AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Del Skrevet 22. januar 2016 Jeg har en gammel Mercedes som har begynt å tappe seg for strøm over natta. Den begynte med dette etter at det ble kaldt. De første gangene holdt en fullading på batteriet fire-fem dager og jeg fikk så sveiva den igang på morgenen. Skikkelig tungstartet. Bare den var startet en gang så startet den lett som ingenting resten av dagen. Nå ble den fulladet natt til igår og i dag til morgenen var den tom - igjen. Fungerte som den skulle i hele gårsdagen. Jeg sjekker så klart alltid at alle lys osv er skrudd av. Har ikke anlegg eller lignende som kan trekke strøm - kunn en ordinær CD-spiller. Noen som har et forslag til hva som kan være galt? Er batteriet ødelagt? Det er ca 3 år gammelt. Dynamoen? Det er foresten en dieselbil. Anonymkode: fcdb3...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 22. januar 2016 #2 Del Skrevet 22. januar 2016 Batteriet kan være gammelt, kombinert medkulde gjør dette terskelen lavere for at det går tomt. Kjører du kun kortere turer vil startingen trekke såpass mye strøm at det kan være nok til at batteriet ikke får ladet seg opp igjen (og tilslutt får du ikke start). Det kan og være dynamoen som du sier. Det kommer litt an på hvor komfortabel du er med å måle og styre på. Du kan stoppe bilen og koble batteriet fra og så måle hvor mye strøm som trekkes når bilen står stille. Er dette "mye" kan du plukke sikringer til du finner synderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aircondition Skrevet 22. januar 2016 #3 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Jeg har en gammel Mercedes 300TDT, og har de samme utfordringene som deg. Nå skal det sies at jeg nettopp har satt i et mindre og dårligere batteri enn det jeg hadde før, det forrige ble gjennomfrosset så jeg måtte bare ta det første jeg fant tak i. Etter at jeg fikk satt i nytt batteri så er det viktig at bilen er i daglig drift, og den må gå lenge av gangen når jeg først starter den. Hvis jeg ikke har planer om å bruke den en dag så må jeg starte den utpå dagen og la den gå på Tomgang minst en halvtime. Har bestandig startkabler i bilen, alltid like spennende å vri om tenningen :D slik du beskriver det så skam du ikke se bort fra at bilen din trenger et nytt batteri. Jeg har inntrykk av at når batteriet først har begynt å tulle, spesielt om vinteren, så blir det aldri helt som før Endret 22. januar 2016 av Aircondition Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #4 Del Skrevet 23. januar 2016 Tusen takk for svar! Jeg har nå kjøpt nytt batteri til bilen da det gamle sluttet å ta til seg strøm. Krysser fingre for at det var batteriet som takket for seg selv om det ikke var så gammelt.... Godt å lese at jeg ikke er alene om å ha en gammel, kranglete mercedes.... Kjenner igjen det med at det er spennende å vri om nøkkelen ja....... Anonymkode: fcdb3...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 24. januar 2016 #5 Del Skrevet 24. januar 2016 Der var mest sannsynlig kortslutning i batteriet. Har selv opplevd det, lada det opp kjørte glad og fornøyd. For så å starte med tomt batteri igjen! Men fikk heldigvis tak i nytt på bensinstasjonen, like ved den gangen. Er mange år siden dette nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillicious Skrevet 25. januar 2016 #6 Del Skrevet 25. januar 2016 Ødelagt celle i batteriet høres det ut som. Bra du ordna nytt, håper det hjelper! Hilsen ei som hadde samme problem med sjarmedesen helt til hun fikk nytt batteri ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå