AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #1 Del Skrevet 23. januar 2016 I dag er det tre år siden jeg tok abort. En abort han var pådriver for. To uker etterpå gikk han fra meg fordi han ikke orket at jeg var så lei meg. Det hender han tar kontakt. Vil at vi skal være venner. Hadde han hatt omsorg nok til å ta kontakt i dag hadde jeg vært svak nok til å si ja. I stedet gråter jeg en skvett for meg selv, og vet at jeg er sterk igjen i morgen. 364 dager i året er livet mitt veldig fint, men akkurat dagen i dag er litt vanskelig. Anonymkode: c0dcc...839 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #2 Del Skrevet 23. januar 2016 Føler med deg. Abort er kanskje fysisk et enkelt inngrep, men det er ikke like lett mentalt. Anonymkode: 4a6ab...278 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #3 Del Skrevet 23. januar 2016 Hva om det også er vanskelig for ham, og det gjør det enda vanskligere å ta kontakt med deg? Anonymkode: cc79f...6fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mearrasámi Skrevet 24. januar 2016 #4 Del Skrevet 24. januar 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: I dag er det tre år siden jeg tok abort. En abort han var pådriver for. To uker etterpå gikk han fra meg fordi han ikke orket at jeg var så lei meg. Det hender han tar kontakt. Vil at vi skal være venner. Hadde han hatt omsorg nok til å ta kontakt i dag hadde jeg vært svak nok til å si ja. I stedet gråter jeg en skvett for meg selv, og vet at jeg er sterk igjen i morgen. 364 dager i året er livet mitt veldig fint, men akkurat dagen i dag er litt vanskelig. Anonymkode: c0dcc...839 Du har lov til å få lov til å sørge og det er viktig for å komme deg videre. Husk at dette skjedde for 3 år siden og du gjorde det som var riktig for deg den gangen. Jeg synes du burde glemme denne fyren som tydeligvis ikke respekterer deg. Husk at livet fortsatt gir deg mange gleder og nye muligheter. Det er også flere fisker i havet som vil gi deg den respekten og kjærligheten du fortjener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #5 Del Skrevet 22. februar 2016 Man tar et valg om man skal huske slike datoer og dyrke slike dager... Legg det bak deg. Det skulle jo ikke bli noe av dette uansett. Anonymkode: 6d060...7ac 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #6 Del Skrevet 22. februar 2016 Man må bare legge slike ting bak seg, det blir 10 ganger verre om man skal tenke på det som kunne vært. Har selv tatt abort, det vanskeligste valget jeg har tatt, men det var riktig den gangen. Anonymkode: 7c900...d18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 22. februar 2016 #7 Del Skrevet 22. februar 2016 Den Saturday, January 23, 2016 at 23.14, AnonymBruker skrev: I dag er det tre år siden jeg tok abort. En abort han var pådriver for. To uker etterpå gikk han fra meg fordi han ikke orket at jeg var så lei meg. Det hender han tar kontakt. Vil at vi skal være venner. Hadde han hatt omsorg nok til å ta kontakt i dag hadde jeg vært svak nok til å si ja. I stedet gråter jeg en skvett for meg selv, og vet at jeg er sterk igjen i morgen. 364 dager i året er livet mitt veldig fint, men akkurat dagen i dag er litt vanskelig. Anonymkode: c0dcc...839 Gjett om jeg forstår deg! Mistet to,og måtte ta abort en gang. Verste jeg har opplevd,og tenker enda på det maange år etter. Måtte gjøre inngrepet på min ene datters bursdag. Uff,det var så grusomt. Dro fra sykehuset etter fire timer,og rett til datters feiring. Faren ville ikke ha dette barnet,så vet hvordan du har det. Er ikke noe klemmemenneske jeg,men sender det tusen nå. <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #8 Del Skrevet 22. februar 2016 Jeg har