Gå til innhold

Ny bil


Amanda28

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe bil (ikke eldre enn 2011) til 150-160.000. Jeg har sett på Peugeot 203, Hyundai i30 og Ford Fiesta på nettet. Hyundai er vel strørst? Noen som har noen meninger om disse bilene? evt. andre forslag? Jeg synes disse bilene er pene, men har veldig lite peiling på bil :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biler skal ikke være pene, men funksjonelle og driftsikre. Ha enkelt vedlikehold og være greie å sitte og kjøre i. Når alt dette og sikkert mer til, er på plass, kan du vurdere hvilken som er penest. 

Peugeot er mitt siste valg av alle bilmerker, fordi merkeverkstedet ikke fungerte da vi hadde Peugeot. 

Anonymkode: 5ecce...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Biler skal ikke være pene, men funksjonelle og driftsikre. Ha enkelt vedlikehold og være greie å sitte og kjøre i. Når alt dette og sikkert mer til, er på plass, kan du vurdere hvilken som er penest. 

Peugeot er mitt siste valg av alle bilmerker, fordi merkeverkstedet ikke fungerte da vi hadde Peugeot. 

Anonymkode: 5ecce...f4b

Men jeg tror disse bilene har de viktigste tingene på plass? Jeg mente forresten Peugeot 208 :-)

Anonymkode: 85592...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Amanda28 skrev:

Jeg skal kjøpe bil (ikke eldre enn 2011) til 150-160.000. Jeg har sett på Peugeot 203, Hyundai i30 og Ford Fiesta på nettet. Hyundai er vel strørst? Noen som har noen meninger om disse bilene? evt. andre forslag? Jeg synes disse bilene er pene, men har veldig lite peiling på bil :/

Skulle ikke fått en anna valg enn de to bilene der, hadde jeg gått for Fiesta'n. Hyundai er for blikkboksaktig mot de fleste andre bilmerker. En kollega eide en kort stund en Hyundai, men var aldri helt fornøyd med den, selv om den var ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde og satsa på Ford fremfor de andre du nevnte!

Anonymkode: 52cab...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vurderer du ikke golf? Det er gode biler. Du har også råd til en fin ford focus i din prisklasse, større en fiestaen, veldig bruksvennlig. 

Selv er jeg en sucker for franske biler, og hadde aldri trøbbel med min Peugeot 306. Jeg kjøper gjerne bil på utseendet, og har hatt både Ford Focus, Peugeot og Golf. Ville valgt Peugeot av de tre.

nå har jeg nettopp kjøpt meg Citroen etter tre år med BMW, og har konkludert med at fransk bil er min greie. Vet ikke hvilke erfaringer de som snakker bilene ned har.mmin erfaring er at en del av de som snakker franskmennene ned, ikke har egen erfaring med dem...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyundai har begynt å lage veldig gode biler, og de har 7 års nybilgaranti. Et godt valg. Dumt med i-serien er at de er noe uoversiktlige å titte ut av - prøvekjør og finn ut om du liker det.

Ford lager nokså gode biler, og utvalget er stort. Trygt valg det!

Peugeot ville jeg ha styrt unna. Mye feil og trøbbel, hvis man ser på statistikken.

Anonymkode: 7660f...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...