Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i nesten to år dusjet håret mitt hver dag. Jeg trener hver dag, og når jeg svetter så føler jeg meg for skitten til å ikke dusje håret. Jeg har ikke i sjampo og balsam hver gang, men ca. 4 ganger i uka. Ellers bare skyller jeg gjennom med vann. 

Har fått hørt at jeg bør slutte å bløte håret så ofte, fordi "håret er ikke lagd for vann". Fikk tips om å bruke tørrsjampo slik at jeg kan gå en dag eller to ekstra før jeg vasker/bløter håret, og at denne skal ha samme effekt som sjampo. Altså at håret skal bli like "rent". 

Kjenner jeg er litt skeptisk til dette. Hvis jeg har svettet mye i en treningsøkt slik at jeg er våt i hodebunnen (som jeg gjør etter nesten hver økt, svetter utrolig fort), vil det da holde med tørrsjampo etterpå? Føler håret mitt er så skittent hvis jeg ikke vasker det, og synes det er ukomfortabelt. Men vil jo heller ikke ødelegge håret ved å dusje det for mye :( 

Anonymkode: 214a6...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 

Skrevet

Er det ikke bare å prøve?

Anonymkode: a6de5...b15

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet

Jeg fikser ikke tørrsjampo etter trening. Er jeg svett så vil jeg skylle det ut liksom.. men tørrsjampo funker fint hvis håret er litt småfett på morgenen f eks. Men etter trening.. ew.

Skrevet
33 minutter siden, incognita skrev:

Jeg fikser ikke tørrsjampo etter trening. Er jeg svett så vil jeg skylle det ut liksom.. men tørrsjampo funker fint hvis håret er litt småfett på morgenen f eks. Men etter trening.. ew.

Jeg tenker det samme som deg... Jeg må ikke ha i sjampo og balsam hver gang, men jeg må liksom skylle det når jeg føler det er fett. Tørrsjampoen skal visst "trekke ut" fett og skitt fra håret slik at det blir renere, men vet ikke helt hvor troa jeg har :P

Gjest incognita
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det samme som deg... Jeg må ikke ha i sjampo og balsam hver gang, men jeg må liksom skylle det når jeg føler det er fett. Tørrsjampoen skal visst "trekke ut" fett og skitt fra håret slik at det blir renere, men vet ikke helt hvor troa jeg har :P

"Trekke ut" høres litt mumbo jumbo ut spør du meg, det legger seg heller som et matt lag over fettet og kamuflerer det.

Skrevet

Tørrshampoo er perfekt for "inbetween days". Jeg bruker det ganske ofte. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håret ser mindre fett ut med tørrsjampo, men det blir jo ikke renere, det bare ser sånn ut. 

Skrevet

Jeg må vaske håret mitt etter trening, rett og slett pga jeg svetter så mye at håret er klissvått av svette. Tørrshampo hadde ikke vært et alternativ. 

Derimot så bruker jeg tørrshampo dagen etter at jeg har vasket det hvis jeg ikke trener og håret trenger ei oppfriskning. Sprayer innmed hårfestet og setter håret opp i en hestehale eller flette. Da fungerer tørrshampo supert.

Men som sagt, jeg hadde aldri klart å la svettvått hår tørke for så å ta oppi tørrshampo. 

Skrevet
8 timer siden, skruf skrev:

Jeg må vaske håret mitt etter trening, rett og slett pga jeg svetter så mye at håret er klissvått av svette. Tørrshampo hadde ikke vært et alternativ. 

Derimot så bruker jeg tørrshampo dagen etter at jeg har vasket det hvis jeg ikke trener og håret trenger ei oppfriskning. Sprayer innmed hårfestet og setter håret opp i en hestehale eller flette. Da fungerer tørrshampo supert.

Men som sagt, jeg hadde aldri klart å la svettvått hår tørke for så å ta oppi tørrshampo. 

Greia er jo at jeg trener HVER dag, og derfor svetter jeg i hodebunnen hver dag. Derfor føler jeg at jeg må dusje håret hver dag, fordi jeg føler det er ekkelt og skittent hvis jeg ikke engang skyller gjennom det. Skjønner at tørrsjampo kan være en løsning dersom håret trenger en oppfriskning, men man dusjet dagen før og ikke svetter i håret dagen etter, men det er ikke det som er tilfellet mitt :(

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er jo at jeg trener HVER dag, og derfor svetter jeg i hodebunnen hver dag. Derfor føler jeg at jeg må dusje håret hver dag, fordi jeg føler det er ekkelt og skittent hvis jeg ikke engang skyller gjennom det. Skjønner at tørrsjampo kan være en løsning dersom håret trenger en oppfriskning, men man dusjet dagen før og ikke svetter i håret dagen etter, men det er ikke det som er tilfellet mitt :(

Om sjamponeringen sliter veldig på håret, kan du ikke da bare etter trening foreta en lett sjamponering av hodebunnen og deretter skylle hode + hår?

Anonymkode: 5cf36...748

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om sjamponeringen sliter veldig på håret, kan du ikke da bare etter trening foreta en lett sjamponering av hodebunnen og deretter skylle hode + hår?

I hovedinnlegget skriver jeg at jeg dusjer håret hver dag, men sjamponerer det ca. fire ganger i uken, ellers bare skyller jeg gjennom med vann UTEN å bruke sjampo og balsam. 

Likevel har jeg fått hørt at jeg ikke bør dusje/bløte håret så ofte, fordi "håret er ikke lagd for vann". Fikk derfor tips om at jeg bør dusje håret med sjampo og balsam tre-fire ganger i uken, og de andre dagene kun bruke tørrsjampo, og ikke engang skylle gjennom det med vann. 