og tatt abort og husker egentlig ikke helt hvilken mnd det var engang. Prøv å legge det bak deg. For meg vet jeg at jeg uansett, på en eller annen måte, skal få barn en gang i fremtiden. Jeg er egentlig ikke i tvil om at jeg og det eventuelle barnet ville klart oss, men det er ikke slik jeg ønsker å sette et barn til verden: ikke fullført studier, leier rom i kollektiv, ikke fulltidsjobb... Anonymkode: 04fbc...64e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 22. februar 2016 #9 Del Skrevet 22. februar 2016 Den Saturday, January 23, 2016 at 23.14, AnonymBruker skrev: EI dag er det tre år siden jeg tok abort. En abort han var pådriver for. To uker etterpå gikk han fra meg fordi han ikke orket at jeg var så lei meg. Det hender han tar kontakt. Vil at vi skal være venner. Hadde han hatt omsorg nok til å ta kontakt i dag hadde jeg vært svak nok til å si ja. I stedet gråter jeg en skvett for meg selv, og vet at jeg er sterk igjen i morgen. 364 dager i året er livet mitt veldig fint, men akkurat dagen i dag er litt vanskelig. Anonymkode: c0dcc...839 Er endel kalde mennesker her. Blir helt matt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #10 Del Skrevet 22. februar 2016 Aborten var ditt valg, det er ingen grunn til å klandre BF for at han ikke kontakter deg på årsdagen for aborten. Anonymkode: 0d138...ad0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #11 Del Skrevet 22. februar 2016 Skjønner hvordan du har det, og føler med deg <3 Når dagen er over håper jeg du klarer å tenke ut en lur måte å forholde deg til denne mannen på som ivaretar deg selv og din selvrespekt. Klem til deg :-) Anonymkode: 11bcc...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 22. februar 2016 #12 Del Skrevet 22. februar 2016 Exen din har gått videre. Og var vel i utgangspunktet ikke så himla interessert i å ha et forhold med deg - og definitivt ikke barn. Hvorfor i all verden skal ha kontakte deg på årsdagen av en abort, i uke 6?! Deg om det. Tror dog du bør søke profesjonell hjelp. Hadde vært noe annet med fullbårent dødfødt barn, eller barn som hadde dødt og dere senere hadde skilt dere. (og ja, jeg har vært gjennom provosert abort, og ønsket barn som heller ikke ble mer enn 6 uker og måtte fordrives) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #13 Del Skrevet 22. februar 2016 Den 23. januar 2016 at 23.14, AnonymBruker skrev: I dag er det tre år siden jeg tok abort. En abort han var pådriver for. To uker etterpå gikk han fra meg fordi han ikke orket at jeg var så lei meg. Det hender han tar kontakt. Vil at vi skal være venner. Hadde han hatt omsorg nok til å ta kontakt i dag hadde jeg vært svak nok til å si ja. I stedet gråter jeg en skvett for meg selv, og vet at jeg er sterk igjen i morgen. 364 dager i året er livet mitt veldig fint, men akkurat dagen i dag er litt vanskelig. Anonymkode: c0dcc...839 En ting er at du har valgt å huske på årsdagen for en abort, men mener du virkelig at også han skal huske det? Anonymkode: 31195...105 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 2. mars 2016 #14 Del Skrevet 2. mars 2016 Den 22/02/2016 at 19.24, BlendaSensitive skrev: Exen din har gått videre. Og var vel i utgangspunktet ikke så himla interessert i å ha et forhold med deg - og definitivt ikke barn. Hvorfor i all verden skal ha kontakte deg på årsdagen av en abort, i uke 6?! Deg om det. Tror dog du bør søke profesjonell hjelp. Hadde vært noe annet med fullbårent dødfødt barn, eller barn som hadde dødt og dere senere hadde skilt dere. (og ja, jeg har vært gjennom provosert abort, og ønsket barn som heller ikke ble mer enn 6 uker og måtte fordrives) Det er vel noen andre som bragte opp uke seks her, ikke TS. Denne