk fantasien, og god bedring. Anonymkode: b137c...83a
skruf Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Sitt på rumpa, og ha den gipsete foten ut av dusjdørene. Hold dusjhodet i hånden. Beskytt gipsen med plast uansett. (ikke lenge siden jeg gikk i 8 uker med gips fra foten og opp til rumpa...) (få hjelp til å komme deg ned og opp fra dusjkabinettet.....)
Gjest haze Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 takk for tips folkens! får se hvordan jeg løser det når jeg kommer hjem i kveld!
Pinkee Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 Her fikk vi låne dusjstol av kommunens hjelpemiddelsentral. Den hadde gummiknotter på beina, slik at den ikke skled i dusjen, og hull under rumpa, så han slapp å sitte i "skittvann" Og, antisklimatter! både inne i dusjen og utenfor. Vi lånte også do-forhøyer, slik at det ble enklere å opp og ned av doskåla. Men, her var det snakk om skinne fra øverst på låret til ankel da, altså hele foten stiv. God bedring 1
Gjest haze Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 (endret) 7 minutter siden, Pinkee skrev: Her fikk vi låne dusjstol av kommunens hjelpemiddelsentral. Den hadde gummiknotter på beina, slik at den ikke skled i dusjen, og hull under rumpa, så han slapp å sitte i "skittvann" Og, antisklimatter! både inne i dusjen og utenfor. Vi lånte også do-forhøyer, slik at det ble enklere å opp og ned av doskåla. Men, her var det snakk om skinne fra øverst på låret til ankel da, altså hele foten stiv. God bedring Takk! Det var jo et godt tips! Jeg klarte å stå selv i dusjen i går, men det var i en dusj som ikke er et kabinett, blir verre når jeg kommer hjem. Det er egentlig bare inn/ut av dusjen jeg er redd for å tryne på😂 Har gips bare opp til kneet og takk! Endret 24. januar 2016 av haze
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå