Gå til innhold

Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Bursdagsbarnet
Skrevet

Hei.

Jeg ble nettopp 18 år, og sist søndag ble det arrangert familieselskap på mine vegne. Vi er en liten slekt, og jeg har kun igjen min farmor av besteforeldre. Utenom det, har jeg fire onkler, fire tanter og åtte søskenbarn.

Det er ikke for å være krevende eller "grisk" på noen måte, men det var en ting jeg reagerte litt på. Jeg fikk 300,- av min farmor, tante, onkel og søskenbarn tilsammen (samlet konvolutt), og ettersom jeg ble 18 år vil jeg si det er en litt spesiell anledning. Selv synes jeg det var en litt liten sum, og jeg vet at farmoren min vanligvis gir 200,- til hvert av sine barnebarn.

Det er ikke noe "big deal" i det hele tatt, men det var kanskje noe jeg hengte meg litt opp i. Hva synes egentlig dere? Er det lite å å gi 300,- til en 18 åring fra sin farmor, onkel, tante og tre søskenbarn (som jeg også er fadder for den minste)?

Videoannonse
Annonse
Gjest sexysadie
Skrevet

Aner ikke, jeg har aldri brukt å fått så mye pengegaver ifra familien i det hele tatt. :-)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Fikk ikke noe av tanter og onkler eller søskenbarn til 18 års dagen min. Men bruker du å få en gave, så var det vel litt smålig å gi en hundrelapp.

Men men, som de sier, man skal være glad for alt man får. Alt er bedre enn ingenting, og det var i alle fall en liten tanke fra de. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar.

Det må kanskje forresten også legges til, at vi har et veldig nært forhold.

Gjest Genevieve
Skrevet

Det synes jeg var sykt lite penger fra så mange mennesker når du tross alt ble 18 år og myndig.

Nå forutsetter dette at disse mennskene ikke har svært stram økonomi/andre faktorer.

Gjest Anonymous
Skrevet
Nå forutsetter dette at disse mennskene ikke har svært stram økonomi/andre faktorer.
¨

Svært stram/stram økonomi har de ikke, men er heller ikke av den aller høyeste klassen, for å si det slik.

Skrevet

Synes det var veldig lite også siden din farmor pleier å gi 200kr til sine barnebarn, vil det si at dine 4 tanter og onkler ga deg 25kr (fra hvert par). Det er jo rett og slett smålig!

Hilsen BritElin

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes også det var sjokkerende smålig.

Høres ut som om noen egentlig skulle ha puttet noe i den konvolutten, men glemte det.

Skrevet

Ja, det hadde jeg nok også reagert på!

18 år er en milepæl i livet, og 300,- tilsammen var smålig!

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg hadde nok også syntes det kanskje hadde vært litt i minste laget....på den annen side er det jo liksom tanken som teller...sier de....

Skrevet

Jeg synes man skal vere takknemlig for hva man får. Utroligt så griske -utaknemlige-utskjemte-........dere ALLE er

Sutre for at en FÅR en for liten GAVE.

Gjest *Dina* i.i.
Skrevet
Det synes jeg var sykt lite penger fra så mange mennesker når du tross alt ble 18 år og myndig.  

:Nikke: Enig!

Skrevet

Hvis barnebarna pleier å få 200 fra farmoren deres, så skjønner jeg jo at du reagerer litt, syns kanskje 100 kr er litt lite å få til 18 års dagen sin - i hvertfall når det var selskap i tillegg.

Reagerte foreldrene dine på dette?

K

Skrevet

Hm.... skjønner godt at du ble litt skuffet selv om man eentlig ikke SKAL bli det..... Jeg ville nok følt som deg, ja.

Skrevet

Jeg ville vært glad om jeg fikk noe i det hele tatt jeg. :-)

I min familie slutter vi å gi julegaver til tantebarn når de fyller 16 år, og jeg kan aldri huske å ha fått noen bursdagsgave av de heller. Ikke engang da jeg ble 18. (Uansett hvor godt forhold vi måtte ha....)

Skrevet

Jeg fikk ikke heller burdag-/julegaver av mine tanter og onkler etter fylte 12/konfirmert. Men bli bedt i selskap og bare gi 25kr!!! Hører ikke hjemme noen plass, så da kan lisemor kalle meg grisk-utakknemelig-utskjemt så mye hun vil.

Skrevet

Jag tycker det låter som väldigt lite från så många.

Jag har ingen vana att få pengar och har ännu mindre släkt men lite var det nog...

Gjest Anonymous
Skrevet
Reagerte foreldrene dine på dette?

K

Ja, mamma reagerte på det. Sier det er "typisk dem" osv. Men, det er ikke noe jeg gidder å henge meg opp i, til tross for at jeg også synes det var veldig lite i en slik anledning...

Gjest Trådstarteren
Skrevet
Synes også det var sjokkerende smålig.

Høres ut som om noen egentlig skulle ha puttet noe i den konvolutten, men glemte det.

Samme har streifet meg. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns det var latterlig lite, og syns ikke du virker grådig som undrer. Med mindre de har veldig drålig råd da.. Men, 300 kroner på så mange er allikevel veldig lite...Syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...