tråden er allerede noen uker gammel, men jeg må si jeg finner det hårreisende hvordan enkelte av dere svarer. Selv er jeg rå på å huske datoer, uten at det er en selvvalgt greie eller noe jeg bevisst gjør. Jeg husker hyggelige datoer, og jeg husker triste datoer, det betyr ikke at jeg dyrker noen av delene. De fleste av dere vokste nok opp med den fine leveregelen "har du ikke noe hyggelig å si, så ikke si noe". Når TS skriver i sorgforumet, så bør det virkelig være mulig å leve etter den regelen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #15 Del Skrevet 2. mars 2016 Den 22. februar 2016 at 17.14, AnonymBruker skrev: Man tar et valg om man skal huske slike datoer og dyrke slike dager... Legg det bak deg. Det skulle jo ikke bli noe av dette uansett. Anonymkode: 6d060...7ac Dette. Han husker antagelig ikke hvilken dato valgte å ta abort på en gang. Selv tok jeg abort for rundt ti år siden. En eller annen gang på våren. Noe nærmere tidspunkt husker jeg ikke, da det ikke akkurat var en minneverdig dag eller dato. Men så er jeg også generelt dårlig på datoer, da. Når jeg ble sammen med samboer? En eller annen gang på sensommeren må det ha vært, for det var varmt og godt. Anonymkode: 58256...830 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 2. mars 2016 #16 Del Skrevet 2. mars 2016 Den 23.1.2016 at 23.14, AnonymBruker skrev: I dag er det tre år siden jeg tok abort. En abort han var pådriver for. To uker etterpå gikk han fra meg fordi han ikke orket at jeg var så lei meg. Det hender han tar kontakt. Vil at vi skal være venner. Hadde han hatt omsorg nok til å ta kontakt i dag hadde jeg vært svak nok til å si ja. I stedet gråter jeg en skvett for meg selv, og vet at jeg er sterk igjen i morgen. 364 dager i året er livet mitt veldig fint, men akkurat dagen i dag er litt vanskelig. Anonymkode: c0dcc...839 "Om han hadde hatt omsorg nok til til å ta kontakt i dag"... Han kan ikke vite at dette er en "merkedag" for deg. Du valgte å ta abort og det var ditt valg, uavhengig av om han var 'pådriver' eller ei. Han kan ikke vite at dagen i dag er vanskelig for deg, flere år senere. Det er også flere år siden dere slo opp. Han har antakelig tatt kontakt sporadisk fordi han har dårlig samvittighet, men du kan ikke forvente at han leser tankene dine og tar kontakt akkurat de dagene det passer deg. Dersom forholdet er over og all kontakt med ham gjør vondt, så bryter du av. Blokkere kanalene slik at det er umulig å ta kontakt overhodet, sosialt media, tlf - alt. Det er steg 1 i å komme over noen. Og antakelig handler dette her mer om ham enn om aborten. Det gjør det ofte. Sliter du fortsatt etter dette ville jeg snakket med en profesjonell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #17 Del Skrevet 2. mars 2016 Har ikke lest alle kommentarene, men at han ikke kontakter deg på "merkedagen" tre å retter er vel ikke akkurat rart? For det første tror jeg ikke menn har samme følelser rundt en abort som kvinner, for det andre er det slutt mellom dere og det er tre år siden. og forresten.. Hva slags mann forlater en kvinne fordi hun er lei seg noen uker etter en abort? Enten var dere ikke sammen særlig lenge, eller så kan du være glad du ble kvitt ham. Anonymkode: 098a1...8e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 2. mars 2016 #18 Del Skrevet 2. mars 2016 Ser dere hvilket underforum denne tråden er postet i? Jeg synes kanskje man burde vise litt mer hensyn her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 3. mars 2016 #19 Del Skrevet 3. mars 2016 Tråden er ryddet for krenkende innlegg, og innlegg kan ha blitt slettet som et ledd i ryddingen. ninuska_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå