Gå til innhold

når slutter jenter å vokse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei. jeg er en jente på 16 som er veldig lav. Jeg synes det er rart siden begge foreldrene mine er veldig høye og ingen i familien min har vært lav før. Jeg er 160, som er det laveste noensinne i familien min. Så jeg lurer på når jenter slutter å vokse? når sluttet du å vokse? Jeg fikk mensen da jeg var 13-14 år og har nesten ikke vokst. I følge "ekspertene" skulle jeg har blitt minst 180 siden begge foreldrene mine er veldig høye men det er jo ikke sånn i det hele tatt.. Isåfall går det ann å vokse selvom man er 16 år og hvor mye tror du?

Anonymkode: 0994c...281

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et år eller to etter man får mensen sånn omtrentlig.

Skrevet

Fikk mensen som 11-åring, da var jeg 163 cm høy. I dag er jeg 163 cm høy, 29 år :-P

Anonymkode: eb685...3ae

Skrevet

når man får mensen så vokser man max x antall cm (tror det var 10-15cm, men husker ikke helt) etter det.

ellers så kan man få tatt rønken av hånda, for å se ca hvor mye mer man vil vokse, eller om man er ferdig utvokst. men i og med at du fikk mensen for 2-3 år siden, så vil jeg anta at du er ganske ferdig utvokst.

Skrevet

Det kan hende du vokser noen cm til, og det kan hende du er utvokst nå. 160 cm er ikke sååå lite da :-)

Anonymkode: eb685...3ae

Skrevet

Jeg vokste fra 172 til 176 fra jeg var 16 til 27 år. Så det er jo mulig. Fikk mensen som 13åring

Anonymkode: c4f6a...7d7

Skrevet

Jeg fikk mensen når jeg var 14 tror jeg, har vokst en cm i løpet av de to siste årene en gang (er 23 år gammel).

Skrevet

Jeg fikk mens da jeg var 10år, da var jeg....147...Som 15-16åring sluttet jeg å vokse og endte opp på 167 :) (bare andre ting som ble større etter det.) 

Skrevet

Det vanligste er å vokse 6-10 cm etter at man har fått mensen, men noen vokser mindre og noen vokser mer. Disse centimetrene kommer nok som regel i løpet av de første 1-2 årene etter at mensen kommer, men det er sikkert variasjon der også. 

Det er m.a.o. umulig å si helt sikkert om du kommer til å vokse mer, og hvor mye. Hvis jeg skulle gjette, ville jeg tippet at du vil vokse 0-2 cm til før du er utvokst. 

NB: jeg er ikke lege, og uttaler meg kun som en vanlig person. 

Anonymkode: d8857...eab

Skrevet

Fikk mensen som 11 åring og da var jeg rundt 1.60
Som 16 åring var jeg vel 1.63
Nå som 18 åring er jeg 1.65 sist jeg målte meg

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hei. jeg er en jente på 16 som er veldig lav. Jeg synes det er rart siden begge foreldrene mine er veldig høye og ingen i familien min har vært lav før. Jeg er 160, som er det laveste noensinne i familien min. Så jeg lurer på når jenter slutter å vokse? når sluttet du å vokse? Jeg fikk mensen da jeg var 13-14 år og har nesten ikke vokst. I følge "ekspertene" skulle jeg har blitt minst 180 siden begge foreldrene mine er veldig høye men det er jo ikke sånn i det hele tatt.. Isåfall går det ann å vokse selvom man er 16 år og hvor mye tror du?

Anonymkode: 0994c...281

Vel, jeg vet om en familie der foreldrene var ca.165 og ene datteren var ca.165, mens sønnen ble 180!

Jeg fikk mensen da jeg var 15 år, og jeg var vel ca.176? Er fortsatt 176.

Anonymkode: ec5ff...993

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...