Men, som jeg skriver i hovedinnlegget, så er jeg litt skeptisk til dette, da jeg føler at håret mitt forsatt er skittent hvis jeg ikke skyller gjennom det etter trening, men kun bruker tørrsjampo (tørrsjampoen er kjøpt hos frisør). Derfor spør jeg i denne tråden om noen har erfaringer med virkningen av tørrsjampo. Om det virkelig er nok å bruke denne når man har svettet i hodebunnen, og slik utsette hårvasken til neste dag. For ja, det er ikke bra å vaske håret for ofte. 

Håper du skjønner mer nå hva jeg mener :)

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, Charlotteh skrev:

Tørrshampoo er perfekt for "inbetween days". Jeg bruker det ganske ofte. 

Men bruker du det etter å ha svettet i hodebunnen, eller kun når håret trenger en oppfriskning selv om du dusjet feks. dagen før? :)

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hovedinnlegget skriver jeg at jeg dusjer håret hver dag, men sjamponerer det ca. fire ganger i uken, ellers bare skyller jeg gjennom med vann UTEN å bruke sjampo og balsam. 

Likevel har jeg fått hørt at jeg ikke bør dusje/bløte håret så ofte, fordi "håret er ikke lagd for vann". Fikk derfor tips om at jeg bør dusje håret med sjampo og balsam tre-fire ganger i uken, og de andre dagene kun bruke tørrsjampo, og ikke engang skylle gjennom det med vann. 

Men, som jeg skriver i hovedinnlegget, så er jeg litt skeptisk til dette, da jeg føler at håret mitt forsatt er skittent hvis jeg ikke skyller gjennom det etter trening, men kun bruker tørrsjampo (tørrsjampoen er kjøpt hos frisør). Derfor spør jeg i denne tråden om noen har erfaringer med virkningen av tørrsjampo. Om det virkelig er nok å bruke denne når man har svettet i hodebunnen, og slik utsette hårvasken til neste dag. For ja, det er ikke bra å vaske håret for ofte. 

Håper du skjønner mer nå hva jeg mener :)

Ok :)

Beklager at jeg ikke fikk med meg alt du skrev.

Jeg har ikke erfaring med tørrsjampo, men håper at du får gode råd! :)

Jeg synes at håret er mye finere og mer medgjørlig når jeg går flere dager uten å vaske det. Det er en vanesak. Man er jo ikke skitten selv om man har blitt litt svett i hodebunnen.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok :)

Beklager at jeg ikke fikk med meg alt du skrev.

Jeg har ikke erfaring med tørrsjampo, men håper at du får gode råd! :)

Jeg synes at håret er mye finere og mer medgjørlig når jeg går flere dager uten å vaske det. Det er en vanesak. Man er jo ikke skitten selv om man har blitt litt svett i hodebunnen.

Ja, det er jo en vanesak. Jeg er jo dessverre blitt vant til å dusje det hver dag, og derfor er det kanskje vanskelig å plutselig bare bruke tørrsjampo etter en svett treningsøkt. Føler liksom at det klør og "samler seg opp skitt" hvis jeg ikke en gang skyller det. Men mulig det blir bedre etter hvert hvis jeg bare gjør det til en vane å bruke tørrsjampo de dagene jeg ikke vasker håret? :)

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Personlig syns jeg tørrsjampo er oppskryt, for det hjelper ikke meg til å føle meg ren etterpå, snarere tvert imot. Det er en fin ting å bruke hvis du oppdager på morgenen at ''shit, jeg har ikke tid til å dusje, men håret er fett''...

Skrevet

Jeg vasker håret kun en dag pr uke, og bruker tørrsjampo innimellom vaskene. Funker flott, og håret mitt er mye finere, og mye lengre enn det ville vært ellers (bruker kun balsam å vaske det med den ene dagen pr uke). Jeg tror imidlertid ikke jeg hadde orket det hvis håret ble skikkelig vått av svette. Lett trening, ok, da hadde jeg nok greid å skippe vasken, men ikke ved hardtrening. Det blir som om man bare skulle pudret kroppen isteden for å dusje etter en treningsøkt hvor man hadde tatt seg så jævlig ut at man var våt av svette. Æsj.

Anonymkode: 63cd2...397

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Balsam gjør jo bare håret fetere, Når jeg sluttet med det kunne jeg gå mye lenger før det ble fett. Tørrsjampo liker jeg ikke. Føler meg ikke ren.

Anonymkode: 52821...cb9

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker håret kun en dag pr uke, og bruker tørrsjampo innimellom vaskene. Funker flott, og håret mitt er mye finere, og mye lengre enn det ville vært ellers (bruker kun balsam å vaske det med den ene dagen pr uke). Jeg tror imidlertid ikke jeg hadde orket det hvis håret ble skikkelig vått av svette. Lett trening, ok, da hadde jeg nok greid å skippe vasken, men ikke ved hardtrening. Det blir som om man bare skulle pudret kroppen isteden for å dusje etter en treningsøkt hvor man hadde tatt seg så jævlig ut at man var våt av svette. Æsj.

Anonymkode: 63cd2...397

Det er ikke slik at hele håret blir skikkelig vått når jeg trener (ser liksom ikke ut som at jeg har vært ute i renget), men jeg blir rimelig svett og varm i hodebunnen, ja. Håret i hestehalen blir jo ikke vått :) Men det er liksom den svette følelsen i hodebunnen jeg ikke liker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...